Gå til innhold

Mor flytter fra barnet sitt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet fylte tre år i januar, og mor tenker å flytte til andre siden av landet. Hun får ikke med seg barnet sitt, derfor drar hun uten. Mor har dårlige sjanser i en rettsak, pågrunn av dumme prioriteringer det siste året. Hvis det hadde blitt rettsak, er far en mer stabil omsorgsperson. Uansett er det ikke riktig å ta med seg barnet og bare flytte. Far samtykker aldri noe sånt. De har delt omsorgsrett. 

Far er fra Iran og er muslim, religionen er viktig for han. Noe han utøver hver dag. Jeg er bekymret for hvordan barnet vil få det hos far, og om han tar med seg barnet og flytter til Iran hvis han får omsorgsretten. Far er også veldig manipulerende, og forteller barnet ting som ikke stemmer. Jeg ser at barnet sliter pågrunn av mye ustabilitet i livet, mor som setter ungen vekk for å prioritere seg selv først. De har vært inne i barnevernet, og flere instanser har sendt bekymringsmelding, inkludert meg selv. Jeg er en gammel venn av mor, men er ikke enig med mors prioriteringer. Noe hun vet. 

Hvilke følger kan dette få for barnet? 

Jeg er redd barnet kommer til å slite psykisk, og at dette vil påvirke barnet psykologiske utvikling. Miste sin mor, vokse opp med en muslimsk far. Hva skjer om de flytter til Iran? 

Hva hadde dere gjort i en sånn situasjon? Noen med lignende erfaringer? 

Anonymkode: 25cd1...e1b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Send ny bekymringsmelding.

Anonymkode: 781ad...bfe

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Send ny bekymringsmelding.

Anonymkode: 781ad...bfe

Jeg har ikke noe konkret på far som gjør han til en dårlig omsorgsperson. Barnevernet tar vel ikke barn bare på grunn av religion og anklager fra andre(selv om det stemmer, har jeg ikke bevis).  Jeg er rådløs, tenker på det stakkars barnet. Mor virker til å ikke bry seg mer, mener at barnet har det greit nok hos far. Ingenting å hente der. 

Ts 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke noe konkret på far som gjør han til en dårlig omsorgsperson. Barnevernet tar vel ikke barn bare på grunn av religion og anklager fra andre(selv om det stemmer, har jeg ikke bevis).  Jeg er rådløs, tenker på det stakkars barnet. Mor virker til å ikke bry seg mer, mener at barnet har det greit nok hos far. Ingenting å hente der. 

Ts 

Glemte å nevne at jeg ikke har kontakt med barnefaren pr i dag. Hadde en del kontakt med han tidligere når mor og far bodde sammen, og så da at han ikke var helt god. Kontrollerende og manipulerende. De har hele tiden hatt ett dårlig samarbeid, noe som har vært dårlig fra begge sider. Barnet har liksom ikke vært i fokus. De har vært på mekling flere ganger, og advokater som har ordnet med avtaler. Det funker tydeligvis ikke uansett. 

Ts 

AnonymBruker
Skrevet

Hva konkret er bekymringen din, utover det at faren er muslim? Har du noen reell grunn til å tro at han vil flytte til Iran? De aller, aller fleste norske muslimer - newsflash! - flytter ikke til Iran. Er det fordommene dine som snakker her, eller er det mer du ikke skriver? 

Klsrt det er heldig at den ene forelderen flytter, men hvis barnet har en god omsorgsperson i den andre forelderen, er det ikke en sak for BV.

Anonymkode: e1b99...ebb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva konkret er bekymringen din, utover det at faren er muslim? Har du noen reell grunn til å tro at han vil flytte til Iran? De aller, aller fleste norske muslimer - newsflash! - flytter ikke til Iran. Er det fordommene dine som snakker her, eller er det mer du ikke skriver? 

Klsrt det er heldig at den ene forelderen flytter, men hvis barnet har en god omsorgsperson i den andre forelderen, er det ikke en sak for BV.

*UHELDIG skulle det selvsagt stå

Gjest NotNaomi
Skrevet

Du må nesten utdype med at faren er manipulerende,for ellers bare stinker innlegget ditt av fordommer og intoleranse mot både faren og moeren her. Så vennligst utdyp litt?

