Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en lekse hvor jeg skal lage en kampanje for en nettavis.

Hvis du så og si ikke har midler tilgjengelig i denne ''teori i praksis''-oppgaven; hva er billige kampanjer?

Er det innenfor å kalle det for en kampanje bare det å være mer synlig i media enn ellers, eller må en kampanje være noe helt spesielt som f.eks. å være skiltet på busser (som caset mitt ikke har råd til)?

Anonymkode: 531d3...83e

Videoannonse
Annonse
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Gjør dine egne lekser.

AnonymBruker
Skrevet

WTF? Jeg spør om råd her, og hvis du faktisk ikke har lyst til å hjelpe meg, så trenger du ikke svare engang. Har du seriøst så lite å gjøre i livet ditt at du tar deg tid til å svare i tråder du ikke har interesse av å hjelpe i? Wow...

Enten er du NAV-er eller så er du et nett-troll. Fra nå av ønsker jeg kun seriøse svar (trodde jeg skulle få det uten å måtte understreke seriøsiteten i svarene).

AnonymBruker
Skrevet

vet ikke....kanskje?

Anonymkode: 5901f...09f

AnonymBruker
Skrevet

Sosiale medier som Facebook og YouTube er rimelig - men ikke særlig originalt. Når det gjelder Facebook og liknende bør man ha kunnskaper om algoritmer og bruk hvis kampanjen skal fungere - folk har en tendens til å overvurdere hvor mange man når med Facebook. Men det kan også være veldig vellykket, så klart. 

Hva med å bruke nettavisa du skal ha kampanje for som kampanjemedium, på et eller annet vis? 

Anonymkode: b4ef3...ee1

AnonymBruker
Skrevet

Målet med kampanjen er å opplyse om nettavisen i seg selv og få flere unike brukere logget inn ukentlig; så kalt ''hjulpen kjennskap'' på markedsføringsspråket. Dermed må kampanjen være på et annet medium enn nettavisen selv, men en FB/YouTube-kampanje kan fungere.

Målet med oppgaven er å vise at du kan planlegge en kampanje med grunnlag i pensumsteorien. Om kampanjen er dårlig er ikke hva som utgjør karakteren, men om kampanjen viser pensumsforståelse og er økonomisk realistisk er det som avgjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...