AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #1 Skrevet 21. april 2017 Har en lekse hvor jeg skal lage en kampanje for en nettavis. Hvis du så og si ikke har midler tilgjengelig i denne ''teori i praksis''-oppgaven; hva er billige kampanjer? Er det innenfor å kalle det for en kampanje bare det å være mer synlig i media enn ellers, eller må en kampanje være noe helt spesielt som f.eks. å være skiltet på busser (som caset mitt ikke har råd til)? Anonymkode: 531d3...83e
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #3 Skrevet 21. april 2017 WTF? Jeg spør om råd her, og hvis du faktisk ikke har lyst til å hjelpe meg, så trenger du ikke svare engang. Har du seriøst så lite å gjøre i livet ditt at du tar deg tid til å svare i tråder du ikke har interesse av å hjelpe i? Wow... Enten er du NAV-er eller så er du et nett-troll. Fra nå av ønsker jeg kun seriøse svar (trodde jeg skulle få det uten å måtte understreke seriøsiteten i svarene). Anonymkode: 531d3...83e
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #4 Skrevet 21. april 2017 vet ikke....kanskje? Anonymkode: 5901f...09f
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #5 Skrevet 21. april 2017 Sosiale medier som Facebook og YouTube er rimelig - men ikke særlig originalt. Når det gjelder Facebook og liknende bør man ha kunnskaper om algoritmer og bruk hvis kampanjen skal fungere - folk har en tendens til å overvurdere hvor mange man når med Facebook. Men det kan også være veldig vellykket, så klart. Hva med å bruke nettavisa du skal ha kampanje for som kampanjemedium, på et eller annet vis? Anonymkode: b4ef3...ee1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #6 Skrevet 21. april 2017 Målet med kampanjen er å opplyse om nettavisen i seg selv og få flere unike brukere logget inn ukentlig; så kalt ''hjulpen kjennskap'' på markedsføringsspråket. Dermed må kampanjen være på et annet medium enn nettavisen selv, men en FB/YouTube-kampanje kan fungere. Målet med oppgaven er å vise at du kan planlegge en kampanje med grunnlag i pensumsteorien. Om kampanjen er dårlig er ikke hva som utgjør karakteren, men om kampanjen viser pensumsforståelse og er økonomisk realistisk er det som avgjør. Anonymkode: 531d3...83e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå