AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #1 Skrevet 21. april 2017 Heller ikke jeg som har laget alle disse tidligere norsk-trådene Men det jeg lurer på er DEL 1, hvor man får en case og forberedelsestid på 30 min. Hva slags type oppgaver kan man få? Er vel mange som har en del erfaringer å komme med her, håper jeg? Jeg vet hvert fall at analyse av reklame kan være en oppgave og analyse av dikt kan også være en oppgave.. Anonymkode: 8f7ac...547
Virilja Skrevet 22. april 2017 #3 Skrevet 22. april 2017 Dette ville jeg også spørre om! Men når du mener forberedelsestid og sånn så sikter du vel til muntlig eksamen? Reklame- og diktanalyse er vel noe man får på skriftlig eksamen eller? Man får ikke forberedelsestid på skriftlig etter det jeg forstår.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #4 Skrevet 22. april 2017 Ja, sikter til muntlig eksamen -skrev det også i overskriften . Jeg hadde en muntlig eksamen i norsk for tre år siden, som ikke gikk så bra og da fikk jeg (og de andre) en case (i tillegg til spørsmål om særemne, språkhistorie, litteraturhistorie osv) som jeg skulle "løse" og presentere for sensorene. Fikk 30 min forberedelsestid. Min case var da at jeg skulle analysere en reklame og legge frem det jeg fant ut av. Flere av de andre fikk noe med dialekter og analysere dikt... Lurer da på hva annet man kan få Anonymkode: 8f7ac...547
Virilja Skrevet 24. april 2017 #5 Skrevet 24. april 2017 På 22.4.2017 den 14.13, AnonymBruker skrev: Ja, sikter til muntlig eksamen -skrev det også i overskriften . Jeg hadde en muntlig eksamen i norsk for tre år siden, som ikke gikk så bra og da fikk jeg (og de andre) en case (i tillegg til spørsmål om særemne, språkhistorie, litteraturhistorie osv) som jeg skulle "løse" og presentere for sensorene. Fikk 30 min forberedelsestid. Min case var da at jeg skulle analysere en reklame og legge frem det jeg fant ut av. Flere av de andre fikk noe med dialekter og analysere dikt... Lurer da på hva annet man kan få Anonymkode: 8f7ac...547 Ok, det var jeg ikke klar over at gikk an. Har aldri hørt om det før Var dette som privatist?
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #6 Skrevet 24. april 2017 15 minutter siden, Virilja skrev: Ok, det var jeg ikke klar over at gikk an. Har aldri hørt om det før Var dette som privatist? Ja, som privatist. Kan jo være at det har endret seg siden den tid,men det er jo ikke såå lenge siden da.. Skal se igjennom udir og sjekke om jeg finner noe nytt der.. Anonymkode: 8f7ac...547
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #7 Skrevet 24. april 2017 Jeg hadde norsk muntlig som privatist for 2 år siden. Trakk oppgave om norsk språkdebatt og hvordan bokmål/nynorsk endret seg (alle disse reformene jeg ikke husker lenger). Så det trenger ikke være en analyseoppgave som du får. Anonymkode: dbc68...8e0
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #8 Skrevet 24. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde norsk muntlig som privatist for 2 år siden. Trakk oppgave om norsk språkdebatt og hvordan bokmål/nynorsk endret seg (alle disse reformene jeg ikke husker lenger). Så det trenger ikke være en analyseoppgave som du får. Anonymkode: dbc68...8e0 Fint med svar da! Nei, det trenger ikke å være en analyse, derfor jeg spør her om andre erfaringer Anonymkode: 8f7ac...547
Virilja Skrevet 25. april 2017 #9 Skrevet 25. april 2017 (endret) Jeg betaler på studienett.no, og der står det noen eksempler på hva som kan komme opp. Mulig disse sidene er gratis. https://www.studienett.no/eksamen/norsk/muntlig/eksempel-oppgaver-norsk-muntlig-eksamen https://www.studienett.no/eksamen/norsk/muntlig/muntlig-eksamen-privatister/muntlig-eksamen-kort-forberedelsestid/eksamensoppgaver Ëllers tror jeg de har gratis prøveperiode Endret 25. april 2017 av Virilja
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #10 Skrevet 25. april 2017 Ikke meningen å kuppe tråden, men hvor opptatt er sensorene av at man kan navnet på alle forfattere, deres verk og diverse årstall? Anonymkode: 43575...cf1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #11 Skrevet 25. april 2017 Man bør jo kunne de viktigste og mest kjente forfatterne da, hvilken periode de levde i og de mest kjente verkene Anonymkode: 8f7ac...547
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #12 Skrevet 27. april 2017 Kan noen av dere finne en fordypnignsoppgave/særemne som jeg kan prestere i norsken? Ta en fra studienett. Vippser over 100kr om du finner en bra en. Anonymkode: cca25...ab0
Virilja Skrevet 27. april 2017 #13 Skrevet 27. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan noen av dere finne en fordypnignsoppgave/særemne som jeg kan prestere i norsken? Ta en fra studienett. Vippser over 100kr om du finner en bra en. Anonymkode: cca25...ab0 Eh nei 2
Virilja Skrevet 8. mai 2017 #14 Skrevet 8. mai 2017 Lyst til å dytte denne litt, jeg. Er det noen som har hatt norsk muntlig eksamen som vil fortelle hvilken oppgave de fikk?
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #15 Skrevet 8. mai 2017 20 minutter siden, Virilja skrev: Lyst til å dytte denne litt, jeg. Er det noen som har hatt norsk muntlig eksamen som vil fortelle hvilken oppgave de fikk? Jeg presentere særemnet og fikk litt spørsmål rundt dette. Mitt var vinklet til det norske språkets utvikling, og fikk en del spørsmål om Ivar Aas og nynorsken. Etterpå skulle jeg analysere en reklame og måtte fortelle om virkemidler, uttrykk, språk, effekt av font osv. Denne oppgaven fikk jeg fordelt under eksamen. Som forberedelsesdel så skulle jeg analysere et dikt og snakket kort om det. Dette var for et par år siden. Anonymkode: 80ef3...851
Virilja Skrevet 8. mai 2017 #16 Skrevet 8. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg presentere særemnet og fikk litt spørsmål rundt dette. Mitt var vinklet til det norske språkets utvikling, og fikk en del spørsmål om Ivar Aas og nynorsken. Etterpå skulle jeg analysere en reklame og måtte fortelle om virkemidler, uttrykk, språk, effekt av font osv. Denne oppgaven fikk jeg fordelt under eksamen. Som forberedelsesdel så skulle jeg analysere et dikt og snakket kort om det. Dette var for et par år siden. Anonymkode: 80ef3...851 Du fikk oppgaven med å analysere en reklame uten å få se på noen hjelpemidler?
gobbledigook Skrevet 8. mai 2017 #17 Skrevet 8. mai 2017 1 time siden, Virilja skrev: Lyst til å dytte denne litt, jeg. Er det noen som har hatt norsk muntlig eksamen som vil fortelle hvilken oppgave de fikk? Var ikke privatist, men kan svare likevel. Hadde om samfunnskritisk litteratur, rimelig løs oppgave. Husker den ikke konkret, men kunne løse den som jeg ville så lenge den tok for seg nettopp samfunnskritisk litteratur. Valgte meg ut et dukkehjem fra realismen pluss en bok/tekst fra sosialrealismen og sammenliknet disse. Nå har jo vanlig muntlig eksamen 2 dagers forberedelsestid da, så er tvilsomt de samme oppgavene
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #18 Skrevet 8. mai 2017 1 time siden, Virilja skrev: Du fikk oppgaven med å analysere en reklame uten å få se på noen hjelpemidler? Ja. Anonymkode: 80ef3...851
Virilja Skrevet 8. mai 2017 #19 Skrevet 8. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja. Anonymkode: 80ef3...851 Ok huff
Virilja Skrevet 10. mai 2017 #20 Skrevet 10. mai 2017 På 22.4.2017 den 14.13, AnonymBruker skrev: Ja, sikter til muntlig eksamen -skrev det også i overskriften . Jeg hadde en muntlig eksamen i norsk for tre år siden, som ikke gikk så bra og da fikk jeg (og de andre) en case (i tillegg til spørsmål om særemne, språkhistorie, litteraturhistorie osv) som jeg skulle "løse" og presentere for sensorene. Fikk 30 min forberedelsestid. Min case var da at jeg skulle analysere en reklame og legge frem det jeg fant ut av. Flere av de andre fikk noe med dialekter og analysere dikt... Lurer da på hva annet man kan få Anonymkode: 8f7ac...547 Hei igjen Jeg ser nå at dette er lagt opp forskjellig fra fylke til fylke. Her i Østfold får man ikke case, men skal fremføre fordypningsoppgaven i del 1 og ha en samtale om trukket tema i del 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå