AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #1 Skrevet 21. april 2017 Altså jeg ser på meg selv som sosialt flink, jeg jobber også med salg. Jeg kommer overens med de fleste og har mange venner av alle slag. Så har en ny fyr veldig ofte kommentert mine sosiale antenner at de ikke er helt på plass. Jeg tenker da nøyere over alt jeg sier og hvordan jeg ordlegger meg. Jeg sier ikke mer enn han, jeg snakker om samme temaene som han. Jeg bare skjønner ikke hvor jeg kanakje tråkker galt? Vi ble kjent på fylla og han har ikke vært med meg over lengre tid edru før, men vi kan prate flere timer om dagen på telefon. Han sier han liker å høre meg prate, men kommenterer at mine sosiale antenner ikke er helt på plass? Er dette en type hersketeknikk? Anonymkode: ca150...60f
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #2 Skrevet 21. april 2017 Fyren er autist og projekterer. Anonymkode: a0a5b...c40 14
The Kitten Skrevet 21. april 2017 #3 Skrevet 21. april 2017 Høres ut som det hans sosiale antenner det er noe galt med. 23
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #4 Skrevet 21. april 2017 Jeg vet ikke, men jeg hadde ikke giddet å ta imot slikt. Hører du det En gang til, så bør du si fra at han må gi seg. Anonymkode: 195cf...129 6
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #5 Skrevet 21. april 2017 Mulig han shit-tester deg for å se hva du finner deg i eller så mangler han antenner selv. Anonymkode: 314ad...6e8 13
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #6 Skrevet 21. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mulig han shit-tester deg for å se hva du finner deg i eller så mangler han antenner selv. Anonymkode: 314ad...6e8 Altså jeg bryr meg lite om hva andre måte mene om meg, bare at dette nevnes så ofte så blir jeg irritert. Begynner å lure på om det ligger noe i det, men igjen rart når jeg ellers hører helt motsatt om dette. Derfor fikk det meg inn på tanken hersketeknikk. Anonymkode: ca150...60f
Forundret.. Skrevet 21. april 2017 #7 Skrevet 21. april 2017 Hvorfor spør du ikke bare hva han mener?
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #8 Skrevet 21. april 2017 16 minutter siden, Forundret.. skrev: Hvorfor spør du ikke bare hva han mener? Har tenkt tanken men blir satt ut av hvor ofte han må nevne det. Anonymkode: ca150...60f
Maleficenta Skrevet 21. april 2017 #9 Skrevet 21. april 2017 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså jeg ser på meg selv som sosialt flink, jeg jobber også med salg. Jeg kommer overens med de fleste og har mange venner av alle slag. Så har en ny fyr veldig ofte kommentert mine sosiale antenner at de ikke er helt på plass. Jeg tenker da nøyere over alt jeg sier og hvordan jeg ordlegger meg. Jeg sier ikke mer enn han, jeg snakker om samme temaene som han. Jeg bare skjønner ikke hvor jeg kanakje tråkker galt? Vi ble kjent på fylla og han har ikke vært med meg over lengre tid edru før, men vi kan prate flere timer om dagen på telefon. Han sier han liker å høre meg prate, men kommenterer at mine sosiale antenner ikke er helt på plass? Er dette en type hersketeknikk? Anonymkode: ca150...60f Ja det tror jeg at det er. Dårlig gjort av han 3
Forundret.. Skrevet 21. april 2017 #10 Skrevet 21. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har tenkt tanken men blir satt ut av hvor ofte han må nevne det. Anonymkode: ca150...60f Vel, stålsett deg til neste gang og spør. 5
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #11 Skrevet 21. april 2017 Sier han "dine sosiale evner er ikke helt på plass?" Eller sier han mer spesifikke ting? Når sier han det lissom? Er litt rart om han sier det ut av det blå Anonymkode: 582e9...9cf 1
LoneWolf Skrevet 21. april 2017 #12 Skrevet 21. april 2017 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså jeg ser på meg selv som sosialt flink, jeg jobber også med salg. Jeg kommer overens med de fleste og har mange venner av alle slag. Så har en ny fyr veldig ofte kommentert mine sosiale antenner at de ikke er helt på plass. Jeg tenker da nøyere over alt jeg sier og hvordan jeg ordlegger meg. Jeg sier ikke mer enn han, jeg snakker om samme temaene som han. Jeg bare skjønner ikke hvor jeg kanakje tråkker galt? Vi ble kjent på fylla og han har ikke vært med meg over lengre tid edru før, men vi kan prate flere timer om dagen på telefon. Han sier han liker å høre meg prate, men kommenterer at mine sosiale antenner ikke er helt på plass? Er dette en type hersketeknikk? Anonymkode: ca150...60f Det høres vel mer ut som det er han sine sosiale antenner det er noe galt med synes nå jeg... 5
applestories Skrevet 21. april 2017 #13 Skrevet 21. april 2017 Det høres kjent ut. Jeg hadde en en gang som kom med lignende kommentarer. Han kommenterte både sosiale ferdigheter, utseende og litt forskjellig. Det var ikke så mange kommentarene før jeg syntes dette var fascinerende oppførsel. Det virket egentlig som han kommenterte negativt ovenfor meg det samme som var hans egne svakheter. Det var interessant å observere ham. Men da han begynte å kommentere neglelakken min fikk jeg nok. 8
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #14 Skrevet 21. april 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså jeg bryr meg lite om hva andre måte mene om meg, bare at dette nevnes så ofte så blir jeg irritert. Begynner å lure på om det ligger noe i det, men igjen rart når jeg ellers hører helt motsatt om dette. Derfor fikk det meg inn på tanken hersketeknikk. Anonymkode: ca150...60f Det virker jo litt spesielt å hele tiden kommentere andres sosiale ferdigheter. Slike samtaler er vel mer naturlig å snakke med noen man stoler på og ikke bekjente? Det er vel også mest naturilig at den som eventuelt sliter sosialt tar opp det selv hvis vedkommende ønsker å snakke om det. Mulig han sliter sosialt selv, men uansett så er det jo helt feil å legge det på deg. At du har begynt å tenke mer over hvordan du er rundt han og at han ofte peker på noe som han mener er feil med deg samtidig som han sier at han liker å snakke med deg er ikke akkurat så tillitsvekkende. Hvis du begynner å lure på om det ligger noe i det selv om du har fått andre tilbakemeldinger fra andre så er virkelig ikke bra. Hvis du har en dårlig magefølelse så hør på den. Det spiller egentlig ingen rolle om andre mener det er hersketeknikk eller ikke og det spiller ingen rolle om du har kjent han en uke eller 3 år.. Det viktige er hva relasjonen gjør med deg Sett grenser klare grenser. Takler han ikke det er det best å si adios for godt. Anonymkode: 314ad...6e8 3
Aule Skrevet 21. april 2017 #15 Skrevet 21. april 2017 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså jeg ser på meg selv som sosialt flink, jeg jobber også med salg. Min erfaring- hvis du jobber med salg har du helt normalt oppegående sosiale antenner. Man skal være ganske hardfør for å tåle all positiv og negativ kundekontakt som salg medfører. Som selger må du lære deg å ignorere idioter, da det er mange av dem både privat og på jobb. 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #16 Skrevet 21. april 2017 Det er ikke en herskerteknikk, men en manipuleringsteknikk. Han ønsker at du begynner å tvile på en evne du fremstår komfortabel i. I og med at du jobber med salg, så antar jeg at siden du fortsatt har jobb, ikke har altfor store mangler av sosiale ferdigheter. Jeg vil gjette at han ønsker å bli en slags autoritet, hvor du nærmest spør han om "tillatelse" til å være fornøyd med din sosiale fremtreden. Jeg tror også det er projeksjon fra hans sted inni bildet, at han ikke er sosialt komfortabel og heller ikke ønsker at du er det. Kanskje han anser sesg som glad i deg (nå kan det komme en haug med poster "om han er glad i deg så ønsker han at du skal lykkes!"), men grunnet mentale handicaps viser det på en forferdelig måte. Jeg kan kun gjette, men det ligger en dyp selvforakt for seg selv fra hans side. Og jeg vil tippe at han har hatt autoriteter i sitt liv som har ved flere anledninger kommentert hans sosiale fremtreden, så det er en normal for han. Det er slik dynamikk forhold fungerer slik han ser det. Bland inn diverse mentale lidelser han eventuelt kan ha inn i det hele, og du har oppskrift på en haug av scenarioer du ikke vil delta i. Anonymkode: 2f333...acd 9
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #17 Skrevet 21. april 2017 Opptakt til psykisk vold...og kanskje fysisk senere. Styr unna. (Eller kanskje ikke, jeg har jo ikke møtt han, men snakker ut i fra det du sier). Anonymkode: 98f26...feb 4
Gjest NotNaomi Skrevet 21. april 2017 #18 Skrevet 21. april 2017 Ja,men hva mener han med det? Har du ikke spurt om det? Mener han det sånn humoristisk,at du kanskje er for direkte,men på en sjarmerende måte,eller mener han det som kritikk?
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #19 Skrevet 21. april 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke en herskerteknikk, men en manipuleringsteknikk. Han ønsker at du begynner å tvile på en evne du fremstår komfortabel i. I og med at du jobber med salg, så antar jeg at siden du fortsatt har jobb, ikke har altfor store mangler av sosiale ferdigheter. Jeg vil gjette at han ønsker å bli en slags autoritet, hvor du nærmest spør han om "tillatelse" til å være fornøyd med din sosiale fremtreden. Jeg tror også det er projeksjon fra hans sted inni bildet, at han ikke er sosialt komfortabel og heller ikke ønsker at du er det. Kanskje han anser sesg som glad i deg (nå kan det komme en haug med poster "om han er glad i deg så ønsker han at du skal lykkes!"), men grunnet mentale handicaps viser det på en forferdelig måte. Jeg kan kun gjette, men det ligger en dyp selvforakt for seg selv fra hans side. Og jeg vil tippe at han har hatt autoriteter i sitt liv som har ved flere anledninger kommentert hans sosiale fremtreden, så det er en normal for han. Det er slik dynamikk forhold fungerer slik han ser det. Bland inn diverse mentale lidelser han eventuelt kan ha inn i det hele, og du har oppskrift på en haug av scenarioer du ikke vil delta i. Anonymkode: 2f333...acd Veldig godt skrevet. Anonymkode: 314ad...6e8 2
Maleficenta Skrevet 21. april 2017 #20 Skrevet 21. april 2017 24 minutter siden, applestories skrev: Det høres kjent ut. Jeg hadde en en gang som kom med lignende kommentarer. Han kommenterte både sosiale ferdigheter, utseende og litt forskjellig. Det var ikke så mange kommentarene før jeg syntes dette var fascinerende oppførsel. Det virket egentlig som han kommenterte negativt ovenfor meg det samme som var hans egne svakheter. Det var interessant å observere ham. Men da han begynte å kommentere neglelakken min fikk jeg nok. Aha. Projisering 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå