Neutral90 Skrevet 21. april 2017 #1 Skrevet 21. april 2017 Hei, er så heldig og fått tilbud om to jobber. Jeg har vært positiv på telefonen med begge og den jeg ønsker å takke nei til har vært veldig frempå om at de vil ha meg. Er det OK å takke nei via e-post? Syns det helt ærlig er flaut å takke nei når jeg tidligere har sagt rett ut at jeg stiller meg positivt til stillingen 😕
Gjest Margit Spat Skrevet 21. april 2017 #2 Skrevet 21. april 2017 Det synes jeg er litt feigt. Ta mot til deg og ring dem. Fortell at du er i den luksussituasjonen at du har fått tilbud om to jobber. At begge arbeidsplassene virker solide og gode, men at du selvsagt har måttet ta et valg. Hvis det finnes en banal og lettspiselig grunn til at du valgte den andre, en grunn som ingen kan bli fornærmet over (f.eks mye kortere reiseveg for deg), så slenger du på det også.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #3 Skrevet 21. april 2017 6 minutter siden, Neutral90 skrev: Hei, er så heldig og fått tilbud om to jobber. Jeg har vært positiv på telefonen med begge og den jeg ønsker å takke nei til har vært veldig frempå om at de vil ha meg. Er det OK å takke nei via e-post? Syns det helt ærlig er flaut å takke nei når jeg tidligere har sagt rett ut at jeg stiller meg positivt til stillingen 😕 Synes du fint kan takke nei til jobbtilbud på epost. Men du bør legge til at du har fått et mer interessant tilbud du nå har takket ja til. Da forstår de hvorfor du takker nei og føler seg ikke ført bak lyset. Anonymkode: c100f...ebb
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #4 Skrevet 21. april 2017 Jeg anbefaler å ringe. Når jeg skulle velge mellom flere ulike jobber så ringte jeg først og takket ja til den ene jobben for å passe på at alt var i orden. Så ringte jeg de andre to og takket for tilbudet og var helt ærlig om hvorfor jeg valgte den ene. Hadde jeg sendt e-post og ikke oppgitt grunn, eller funnet på en overfladisk grunn, hadde jeg mistet foten jeg har innenfor døra hos de bedriftene. Hvis jeg nå vil jobbe der senere har de fortsatt et godt inntrykk av meg. Anonymkode: a8666...13e 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #5 Skrevet 21. april 2017 Er helt greit å sende E-post Anonymkode: e5837...9be 1
Mis(s)Understood Skrevet 21. april 2017 #6 Skrevet 21. april 2017 20 minutter siden, Margit Spat skrev: Det synes jeg er litt feigt. Ta mot til deg og ring dem. Fortell at du er i den luksussituasjonen at du har fått tilbud om to jobber. At begge arbeidsplassene virker solide og gode, men at du selvsagt har måttet ta et valg. Hvis det finnes en banal og lettspiselig grunn til at du valgte den andre, en grunn som ingen kan bli fornærmet over (f.eks mye kortere reiseveg for deg), så slenger du på det også. Dette. Hverken mer eller mindre. Husk du vet ikke om du møter dem ved neste korsvei, og å ha lagt igjen et godt inntrykk har aldri skadet noen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå