AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #1 Skrevet 21. april 2017 Jeg har plutselig fått to synlige linjer rundt munnen som jeg ikke husker har vært der før. Dette er to "streker" på begge sidene av munnen som er ca 2 cm lange og som forsvinner når jeg strekker ut huden. Kan ikke huske å ha sett disse før, kan de komme så plutselig?? Det skal nevnes at jeg har sovet lite de siste ukene og våknet opp med tydelige poser under øynene hver eneste morgen denne uken, kan det være pga. søvnmangelen de har oppstått? Jeg er forressten 30 år, så frykter at det bare er begynnelsen på undergangen jeg er vitne til Anonymkode: cdaec...ab7
Dricka Skrevet 21. april 2017 #2 Skrevet 21. april 2017 Kanskje. Eller så kan huden være tør tenker jeg.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #3 Skrevet 21. april 2017 Rynker kan dessverre komme ganske så plutselig, ja, når det ikke er sånne 50 års-rynker (altså dypere og større.) Anonymkode: bd92f...094
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #4 Skrevet 22. april 2017 Søvn er veldig viktig for da reparerer huden seg på en måte. Synes f.eks toppidrettsutøvere ofte ser eldre ut tidligere enn andre, fordi de presser seg selv til det ytterste, og får ikke nok hvile i forhold til hvor mye de faktisk trener. Søvn foran alskens kremer mener jeg. Også et bra kosthold med nok fett. Anonymkode: 51e65...b58 1
s0la Skrevet 30. april 2017 #5 Skrevet 30. april 2017 Jeg har også fått det, og jeg er 22... Hos meg kom det da jeg var rundt 20. Og de sees enda mer hvis jeg bruker sminke. Men nå bruker jeg lite av det, også fordi jeg ikke vil at linjene skal vises så godt. Stress, søvn, hvordan man behandler huden sin, hva man spiser og gener har noe å si. Også om man f.eks. har tørr hud.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #6 Skrevet 30. april 2017 Vet ikke hva jeg skal si. Hater selv hvordan naturen har skapt oss. Ser faen meg gamle ut flr vi rekker å leve.. Anonymkode: 54839...1e7 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #7 Skrevet 30. april 2017 På 21. april 2017 den 21.04, AnonymBruker skrev: Jeg har plutselig fått to synlige linjer rundt munnen som jeg ikke husker har vært der før. Dette er to "streker" på begge sidene av munnen som er ca 2 cm lange og som forsvinner når jeg strekker ut huden. Kan ikke huske å ha sett disse før, kan de komme så plutselig?? Det skal nevnes at jeg har sovet lite de siste ukene og våknet opp med tydelige poser under øynene hver eneste morgen denne uken, kan det være pga. søvnmangelen de har oppstått? Jeg er forressten 30 år, så frykter at det bare er begynnelsen på undergangen jeg er vitne til Anonymkode: cdaec...ab7 Jupp. De kan og vil komme plutselig. Men, ts, det du må huske er at helsen vår vises i huden vår. Jeg tenker at rynker nå i april, etter 6 mnd med påkjenning for hud og hår, er helt naturlig. Trolig kommer rynkene av usunn hud, som en over påpeker. Det kan du gjøre noe med. Sørg for å få i deg nok fett, grønt, fiber og fisk. Sørg for at nivået av d-vitamin er høyt nok. Få i deg nok vann i forhold til din livsstil og helse (alt fra 1.5 liter og opp), ikke innta for mye sukker. Og, sist: husk at rynker er livets arr. Dersom de bare viser at du har ledd mye og levd mye: Anonymkode: ba243...047 1
Gjest Cicero Skrevet 1. mai 2017 #8 Skrevet 1. mai 2017 Jeg merker forskjell fra dag til dag hvis jeg har spist, drukket eller sovet dårlig. Hvis jeg skrubber huden og ikke bruker en fet fuktighetskrem etterpå også, og hvis jeg har brukt fuktighetskrem for mye. Vanskelig hud sa du? Så lenge det ikke er sånne dype rynker som eldre mennesker får så er det en god sjanse for at du kan om ikke fjerne dem så i hvert fall glatte dem ut litt ved hjelp av kosthold, søvn og riktig hudpleie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå