Lolaya Skrevet 21. april 2017 #1 Skrevet 21. april 2017 Er en frisk 21 åring uten helseplager. Bor i Oslo. Har ikke gått videregående. Har søkt jobb i 3 år, og blitt invitert til 4 jobbintervju - ikke noe å juble av med andre ord. Har også personlig levert søknader m. CV. Jobbsafari, nav, finn.no og fb-gruppa "jobb i oslo" er noen av plattformene jeg benytter meg av som jobbsøker. Får ingen penger fra nav, og har også vært på jobbsøkerkurs - men sluttet da det var fullstendig bråk og kaos der. Når jeg viste min CV og et eksemplar av mine jobbsøknader var det ingenting som ble klagd på heller, så det var ingenting de kunne hjelpe meg med. Nå har jeg sosial angst og skal begynne med psykologtimer ukentlig i mai istedet, men vil jo fortsatt ha jobb. Hva faen skal man gjøre? Hvilken planet skal man rette jobbsøknader til? Mvh kvinne uten fremtid
Gjest GulSol Skrevet 21. april 2017 #2 Skrevet 21. april 2017 Du kan vel begynne med å gå videregående. For økonomiens skyld kan du søke deg til aap mens du er i behandling
Mona123 Skrevet 21. april 2017 #3 Skrevet 21. april 2017 Hei! Ble veldig trist av å lese dette, det må være kjedelig å havne i en slik situasjon. Gjør du noe mer etter å ha sendt søknad? Jeg har vært på den andre siden og rekruttert mennesker, og det er dessverre mange søknader som kommer. De som skiller seg ut får større sjanse til å komme på intervju. Følger du opp søknaden?
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #4 Skrevet 21. april 2017 Beste er å begynne å studere.du har allerede brukt opp 3-4 år på å gjøre ingenting. Du kunne vært ferdig med videregående nå. Kanskje du kan søke på noe yrkesretta på videregående Anonymkode: 5905e...a4e 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #5 Skrevet 21. april 2017 Utdannelse utdannelse utdannelse. Har tidligere jobbet litt rekruttering. Uten utdanning ingen jobb. Ta gjerne noe yrkesrettet hvis du ikke liker mye teori. Anonymkode: 7f312...f5b
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #6 Skrevet 21. april 2017 Har du forsøkt å søke sosialstønad fra nav? Anonymkode: 21cf5...f4d
stian42 Skrevet 21. april 2017 #7 Skrevet 21. april 2017 Som de andre her sier er utdanning nødvendig. Det blir bare mindre og mindre jobber for de uten utdannelse på grunn av både automatisering og kvalitetsøkning. Hvis du allerede har brukt 3 år uten å få jobb. Hver så snill start på videregående, finn noe som du liker + har gode jobbmuligheter. Fullfør dette , så gå ut som lærling eller på høyskole.
Gjøksuppe Skrevet 21. april 2017 #8 Skrevet 21. april 2017 Om du ikke trives på skole er de alternative retningene innen yrkesfag noe som kan være en vei å gå. Løp på 3-4 år med varierende grad av skole alt ettersom hvilke løsning opplæringskontoret der du bor kan komme med. Ta forresten kontakt med opplæringskontor og be om tips til arbeidsgivere som ser etter denne type lærlinger. Er jo mulig med alt fra it, kontor, barn, eldre, teknisk og bygg. Ellers kan du jo begynne et vanlig videregående løp, enten mot yrkeskompetanse eller med sikte på høyre utdanning, teknisk fagskole osv. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #9 Skrevet 21. april 2017 Enig med de andre, du får ikke mye napp før du er ferdig med vgs. Stå på, dette klarer du! Anonymkode: 93029...244
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå