fuglekvitter__ Skrevet 21. april 2017 #1 Skrevet 21. april 2017 (endret) Her om dagen ser jeg som vanlig en ta frem mobilen for å ta bilder. Greit nok det, men han tar bilder av ambulanser og politibiler og sånt.Er ikke det veldig frekt? Selv gjør jeg det motsatte hvis jeg ser ambulanse/politi. Det sto skrevet om det i VG/dagbladet - at det ikke var lov å filme noen uten tillatelse, spesielt ikke hvis det var politi eller ambulanse. Det var visst ulovlig rett og slett, men det ser ikke ut til at han brøy seg. Det ser skikkelig dumt ut også. Å dra frem mobilen rett foran en ambulanse. Og det er skikkelig frekt. Vanligvis går jo folk vekk, eller noe sånt, men ikke disse gutta. De står der og glaner og filmer ambulansen. I følge loven skal man alltid ha tillatelse til å filme/ta bilder av folk generelt sett, så at de tør å ta bilder/filme ambulanser og sånt. Det er ikke lov. Endret 21. april 2017 av fuglekvitter__
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #2 Skrevet 21. april 2017 Jeg er helt enig med deg! Anonymkode: ef542...e39
fuglekvitter__ Skrevet 21. april 2017 Forfatter #3 Skrevet 21. april 2017 Jeg har sett noen måtte gå ned til datatilsynet med mobil/datamaskin og sånt hvis de har gjort sånt, så det ordner seg sikkert, men allikevel
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #4 Skrevet 21. april 2017 10 minutter siden, fuglekvitter__ skrev: Her om dagen ser jeg som vanlig en ta frem mobilen for å ta bilder. Greit nok det, men han tar bilder av ambulanser og politibiler og sånt.Er ikke det veldig frekt? Selv gjør jeg det motsatte hvis jeg ser ambulanse/politi. Det sto skrevet om det i VG/dagbladet - at det ikke var lov å filme noen uten tillatelse, spesielt ikke hvis det var politi eller ambulanse. Det var visst ulovlig rett og slett, men det ser ikke ut til at han brøy seg. Det ser skikkelig dumt ut også. Å dra frem mobilen rett foran en ambulanse. Og det er skikkelig frekt. Vanligvis går jo folk vekk, eller noe sånt, men ikke disse gutta. De står der og glaner og filmer ambulansen. I følge loven skal man alltid ha tillatelse til å filme/ta bilder av folk generelt sett, så at de tør å ta bilder/filme ambulanser og sånt. Det er ikke lov. Det er ikke ulovlig å filme, men dete r det du bruker filmen til etter på som kan gi personen problemer. Nylig er det kommet dom i en sak der en jente filmet to som hadde sex. Etterpå la hun filmen ut, og nå er hun dømt for å ha delt filmen. (Kort fortalt eller det jeg har fått med meg i media.) Det er ikke ulovlig å filme denne typen hendelser i Norge, men det viser manglende respekt for de innvolverte. Filmer eller tar du bilder av politiet i enkelte utenlandske land, risikerer du bøter og det som verre er. Anonymkode: 1731d...536 1
fuglekvitter__ Skrevet 21. april 2017 Forfatter #5 Skrevet 21. april 2017 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke ulovlig å filme, men dete r det du bruker filmen til etter på som kan gi personen problemer. Nylig er det kommet dom i en sak der en jente filmet to som hadde sex. Etterpå la hun filmen ut, og nå er hun dømt for å ha delt filmen. (Kort fortalt eller det jeg har fått med meg i media.) Det er ikke ulovlig å filme denne typen hendelser i Norge, men det viser manglende respekt for de innvolverte. Filmer eller tar du bilder av politiet i enkelte utenlandske land, risikerer du bøter og det som verre er. Anonymkode: 1731d...536 Jo, det er ulovlig uten tillatelse. Det står i loven - vedkommende skal være enig i at det blir tatt bilder/filmet. Nå gjelder ikke dette meg, men det er ikke lov. Ja, det er det som er poenget mitt. Å filme en ambulanse, eller folk er ikke lov hvis ikke man har tillatelse til å gjøre det. Og hvis du for en gang skyld peiler litt unna temaet sex (for du drar jo inn sex i hvert eneste tema). For det har ingenting med saken å gjøre. Det er filmingen på et generelt nivå som blir diskutert. Det er ikke alt som har med sex å gjøre vet du. Det er ikke slik at hver eneste diskusjon, f.eks om en tur på fjellet handler om sex, eller at klær handler om sex. Nå handler det om filming av en ambulanse. Endret 21. april 2017 av fuglekvitter__ 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #6 Skrevet 21. april 2017 1 minutt siden, fuglekvitter__ skrev: Jo, det er ulovlig uten tillatelse. Det står i loven - vedkommende skal være enig i at det blir tatt bilder/filmet. Nå gjelder ikke dette meg, men det er ikke lov. Ja, det er det som er poenget mitt. Å filme en ambulanse, eller folk er ikke lov hvis ikke man har tillatelse til å gjøre det. Nei... det stemmer ikke helt... når du er ute i det offentlige rom kan du bli tatt bilde av Anonymkode: 14e04...8b1 2
fuglekvitter__ Skrevet 21. april 2017 Forfatter #7 Skrevet 21. april 2017 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei... det stemmer ikke helt... når du er ute i det offentlige rom kan du bli tatt bilde av Anonymkode: 14e04...8b1 Ikke uten tillatelse. Det er loven. Hvis jeg går og tar et bilde av en person og noen kommer og sier at det får du ikke lov til, så kan jeg ikke motsi meg det. Endret 21. april 2017 av fuglekvitter__ 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #8 Skrevet 21. april 2017 Helt hinsides respektløst å filme slikt. Men alt for å få likes på facebook antar jeg. Jeg ble selv vitne til en dødsulykke for et år eller to siden mens jeg satt på en veikro, og jeg løp for å hjelpe siden jeg var nærmest. Men man trengte ikke akkurat å være helsepersonell for å skjønne at denne personen alt var død. Vi snakker om blod og innvoller smurt utover veien, og likevel stod folk ved veikroen og filmet. Det verste var vel hun ene kvinnen med 5-6-åringen på slep i hånda. Altså hva faen...Anonymkode: 1e078...ef1 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #9 Skrevet 21. april 2017 3 minutter siden, fuglekvitter__ skrev: Jo, det er ulovlig uten tillatelse. Det står i loven - vedkommende skal være enig i at det blir tatt bilder/filmet. Nå gjelder ikke dette meg, men det er ikke lov. Ja, det er det som er poenget mitt. Å filme en ambulanse, eller folk er ikke lov hvis ikke man har tillatelse til å gjøre det. Og hvis du for en gang skyld peiler litt unna temaet sex (for du drar jo inn sex i hvert eneste tema). For det har ingenting med saken å gjøre. Det er filmingen på et generelt nivå som blir diskutert. Det er ikke alt som har med sex å gjøre vet du. Det er ikke slik at hver eneste diskusjon, f.eks om en tur på fjellet handler om sex, eller at klær handler om sex. Nå handler det om filming av en ambulanse. Kom med loven der det klart og tydelig står det du påstår, at filming på offentlig sted ikke er tillatt. Da kan vi diskutere videre. Anonymkode: 1731d...536 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #10 Skrevet 21. april 2017 2 minutter siden, fuglekvitter__ skrev: Ikke uten tillatelse. Det er loven. Hvis jeg går og tar et bilde av en person og noen kommer og sier at det får du ikke lov til, så kan jeg ikke motsi meg det. Jo. Anonymkode: 14e04...8b1
fuglekvitter__ Skrevet 21. april 2017 Forfatter #11 Skrevet 21. april 2017 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt hinsides respektløst å filme slikt. Men alt for å få likes på facebook antar jeg. Jeg ble selv vitne til en dødsulykke for et år eller to siden mens jeg satt på en veikro, og jeg løp for å hjelpe siden jeg var nærmest. Men man trengte ikke akkurat å være helsepersonell for å skjønne at denne personen alt var død. Vi snakker om blod og innvoller smurt utover veien, og likevel stod folk ved veikroen og filmet. Det verste var vel hun ene kvinnen med 5-6-åringen på slep i hånda. Altså hva faen... Anonymkode: 1e078...ef1 Hvis noen gjør det for å få likes (jeg er ikke så opptatt av det - det betyr ingenting), så sier det mye om dem egentlig. Så du har ikke jobb, venner, familie, en fritid eller noe og går bare rundt og filmer sånt? Godt det ikke var meg som lå smurt utover gata da (skjønte du den?). Endret 21. april 2017 av fuglekvitter__
fuglekvitter__ Skrevet 21. april 2017 Forfatter #12 Skrevet 21. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kom med loven der det klart og tydelig står det du påstår, at filming på offentlig sted ikke er tillatt. Da kan vi diskutere videre. Anonymkode: 1731d...536 Nei, søk den opp selv. Det er veldig lett.
Gjest Catalina Culès Skrevet 21. april 2017 #13 Skrevet 21. april 2017 Det er helt sykt og respektløst. Hva faen er det som feiler folk !?!
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #14 Skrevet 21. april 2017 Regner med at det ikke er ulovlig å filme/ta bilder av politibiler og ambulanser som kjører forbi. Noe annet er det hvis det er ulykker som de har rykket ut til Anonymkode: de663...7d7
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #15 Skrevet 23. april 2017 På 21.4.2017 den 12.26, fuglekvitter__ skrev: Jeg har sett noen måtte gå ned til datatilsynet med mobil/datamaskin og sånt hvis de har gjort sånt, så det ordner seg sikkert, men allikevel Du så at de gikk ned, altså? Anonymkode: fc014...e2e
fuglekvitter__ Skrevet 23. april 2017 Forfatter #16 Skrevet 23. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du så at de gikk ned, altså? Anonymkode: fc014...e2e Sett det skrevet.
Arabella Skrevet 23. april 2017 #17 Skrevet 23. april 2017 Er det slik at noen filmer personer som ligger på båren i ambulanser?
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #18 Skrevet 23. april 2017 12 minutter siden, Arabella skrev: Er det slik at noen filmer personer som ligger på båren i ambulanser? Det har skjedd endel ganger ja. Anonymkode: 359ad...9fd
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #19 Skrevet 23. april 2017 På 21.4.2017 den 12.39, fuglekvitter__ skrev: Nei, søk den opp selv. Det er veldig lett. er det ikke opp til deg og bakke up det du hevder? ikke at andre skal lete det opp for deg? useriøst! Anonymkode: 47267...1ec 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #20 Skrevet 23. april 2017 Tror ikke det er lov å filme folk på offentlig sted slik at det kan identifisere personene. Men man har lov å filme menneskemengder for eksempel. Anonymkode: 7cf22...e99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå