AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #1 Del Skrevet 21. april 2017 Ser nå at jeg ikke har fått studentbolig og at jeg skulle ha fått en mail om å aktivere søknaden videre dersom jeg fortsatt var interessert, noe jeg ikke har fått. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Kanskje blir jeg nødt å ta et friår, noe jeg har veldig lite lyst til. Hva kan jeg gjøre i denne situasjonen? Anonymkode: ff516...f97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #2 Del Skrevet 21. april 2017 Har du søkt på alle mulige studentboliger i området, har du familie som bor der du skal studere slik at du eventuelt kan bo der et par uker mens du prøver å finne noe, kjenner du noen som kjenner noen som leier ut hybler, har du sjekket det private markedet? Ikke lett når man ikke har fått studentbolig, Når var det du søkte? Anonymkode: 00283...d8f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Comoros Skrevet 21. april 2017 #3 Del Skrevet 21. april 2017 Ta kontakt med studentsamskipnaden og meld din interesse igjen - kanskje kan du være heldig. Men ikke belag deg på det - søk etter andre boliger på privatmarkedet allerede nå. Prøv å finne noe rimelig, men hvis du ikke allerede jobber deltid så bør du også søke etter deltidsjobb da det mest sannsynlig blir helt nødvendig å jobbe litt, i hvert fall i ferier. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #4 Del Skrevet 21. april 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du søkt på alle mulige studentboliger i området, har du familie som bor der du skal studere slik at du eventuelt kan bo der et par uker mens du prøver å finne noe, kjenner du noen som kjenner noen som leier ut hybler, har du sjekket det private markedet? Ikke lett når man ikke har fått studentbolig, Når var det du søkte? Anonymkode: 00283...d8f Har noe familie der, så jeg får i det minste tak over hodet. Men ønsker selvsagt å bo alene. Søkte i februar. Har opprettet meg bruker på Finn nå og skal sjekke det private markedet. Anonymkode: ff516...f97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 21. april 2017 #5 Del Skrevet 21. april 2017 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser nå at jeg ikke har fått studentbolig og at jeg skulle ha fått en mail om å aktivere søknaden videre dersom jeg fortsatt var interessert, noe jeg ikke har fått. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Kanskje blir jeg nødt å ta et friår, noe jeg har veldig lite lyst til. Hva kan jeg gjøre i denne situasjonen? Anonymkode: ff516...f97 Du kan vel gjøre som ca 75% av alle andre studenter, bo andre steder enn studentboliger? I enkelte områder er det kun 10% av studentene som får studentboliger. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #6 Del Skrevet 21. april 2017 Si at du fortsatt er interessert, og si at du kan ta over hybelen allerede i juni/juli. Husker da jeg studerte i Trondheim og søket hybel hos SiT i mai. Stod som nummer 150 eller noe på ventelista. Jeg endret søknaden og sa at jeg kunne overta hybel i slutten av juni. Fikk tilbud og hybel kun noen dager etterpå. Anonymkode: e0335...4ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #7 Del Skrevet 21. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Si at du fortsatt er interessert, og si at du kan ta over hybelen allerede i juni/juli. Husker da jeg studerte i Trondheim og søket hybel hos SiT i mai. Stod som nummer 150 eller noe på ventelista. Jeg endret søknaden og sa at jeg kunne overta hybel i slutten av juni. Fikk tilbud og hybel kun noen dager etterpå. Anonymkode: e0335...4ca Jeg kan ikke ta over hybelen allerede i juni/juli. 2 timer siden, _popcorn_ skrev: Du kan vel gjøre som ca 75% av alle andre studenter, bo andre steder enn studentboliger? I enkelte områder er det kun 10% av studentene som får studentboliger. Skal se, men ser ut som det er dyrere å bo andre steder? Har tenkt å legge ut en annonse på Finn, hvor mye bør jeg si meg villig til å betale i mnd? Er 4500 for lite? 5000 eller 5500 da? Anonymkode: ff516...f97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 21. april 2017 #8 Del Skrevet 21. april 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan ikke ta over hybelen allerede i juni/juli. Skal se, men ser ut som det er dyrere å bo andre steder? Har tenkt å legge ut en annonse på Finn, hvor mye bør jeg si meg villig til å betale i mnd? Er 4500 for lite? 5000 eller 5500 da? Anonymkode: ff516...f97 Hva du bør betale kommer helt an på hvilke krav du har. Du sier du vil bo alene, da kan du være heldig å få noe for 5000,- om du er villig til å bo litt mer usentralt. Godtar du å dele kjøkken/bad, så kan du få sentral bolig til 5000,-. Går man opp til 6000,- så kan man få rom i kollektiv, der rommet er større enn studenthybler. De fleste ønsker ikke tomme rom/hybler på sommeren, og sjanser for bedre boliger øker om du tar deg råd til å betale allerede fra juni/juli. Hvilken by du skal bo i har også veldig mye å si. Jo mer du er villig til å betale, jo bedre får du det. I Oslo ligger de fleste studenthybler på 5-6000,- om du ikke vil dele. I Lillestrøm ligger samme hybler ute for under 4000,-. I Trondheim varierer prisene mellom 4500,- og 8800,- for hyblene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Boxee Skrevet 21. april 2017 #9 Del Skrevet 21. april 2017 Går sikkert helt fint med bolig så lenge du leter privat og fremstiller deg selv på en positiv måte. Da jeg studerte i Tromsø for noen år siden begynte jeg å lete etter bolig engang etter 26 juli. Fikk meg en kjempeflott leilighet før studiestart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #10 Del Skrevet 23. april 2017 Du kan prøve å kontakte studentsamskipnaden og forklare det som har skjedd. Ved juletider skjedde det samme med meg. Mailen kom ikke, og jeg mistet søknaden min som jeg hadde hatt siden august. Jeg sendte en mail, og søknaden ble gjenopprettet Om så ikke, så er det jo fullt mulig å søke på nytt. Anonymkode: bd9db...557 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #11 Del Skrevet 23. april 2017 Sett innflyttnings dato til 1. juni. Da kommer man lengre frem i køen Anonymkode: 00283...d8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #12 Del Skrevet 23. april 2017 På 21.4.2017 den 13.52, AnonymBruker skrev: Jeg kan ikke ta over hybelen allerede i juni/juli. Skal se, men ser ut som det er dyrere å bo andre steder? Har tenkt å legge ut en annonse på Finn, hvor mye bør jeg si meg villig til å betale i mnd? Er 4500 for lite? 5000 eller 5500 da? Anonymkode: ff516...f97 For å kunne svare på det, er det ganske relevant hvor du skal studere Anonymkode: 1ef7d...d9c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #13 Del Skrevet 23. april 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: For å kunne svare på det, er det ganske relevant hvor du skal studere Anonymkode: 1ef7d...d9c Skal studere i Tromsø. Anonymkode: ff516...f97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #14 Del Skrevet 23. april 2017 Legg ut annonse i Nordlys. Mange som ikke annonserer boliger fordi det er så mange som tar kontakt da. Husker da vi skulle lete etter leilighet i Tromsø på høsten. På flere av boligene var det fra 100-150 personer som var interessert i å leie. Fikk heldigvis studentbolig tilslutt. Dersom det ikke ordner seg med studentbolig bør du starte å lete på det private markedet tidlig. Husk at det er dyrt å leie i Tromsø hvis du må ut på det private markedet. Min søster var heldig å fikk en leilighet på 45 kvm der til 6000 i mnd. med eget soverom og god standard (ved å legge ut annonse i avisen). Disse utleierne kunne fint tatt noen tusenlapper mer hvis de ønsket.. Anonymkode: 722dc...872 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #15 Del Skrevet 23. april 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal studere i Tromsø. Anonymkode: ff516...f97 Da må du regne med at du må betale endel for bolig. Bofellesskap kan du komme unna med 4000-5000, men flere skal ha opp mot 7000. Små hybelleiligheter ligger rundt 6000-9000 kroner. Kommer helt an på. Jeg studerer her selv, og det er dyrt å leie her. Fikk ikke bolig gjennom studentsamskipnaden ifjor, men etter at jeg la ut annonse på Finn fikk jeg leilighet på under en uke usett. Nå skal jeg flytte igjen og satser på innflytting før sommeren, men ifjor fant jeg leilighet i juli så det er ikke umulig. Mange kommer også opp uten å ha bolig og det ordner seg for alle, men det er kjipt å ikke ha en plass å bo Anonymkode: d9f71...dbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #16 Del Skrevet 24. april 2017 Forresten, jeg kom på noen ting som kan være greit å tenke på. Jeg vil anbefale deg å lagre søk på Finn sånn at du får opp nye leiligheter og hybler kjapt. Gjerne last ned appen hvis du ikke allerede har den. Da får du det opp med engang. Du bør heller ikke vente med å ta kontakt på hybler og leiligheter for det er mange om beinet, og utleiere svarer gjerne bare de som er først. Ellers legg ut annonse. Finn, Facebook-grupper, hybel.no og Nordlys er steder du kan legge ut. Noen utleiere legger ikke ut egne annonser så da kan man få napp der også Anonymkode: d9f71...dbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå