AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #1 Del Skrevet 21. april 2017 Hei Blir man bra av seg selv uten legehjelp, også når det er så vondt at man har store problemer med å komme seg inn og ut av sengen? Når jeg går, så går jeg så bøyd (grunnet smerter i korsryggen) at ryggen min er nesten horisontal mens jeg går. Finnes det bra øvelser som hjelper ryggen, som jeg kan gjøre hjemme, når det er så ille som beskrevet i innlegget over? Jeg kommer meg ikke ut. På forhånd takk for hjelpen Anonymkode: bae79...93d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 21. april 2017 #2 Del Skrevet 21. april 2017 Jeg får det høvelig jevnlig grunnet en skade. De første dagene kan jeg knapt gå, og da med store smerter. Det som hjelper er faktisk bevegelse og tid. Det er smertefullt å komme seg opp, men når du først er oppe bør du bevege deg så mye smertene tillater. Om det er skikkelig ille kan du spørre legen etter heftigere smertestillende. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #3 Del Skrevet 21. april 2017 52 minutter siden, Katten.2.0 skrev: Jeg får det høvelig jevnlig grunnet en skade. De første dagene kan jeg knapt gå, og da med store smerter. Det som hjelper er faktisk bevegelse og tid. Det er smertefullt å komme seg opp, men når du først er oppe bør du bevege deg så mye smertene tillater. Om det er skikkelig ille kan du spørre legen etter heftigere smertestillende. Tusen takk for svar og gode råd Risikerer jeg ikke å skade noe i ryggen ved bevegelser, dersom jeg tar smertestillende som kamuflerer smertene? Anonymkode: bae79...93d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 21. april 2017 #4 Del Skrevet 21. april 2017 'Hekseskudd' er muskellåsning. Ikke gjør tunge luft, men det funker å gå mye. Varmer opp musklene og gir deg mindre smerter ila dagen - helt til du stivner til igjen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #5 Del Skrevet 21. april 2017 4 minutter siden, Katten.2.0 skrev: 'Hekseskudd' er muskellåsning. Ikke gjør tunge luft, men det funker å gå mye. Varmer opp musklene og gir deg mindre smerter ila dagen - helt til du stivner til igjen. Tusen takk Det er omtenksomt av deg å dele av dine erfaringer og gi meg gode råd. Du gir meg håp om at jeg blir bra igjen. Anonymkode: bae79...93d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #6 Del Skrevet 21. april 2017 Ser du skrev at du ikke kommer deg ut men for meg så fungerer det å gå i ulendt terreng. Anonymkode: ffde2...e0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #7 Del Skrevet 21. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ser du skrev at du ikke kommer deg ut men for meg så fungerer det å gå i ulendt terreng. Anonymkode: ffde2...e0b Tusen takk for råd Kanskje jeg greier å komme meg ut om et par dager. Da kan jeg prøve ditt råd. Anonymkode: bae79...93d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #8 Del Skrevet 21. april 2017 Jeg har også veldig vondt midt bak på ryggsøylen ca i korsryggen. Det var det som det startet med (etter skjevbelastning/overbelastning av ryggen) Og jeg begynte å gå bøyd grunnet smertene. Er dette også typisk for hekseskudd, at det er en skade i selve ryggsøylen? Jeg har hatt dette noen ganger før, men ikke så ille som nå. Anonymkode: bae79...93d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #9 Del Skrevet 21. april 2017 Rygg med hekseskudd skal ha fre og ro fra øvlser inntil den akutte fasen er over. Anonymkode: 88841...bdf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #10 Del Skrevet 21. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Rygg med hekseskudd skal ha fre og ro fra øvlser inntil den akutte fasen er over. Anonymkode: 88841...bdf Hvordan vet jeg at den akutte fasen er over? Anonymkode: bae79...93d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #11 Del Skrevet 21. april 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Rygg med hekseskudd skal ha fre og ro fra øvlser inntil den akutte fasen er over. Anonymkode: 88841...bdf Betyr det at jeg skal bevege meg minst mulig? Tusen takk for råd Anonymkode: bae79...93d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 21. april 2017 #12 Del Skrevet 21. april 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Rygg med hekseskudd skal ha fre og ro fra øvlser inntil den akutte fasen er over. Anonymkode: 88841...bdf Øvelser, ja, men det beste for ryggen er å gå turer. Helst i ulendt terreng, som tidligere foreslått. En skal ikke tøye, bøye eller løfte særlig tungt, men bevegelse hjelper for ryggen. For min del er det mest smertefullt å gå fra liggende/sittende til stående. Da trenger ryggen tid til å stabilisere seg (mine hekseskudd rammer ganske langt ned), men når ryggen har fått stabilisert seg er det bare å gå til smertene er høvelig borte. Dette selvfølgelig så lenge smertene ikke er for dominerende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå