Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva synes dere om folk som lyver når de er ute på byen; om alder, navn, hvor de bor osv?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Helt greit når man bare tuller og fjaser likevel, men hvis man møter folk som det faktisk er ok å prate med kan man kanskje være ærlig... Har aldri klart å lyve selv, men kjenner flere ytterst sympatiske mennesker som lystlyver innimellom når de er på byen. De er ikke ute etter å "lure" noen hjem eller noe, de bare liker å spille og leke, tror jeg. Men man bør kanskje vokse det av seg etter 25-års-alder, ca.

Verre da med folk som ikke gidder å prate mer med deg hvis du ikke har den rette utdanninga/kommer fra den riktige delen av byen o.l, eller som forteller deg om SIN statusjobb/bil e.l før du har bedt vedkommende sette seg. Har vært borti typen, og merker godt at man blir behandlet ulikt etter hva man har å "skilte med" av jobb og utdanning. (nå har jeg heldigvis sørget for å studere noe som høres kult ut og hvor det er helt normalt å være arbeidsledig, så uansett om jeg må kjøre trikk eller plukke søppel for å tjene til livets opphold synes folk jeg er kul. Teit, da)

Skrevet

Tja, det kommer vel litt ann på egentlig.

Jeg synes selvsagt ikke det er riktig å lyve, men av og til kan det være litt morsomt å bare preike tull.

Var ute med noen fra jobb for en stund siden, og da kom det noen ordentlig innpåslitne karer og slo seg ned ved boret vårt. Vi hadde veldig moro av å utgi oss for tollere. :ler: Det hele ble ganske så unnerholdende. (For oss hverfall). Synes igrunn det bare var uskyldig unnerholdning.

Men det var jo bare med noen vi satt å preiket med en times tid før vi gikk videre. Det hadde vært noe helt annet om vi satt å løy en hel masse en hel kveld,- med planer om å oppnå noe mer.. :wink:

Skrevet

Jeg var borti en fyr på Spray som løy seg 7 år yngre enn han egentlig var.

Og han var ute etter et forhold - trodde han virkelig ikke at jeg ville oppdage det ??? Jeg oppdaget før jeg hadde truffet ham...

Patetisk.

Skrevet
Jeg var borti en fyr på Spray som løy seg 7 år yngre enn han egentlig var.

Og han var ute etter et forhold - trodde han virkelig ikke at jeg ville oppdage det ??? Jeg oppdaget før jeg hadde truffet ham...

Patetisk.

Hehe. Forundrer meg ikke om jeg vet hvem det er..............

Skrevet
Hva synes dere om folk som lyver når de er ute på byen; om alder, navn, hvor de bor osv?

Hmm, hva er poenget? Man finner det jo ut likevel...

Skrevet
Har vært borti typen' date=' og merker godt at man blir behandlet ulikt etter hva man har å "skilte med" av jobb og utdanning. [/quote']

Kjenner meg igjen i den. Akkurat nå holder jeg på med en del "lav-status" ting i livet. Blir liksom ikke så kult når jenten spør hva jeg studerer (IT), hva jeg jobber med (bussjåfør), og om jeg holder på med noe idrett (5. div fotball). Heier forresten på Liverpool (Vent nå litt... Kanskje det er JEG som er Pondus??? :o :o )

Var litt annerledes før. Da var jeg befal i Sjøforsvaret. Det var faktisk litt lettere å få andres respekt da. Både gutter og jenter. Hmmm, teit men sant.

Skrevet

Alt ligger nok i underbevistheten. Folk drømmer og ser for seg folk:

Politi: Makt, sexy og dominerende

Brannmann: "barsk", sexy, handlekraftig

Snekker: Flink med hender..., arbeidskar/sterk, sexy

Revisor: Tragisk fyr som kun driver med papirarbeid

IT: Vanlig jobb... kjekt å få hjelp med dataen

Advokat: Lang utdannelse --> høy iq / kompetanse -> smart... har godt med penger <- makt/penger gjør en person sexy i en kvinnes øyne.

Lege: Samme som avdokat

Jobb i sjøforsvaret: Barsk, sexy, dominerende, sterk

Det er nok ett snev av sannhet i disse tingene så å syte for mye av slike ting er nok ikke helt rettferdig. Men når jeg var i sjøforsvaret har jeg jaggu meg sett mange "pingler". Men noe kan de, bare for å bli befal har man jo noen minstekrav som må oppfylles. Men disse kravene kan også oppfylles av mange andre folk (yrker) også.

Må også kommentere busssjåfør eller sjåfør generelt. Hvem har mest ansvar? En busssjåfør som kjører skolebuss med 30-40 unger i bussen eller en advokat som har 30-40 personer jobbende under seg?

Advokaten har nok det største "jobbeansvaret" hvis man kan kalle det det. Men busssjåføren har ansvar for mange liv. Og ett liv er det mest verdifulle. Så en sjåfør burde fått mer respekt enn bare "så han er kun en sjåfør han ja."

Skrevet
... eller en advokat som har 30-40 personer jobbende under seg?

Advokaten har nok det største "jobbeansvaret" hvis man kan kalle det det. Men busssjåføren har ansvar for mange liv.

Eller en advokat som redder noen fra å bli uskyldig dømt til døden/21 år i fengsel, eller får fengslet en massemorder man ikke er sikre på at man får tatt...

Advokater kan også ha ansvar for liv, om ikke like direkte.

Gjest Anonymous
Skrevet

Eller en advokat som redder noen fra å bli uskyldig dømt til døden/21 år i fengsel, eller får fengslet en massemorder man ikke er sikre på at man får tatt...

Advokater kan også ha ansvar for liv, om ikke like direkte.

derfor pleier jeg å lyve på meg at jeg studerer juss, men kjører buss for å tjene penger til veldedige formål. Tre ting på en gang, i tillegg til at det rimer. DET drar damer, det.

(neida. er jente, jeg, og lyver ikke. har dog sagt til en del at jeg ikke har telefon...)

Skrevet

Må også kommentere busssjåfør eller sjåfør generelt. Hvem har mest ansvar? En busssjåfør som kjører skolebuss med 30-40 unger i bussen eller en advokat som har 30-40 personer jobbende under seg?

Advokaten har nok det største "jobbeansvaret" hvis man kan kalle det det. Men busssjåføren har ansvar for mange liv. Og ett liv er det mest verdifulle. Så en sjåfør burde fått mer respekt enn bare "så han er kun en sjåfør han ja."

Er faktisk mye i det du sier. Som sjåfør gjør man faktisk mange avgjørelser hver eneste dag som betyr forskjell mellom liv og død. I de aller fleste tilfeller er det selvfølgelig helt vanlige rutineavgjørelser, men kan med hånden på hjertet si at mine avgjørelser har reddet en del elendige bilisters liv (og kanskje passasjerer). Selv om man ikke trenger lang utdannelse i å kjøre buss, så vil jeg si at det er en av de mest ansvarsfulle og viktige jobbene i samfunnet. Ansvarsfull i det henseendet jeg nettopp har beskrevet og viktig i den forstand at man frakter mennesker til og fra jobbene sine. Sikkert mange som vil være uenig nå, men bare tenk litt på det.

Men sorry, nå kuppet jeg tråden.

Pleier ikke å lyve selv for å få meg dame, men en gang sa jeg til en dame, bare for gøy altså, at jeg var astronaut. Og hun trodde på det :o :o

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg lyver stadig vekk når jeg er på byen jeg, yndlingsløgnen min er at jeg er 35 år gammel og prest. :Hehe:

Skrevet

:hoho: Noen som kjøper den da ?

Eller vent nå litt. Prestinne for en obsur orden med røtter fra middelalderen kanskje ?

Gjest GreenSky
Skrevet

:sjarmor:

Men når jeg er helt alvorlig når jeg forteller det... Da er det ikke så lett å avsløre som tull, da.

Forøvrig har jeg en ubestemmelig alder. Jeg kan gå for å være under 18 og over 30, alt etter omstendighetene.

Greeney - en menneskelig kamelion. :sjarmor:

Gjest Catwoman
Skrevet

Syns det er helt greit jeg, så lenge det bare er på tull.

Hvis man kommer med en løgn for å prøve å få sjans på den andre, eller prøve å oppnå noe med det, blir det tåpelig.

Skrevet
Hva synes dere om folk som lyver når de er ute på byen; om alder' date=' navn, hvor de bor osv?[/quote']

Hvis det bare er på tull, og for å ha det morro, bryr jeg meg svært lite om folk jeg møter for første gang og aldri mer kommer til å se likeve...

Dersom det hadde vært en seriøs samtale, som utviklet seg til ett eller annet, ville jeg nok blitt forbanna dersom jeg fant ut at jeg hadde blitt løyet til.

Skrevet

husker da jeg var på byen i en 16-17 års alder... da løy jeg om alderen min... at jeg var mye eldre enn det jeg egentlig var. var faktisk veldig mange som gikk på den. til og med inngangs vaktene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...