Gå til innhold

Fortelle han om vaginisme?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nylig begynt å date en veldig hyggelig mann, interessen er tilstede og jeg liker han veldig godt.
Problemet er at jeg også veldig nylig har blitt diagnostisert med vaginisme (etter at vi ble kjent). 
Dette er ikke problematisk for øyeblikket, men det vil det kanskje bli etterhvert som/hvis forholdet utvikler seg.
Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal fortelle han om tilstanden min. Jeg vet at den er midlertidig, men ikke hvor lang tid det vil ta å bli frisk. Jeg vet heller ikke om jeg bare skal fortelle han dette med en gang og ta det derifra. Eller skal jeg vente til det blir mer seriøst mellom oss to? 

Blir gal av dette! Beklager rotete innlegg. Tips tas imot med stor takk!! 

Anonymkode: 55063...7b9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er vaginisme? Og hvordan påvirker dette deg? 

Anonymkode: 85a6e...cff

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er vaginisme? Og hvordan påvirker dette deg? 

Anonymkode: 85a6e...cff

Skjedemuskulaturen ved skjedeåpningen strammer seg og det er vanskelig for penis å komme inn. Ergo er samleie nesten umulig akkurat nå.

Skrevet

Du avventer det til dere er i en situasjon der sex kan bli et alternativ. Når dere er alene hjemme og kliner, eller kanskje er ferdig med en film i senga.

Det trenger ikke være så vanskelig. Det er høres jo ikke ut som en flau greie du har ;) 

- Btw, jeg har noe en greie akkurat noe med kroppen min som gjør at jeg ikke kan ha sex på kanskje et par uker. Bare så du vet det, liksom.

- Åh, hva da, om jeg kan spørre?

- Har noe problemer med at skjedemuskulaturen strammer seg sånn at jeg er litt ekstra trang akkurat nå :P Så det er ikke farlig å ha sex, bare litt problematisk.

Ser ingen grunn til at han skal reagere rart på det :) Det er jo ikke akkurat klamydia du har.

Jeg var i en ganske lik situasjon da jeg begynte å date han jeg er sammen med nå. Vi begynte å date bare et par dager etter at jeg hadde tatt en abort. Gynekologen hadde gitt meg beskjed om å ikke ha sex eller bruke tamponger på en stund (husker ikke hvor lenge det var, men det var lenge nok).

Han brukte å overnatte hos meg og syntes kanskje det var rart at det aldri gikk lengre enn "kyss og klem", så jeg fortalte bare at jeg hadde hatt et pittelite inngrep som gjør at jeg ikke kunne gå lengre en kosing akkurat nå pga. bakterier. Husker ikke hvor lang tid det tok før jeg fortalte at det var en abort, men det var virkelig ikke noe problem å si det. Er helt sikker på at det ikke blir det for deg heller :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Uff så vanskelog med sånne intime problemer/( Sliter med slapp/vis skjede og tør ikke å ha sex mere, men liker jo menn ds og synes der hadde vært koselig å truffet noen:(

Anonymkode: 84b33...38d

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Tibbie skrev:

Du avventer det til dere er i en situasjon der sex kan bli et alternativ. Når dere er alene hjemme og kliner, eller kanskje er ferdig med en film i senga.

Det trenger ikke være så vanskelig. Det er høres jo ikke ut som en flau greie du har ;) 

- Btw, jeg har noe en greie akkurat noe med kroppen min som gjør at jeg ikke kan ha sex på kanskje et par uker. Bare så du vet det, liksom.

- Har noe problemer med at skjedemuskulaturen strammer seg sånn at jeg er litt ekstra trang akkurat nå :P Så det er ikke farlig å ha sex, bare litt problematisk.

Ser ingen grunn til at han skal reagere rart på det :) Det er jo ikke akkurat klamydia du har.

Jeg var i en ganske lik situasjon da jeg begynte å date han jeg er sammen med nå. Vi begynte å date bare et par dager etter at jeg hadde tatt en abort. Gynekologen hadde gitt meg beskjed om å ikke ha sex eller bruke tamponger på en stund (husker ikke hvor lenge det var, men det var lenge nok).

Han brukte å overnatte hos meg og syntes kanskje det var rart at det aldri gikk lengre enn "kyss og klem", så jeg fortalte bare at jeg hadde hatt et pittelite inngrep som gjør at jeg ikke kunne gå lengre en kosing akkurat nå pga. bakterier. Husker ikke hvor lang tid det tok før jeg fortalte at det var en abort, men det var virkelig ikke noe problem å si det. Er helt sikker på at det ikke blir det for deg heller :)

Tusen takk for utfyllende svar og gode tips! Jeg setter virkelig pris på det! :) Det er så vanskelig å tenke klart i slike situasjoner, men du gjorde det så utrolig enkelt! 

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, Tibbie skrev:

Vaginisme tar ikke "et par uker". Det tar lang tid og tålmodighet. Og jeg er uenig i at det bør diskuteres når dere er i en situasjon hvor dere kunne hatt sex. Derimot ville jeg fortalt om det i en situasjon hvor du er trygg, og du bør også ha nok info til å kunne fortelle ham om hvordan det fungerer, at det vil kreve masse tålmodighet. 

Lykke til TS. Send meg en PM, jeg kjenner til noen gode behandlere (Oslo)

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

"Jeg kan bare ha analsex" = instant win.

Du har ingenting å frykte.

Anonymkode: 2d092...7d6

Gjest Elseby13
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

"Jeg kan bare ha analsex" = instant win.

Du har ingenting å frykte.

Anonymkode: 2d092...7d6

Idiot.

AnonymBruker
Skrevet

Var i samme situasjon som deg da jeg ble sammen med min kjæreste. Da var jeg også nylig diagnostisert med vaginisme. Dette er noen år siden nå så husker ikke helt hvordan jeg fortalte det til han, men husker jeg drøyde det en god stund. Sa jeg ville vente med sex til vi hadde blitt mer kjent. Etterhvert fortalte jeg det, og han var utrolig forståelsesfull, og vi koste oss istede på andre måter. Sex er mye mer enn bare penetrering :) Jeg gikk til behandling hos ei fantastisk fysioterapeut, og ble frisk 5 mnd senere. Hadde muligens et litt mildere tilfelle, for det gikk fortere enn det ofte pleier å gjøre. Kjæresten min venta tålmodig under hele perioden, og maste ingenting. Han var helt fantastisk. Og det kommer nok din kjæreste til å være også. Lykke til! 

Anonymkode: 830e2...8a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...