AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #1 Skrevet 21. april 2017 Jeg har sett på utallige sminkevideoer fra youtube om hvordan en skal dekke til ''aknehud''. I omtrent alle videoene vises en flawless hud, men problemet er at dette er betent og rosa akne. Jeg finner ingen videoer av hvordan en kan dekke til whiteheads som uavhengig av concealer og foundation synes utrolig godt i sterkt lys. Jeg har disse ''småkvisene'' i pannen, og de er helt umulig å dekke til. Jeg går på anitbiotika, men de små kvisene jeg har sitter som støpt. Gikk til hudpleier støtt og stadig før, og hun klarte heller ikke klemme de ut. Brukte fruktsyrepeeling, men det tok ikke knekken på det. Må også nevnes at aknehud har rammet mange i familien, altså veldig genetisk. Min mor hadde dyp akne feks i sin ungdom. Fant et bilde som illustrerer huden i pannen min ganske bra akkurat nå. Som dere ser så er det ikke kviser av verste sorten, men likevel er de helt umulig å fjerne. Opplever også at foundation gjør det vondt verre. Er det noen her som har tips til en foundation eller concealer som kan hjelpe meg? Noen som har hatt samme hudtilstand i pannen og klart å bli kvitt det? Bilde: Ser ca slik ut, men har enda mindre ''kviser''. Men samme tilstand ved at de ligger tett i tett og liksom ''glinser'' som også vises på bildet. Setter såå stor pris på hjelp. Har plaget meg i såå mange år. Anonymkode: d2232...7c3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #2 Skrevet 21. april 2017 Hva med å prøve en primer eller color corrector som motvirker rødt? Ellers et lett pudder som holder det matt. Glans fremhever. Farge kan skjules, men tekstur vil alltid være der. Litt mer matt vil kamuflere dette bedre. Anonymkode: 6a616...fa3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #3 Skrevet 21. april 2017 Jeg har også en del sånne små i pannen, bare at huden ikke glinser også er de en del mindre. Men noen dager er de helt borte, så dukker de plutselig opp igjen neste dag. Men jeg har funnet ut at ved å smøre litt Hvitløk på og sove med det over natten (ha først på en liten periode, noen reagerer veldig sterkt og blir rød), så forsvinner de hos meg for en periode. Kanskje det hjelper for deg også. Ellers syntes jeg aloe vera funker ganske bra. Anonymkode: f00a6...e49
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #4 Skrevet 23. april 2017 garnier pure 3in1 😊 og unngå sukker. Drikk mye vann. Mineralpudderfoundation. Anonymkode: 1267a...06f
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #5 Skrevet 3. mai 2017 Jeg måtte gå på isotretinoin, men hadde det slik i nesten hele ansiktet da. Anonymkode: eecb2...38a
PaperFlower Skrevet 3. mai 2017 #6 Skrevet 3. mai 2017 (endret) Tråden begynner å bli litt gammel men svarer likevel. Bruker du primer under foundationen? Hvis ikke bør du gjøre det. Hjelper med å jevne ut huden og gi sminke litt mer feste. Med mindre huden din er tørr kan du gå over med pudder for å virkelig få det til å vare og ikke "skli av" i løpet av dagen. Bruker du beautyblender eller kost? Hvis jeg har noen kviser jeg vil skjule (har riktignok store, røde/betente kviser hvis jeg har de, ikke samme type kviser som deg) pleier jeg å bruke beautyblenderen min og gå over med 2, av og til 3, lag med foundation for å virkelig dekke det. Kunne det ha hjulpet deg? Ellers må du nesten bare lete og lete til du finner din perfekte foundation. Alle er forskjellige, og vi har alle forskjellig hud. Jeg bruker H&M sitt eget merke i foundation og det fungerer helt fint for meg, men for noen andre kan det selvsagt være en helt annen sak. Endret 3. mai 2017 av PaperFlower
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #7 Skrevet 4. mai 2017 Få henvisning til hudspesialist i stedet for å gå til hudpleier. Anonymkode: fcac6...411
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #8 Skrevet 6. mai 2017 Gå til hudlege. Hadde samme problemet i mange år. Fikk isotretinoinkur hos legen som tok knekken på det en gang for alle. Anonymkode: 1db12...3b5
Solstrålenjeg Skrevet 9. mai 2017 #9 Skrevet 9. mai 2017 Bruker en sånn hårlus som utklemmingsmiddel selv på de, sliter med det samme. Fungerer, men man må gjøre det nokså ofte. Damp ansiktet først, klem ut, skyll med så kaldt vann
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå