AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #1 Skrevet 21. april 2017 Nav sin bidragsveileder, hvor nøyaktig er den? Er det andre ting nav tar hensyn til når de regner ut? Jeg eier hus, det gjør ikke han. Vil det gage noen av oss ved å regne det ut via nav? Jeg har samborer og en datter som snart begynner i barnehage, har det noe å si for utregning av bidrag? Anonymkode: 776b4...f1e
Peter007 Skrevet 21. april 2017 #2 Skrevet 21. april 2017 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nav sin bidragsveileder, hvor nøyaktig er den? Er det andre ting nav tar hensyn til når de regner ut? Jeg eier hus, det gjør ikke han. Vil det gage noen av oss ved å regne det ut via nav? Jeg har samborer og en datter som snart begynner i barnehage, har det noe å si for utregning av bidrag? Anonymkode: 776b4...f1e Begge foreldrenes inntekt, og andel samvær er faktorer. Hvis bidragsyter ikke et bidragsdyktig fullt ut, vil ny partner inntekt legges inn hos bidragsyter. Barnehageutgifter legges inn I regnestykket . Se kalkulatoren hos NAV. Mottar du stønad til barnehagen legges dette inn I beregnestykket. Det samme gjør småbarnstillegg og ekstra barnetrygd som enslig forelder. Har tydeligere partner barn legges dette med til grunn. Det legges til barn som tidliger partner har boende hos seg. Reisekostnader til og fra samvær skal deles etter bidrags brøk. Dette har ikke direkte med barnebidraget å gjøre men hører med I kostnadsfordellng. Skattefordel bosteds-forelder kommer på ligningen. Stønader som regnes som inntekt blir et grunnlag for inntekt. Er en usikker kan en utregning av NAV roe usikkerhet og konflikter. Det koster ca 1000 kr pr forelder. Endret 21. april 2017 av Peter007
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #3 Skrevet 22. april 2017 11 timer siden, Peter007 skrev: Begge foreldrenes inntekt, og andel samvær er faktorer. Hvis bidragsyter ikke et bidragsdyktig fullt ut, vil ny partner inntekt legges inn hos bidragsyter. Barnehageutgifter legges inn I regnestykket . Se kalkulatoren hos NAV. Mottar du stønad til barnehagen legges dette inn I beregnestykket. Det samme gjør småbarnstillegg og ekstra barnetrygd som enslig forelder. Har tydeligere partner barn legges dette med til grunn. Det legges til barn som tidliger partner har boende hos seg. Reisekostnader til og fra samvær skal deles etter bidrags brøk. Dette har ikke direkte med barnebidraget å gjøre men hører med I kostnadsfordellng. Skattefordel bosteds-forelder kommer på ligningen. Stønader som regnes som inntekt blir et grunnlag for inntekt. Er en usikker kan en utregning av NAV roe usikkerhet og konflikter. Det koster ca 1000 kr pr forelder. Takk for svar. Vi satt sammen og brukte den bidragsveilederen. Fikk opp at han skal betale 2200kr, noe han var veldig fornøyd med og sa at den avtalen setter vi. Jeg ble så overrasket over hvordan har reagerte at jeg lurer på om jeg blir lurt? Han har lurt meg økonomisk igjennom hele forholdet vårt, så fikk bare en ekkel følelse på at han kanskje gjør det igjen. Anonymkode: 776b4...f1e
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #4 Skrevet 22. april 2017 Bidragsveilederen gir korrekt svar så lenge man putter de rette dataene inn... Om man putter inn feil inntekt eller samværsfordeling, eller man glemmer å krysse av for tilsynsutgifter f.eks så vil jo svaret bli feil... Er du usikker på om det er rett kan du søke NAV om at de regner ut. Det koster 1049kr. Husk også at bidraget bør reberegnes med jevne mellomrom da barna blir dyrere dess eldre de er. NAV gjør dette automatisk det året barnet fyller 6,11 og 15 år.. Anonymkode: 860ac...13a
Peter007 Skrevet 22. april 2017 #5 Skrevet 22. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Vi satt sammen og brukte den bidragsveilederen. Fikk opp at han skal betale 2200kr, noe han var veldig fornøyd med og sa at den avtalen setter vi. Jeg ble så overrasket over hvordan har reagerte at jeg lurer på om jeg blir lurt? Han har lurt meg økonomisk igjennom hele forholdet vårt, så fikk bare en ekkel følelse på at han kanskje gjør det igjen. Anonymkode: 776b4...f1e Bare hyggelig dette. Men føler du deg lurt kan NAV utregning gi ro for mange. Det er viktig at ALLE faktorer kommer med. 2200 kr. For et barn på 2-3 år er ikke så lite om begge foreldrene er I grei jobb, mottar stønader Og småbarnstillegg . Stønad til barnepAss gir reduksjom av bidrag. Jeg tenker her samværsklAase 2. Tar en med IKKE planlagt samvær og samvær utenom ferier kommer mange som er I klasse 2 raskt over I klasse 3. Men det fint dere ble enige bidragsavtalen. Jeg vil må bare tilføye at det regnes større levekostnader på ungdommer. Selv om x mann har lurt deg på økonomien før er det ikke sikkert at han gjør det på barnebidraget. Det skal til deres barn og ikke til deg. Det er mulig han tenker dette .
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #6 Skrevet 22. april 2017 Så fremst de korrekte opplysningene er lagt inn, er den rimelig rett. Prøvde den selv nå, og den viser 30 kr mer enn hva jeg pr i dag får. Anonymkode: 2f595...593
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå