Gå til innhold

Hvor ofte blir jenter i kassa flørtet med / sjekket opp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg vet ikke hvordan det er med de som jobber der, men som kunde i butikker jeg er ofte innom, så kjenner jeg igjen de ansatte som gjør det hyggelig å handle, men det gjør det også vanskelig for oss usikre menn.

Det er hyggelig å si hei, å bli smilt til, men hvordan er det fra andre siden? Grunnen til at jeg spør er at det er en meget vakker dame som jobber på butikken her, som er så blid og hyggelig. Men er det vanlig "ansatt-høflighet" fra hennes side, og er det mange som spør ut noen som sitter i kassa? Eller er det ubehagelig for den ansatte? Kan ikke akkurat gå noe sted, og å si nei eller ja blir bare merkelig. Er en som spør ut noen i kassa "en i mengden" - som i at det skjer ofte og det blir med det, eller er det litt mer spesielt?

Dette er ikke en person jeg ser utenfor butikken eller aner noe om annet enn fornavn - navnelapp.

Anonymkode: ac17a...310

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er iallefall blid og hyggelig mot alle som er mottakelige for det. Skravler gjerne litt også, så noen tror vel at jeg er keen på dem selv om jeg i realiteten ikke er det.

Anonymkode: ae332...0be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke nødvendigvis keen eller noe annet, men mulighet for interesse?
Hvordan ville det vært om noen ba deg ut, utifra det? Om det hadde vært en helt gjennomsnittlig (liker jeg å tro) person rundt samme alder som en hadde en helt vanlig / høflig tone med?
Er det mange av de?

Anonymkode: ac17a...310

AnonymBruker
Skrevet

Det er patetisk.

Anonymkode: 4a6e9...ad3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er høflig og blid mot alle, og småprater gjerne hvis den andre tar initiativ til det. Har heldigvis til gode å bli sjekket opp. Det hadde jeg syntes var ubehagelig. Som du sier, kan jeg ikke gå noe sted. Jeg er også på jobb og det å smile til deg og si hei er faktisk en del av jobbeskrivelsen min. For min del har jeg også kjæreste, men hadde ikke satt pris på det om jeg var singel heller.

Anonymkode: 82181...4b0

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg jobbet "i kassa" på skobutikk ble jeg sjekket opp en del ganger. 

Jeg var superhyggelig mot alle, men det var fordi jeg var på jobb og måtte være super hyggelig. Alle ansatte sitt mål var å skaffe stamkunder og sørge for at folk valgte vår skobutikk over andre. Det kom ganske naturlig å være hyggelig, men glemte kunden sekundet kunden hadde dratt. Så de hyggelige samtalene jeg hadde gikk ikke noe dypere enn en hyggelig samtale. 

En gang kom en mann tilbake etter kjøpet fordi han sikkert trodde at min høflighet og interesse var flørt. Da fikk jeg nummeret hans. Det synes jeg var greit fordi da slipper man å faktisk si nei der og da. Han sa "send meg en sms hvis du har lyst, så kan vi kanskje møtes". Sendte han ikke noe. Ellers pleide jeg bare å si at jeg hadde kjæreste, noe jeg ikke hadde. Synes den er ganske grei, for da slipper man å avvise noen og skape en klein situasjon. I tillegg kom kanskje kunden tilbake for neste skoinnkjøp fordi det ikke ble kleint og vi mistet ikke en kunde. 

Anonymkode: 604f0...895

Skrevet

Jeg jobber i butikk. Har opplevd dette noen ganger, og det kan være litt ubehagelig. Hadde satt mer pris på en venneforespørsel på facebook da, også ta det derfra. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mann, har blitt sjekket opp ett par ganger.

Ene gangen ble jeg tilbudt sex på toalettet på senteret i arbeidstiden😂

Anonymkode: 620fc...a90

• Liker 1
Skrevet

Det er nok ikke uvanlig å bli sjekket opp når man jobber i kassa. Jeg jobbet på en kafé da jeg var yngre og det var stadig vekk noen som ba meg med ut eller kom med komplimenter og forslag. 

Skrevet

Har også blitt sjekket opp når jeg jobbet i skobutikk, det var ubehagelig.

Hva med å se hvordan hun er mot andre kunder når du står i kø? Oppfører hun seg likt mot alle?

AnonymBruker
Skrevet

Det er veeeeeeldig vanlig og generelt irriterende. Ikke fordi det ikke er hyggelig å få et kompliment eller at en person er høflig å spør deg ut, men fordi jeg ikke synes det har noe på en arbeidsplass å gjøre. Det gjorde meg veldig usikker, jeg begynte å lure på om jeg sendte ut feil signaler, men jeg var faktisk bare hyggelig.

Treffer du henne på byen så synes jeg du kan spørre henne ut, men ellers så synes jeg du skal la det være. Ikke gjør det kleint på arbeidsplassen hennes. Hun har garantert opplevd det før.

Anonymkode: cb93c...9d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...