AnonymBruker
Skrevet

Far har tidligere snakket om at han ønsker seg tilbake til Iran etterhvert, men at barnet har holdt han tilbake fordi at han ikke kanta med seg barnet uten mors samtykke i følge barneloven. 

Når de bodde sammen, fikk mor så vidt gå ut døra. Jeg kom som regel dit hvis vi skulle treffes. Etterhvert klarte mor å bryte ut og flytte fra han. Noe som var vanskelig for far å akseptere, pågrunn av hans kontrollbehov. Mor ble trakassert og fikk ikke være i fred. En del anmeldelser frem og tilbake fikk far besøksforbud. Jeg tror mor rømmer, fordi hun er lei av å ha denne barnefaren i livet sitt. Hun har funnet seg en ny kjæreste i nord-Norge som hun skal flytte til. Det er skammelig at hun forlater barnet sitt. Mor har vært mye i nord-Norge, og da har barnet vært hos faren. 

Far har jobb og er flink med barnet ellers, så jeg er ikke noen store grunner til å tro at han ikke er egnet som omsorgsperson. Fordi det meste har handlet om krangel mellom mor og far, ikke hvordan de har tatt vare på barnet. Men jeg ser at barnet har blitt påvirket av det dårlige samarbeidet

Ts 

Skrevet

Tror ikke du trenger å bekymre deg for at far skal returnere til Iran. De aller fleste som har flyttet fra Iran, ønsker ikke å leve i et så strengt regime. Utfra det du skriver, så er far og mor sammen ikke noen god kombinasjon. Men far er en god nok far for barnet. Hvis barnevernet har vært inne flere ganger, så hadde de nok handlet hvis de mente at barnet ikke hadde det bra nok. Dessverre så er dette kanskje det beste som kan skje barnet. Hvis far og mor ikke kan samarbeide, men det ikke går utover barnet i tilstrekkelig grad til at noen kan gripe inn. Da er kanskje avstand og en samværsforeldre som har barnet i ferier, bedre enn manglende samarbeid og mye konflikt i hverdagen.

AnonymBruker
Skrevet

Men hvis han er en god omsorgsperson, hva er det å bekymre seg for? Det er liten sannsynlighet, for at han flytter til Iran. Selv om mor flytter til Nord Norge, så kan fortsatt ikke far bare flytte til utlandet med barnet.

Kjenner flere fra Iran, og selv om de er muslimer, så har alle barna deres, tatt høyere utdannelse, og alle har giftet seg med nordmenn. Så de fleste er ikke strenge muslimer.

Anonymkode: e3db1...ad7

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnet fylte tre år i januar, og mor tenker å flytte til andre siden av landet. Hun får ikke med seg barnet sitt, derfor drar hun uten. Mor har dårlige sjanser i en rettsak, pågrunn av dumme prioriteringer det siste året. Hvis det hadde blitt rettsak, er far en mer stabil omsorgsperson. Uansett er det ikke riktig å ta med seg barnet og bare flytte. Far samtykker aldri noe sånt. De har delt omsorgsrett. 

Far er fra Iran og er muslim, religionen er viktig for han. Noe han utøver hver dag. Jeg er bekymret for hvordan barnet vil få det hos far, og om han tar med seg barnet og flytter til Iran hvis han får omsorgsretten. Far er også veldig manipulerende, og forteller barnet ting som ikke stemmer. Jeg ser at barnet sliter pågrunn av mye ustabilitet i livet, mor som setter ungen vekk for å prioritere seg selv først. De har vært inne i barnevernet, og flere instanser har sendt bekymringsmelding, inkludert meg selv. Jeg er en gammel venn av mor, men er ikke enig med mors prioriteringer. Noe hun vet. 

Hvilke følger kan dette få for barnet? 

Jeg er redd barnet kommer til å slite psykisk, og at dette vil påvirke barnet psykologiske utvikling. Miste sin mor, vokse opp med en muslimsk far. Hva skjer om de flytter til Iran? 

Hva hadde dere gjort i en sånn situasjon? Noen med lignende erfaringer? 

Fortell mor hva hun risikerer.

Anonymkode: abdbd...8c2

AnonymBruker
Skrevet

En mor som forlater sitt barn?

😮😱😫😰😭😢😪

Anonymkode: c2859...bfc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...