Gå til innhold

Knyting i ryggen og størrelse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Tenker kjøpe brukt kjole og er litt usikker på dette med størrelse. Noen som vet hvor mye knyting i ryggen har å si? Jeg er vanligvis en "liten" størrelse 42, og kjolen jeg har sett på nå er egentlig en 38... Hadde vært så inderlig fint om den passa, men er redd det blir for stor forskjell. Over puppene skal det nok passe, men magen er det verre med..

Så, noen som har peiling på om det kan gå? (vet at jeg sikkert bare må prøve altså, men enda en uke til jeg har anledning til å prøve. hehe)

Anonymkode: 5c3c9...536

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg kjøpte kjolen min sa hun jeg kunne gå opp 1,5 størrelse eller ned 0,5 sånn cirka. (Har veldig ustabil vekt på grunn av sykdom) Så min svingte altså 2 størrelser, så det kan gå i ditt tilfelle. Jeg hadde i alle fall myyyye å gå på med snøringen, problemet kan kanskje bli stoffet som dekker åpningen. Men ja, du må nok bare prøve :)

Anonymkode: b764a...933

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! Da håper jeg det passer. Ikke fint om litt av ryggen synes bak knytinga :D men går kanskje an å sette på et større tøystykke? Jaja, bare å prøve så finner jeg jo ut av dette (:

Skrevet

Jeg har kjøpt str 36. Kunne sikkert vært mindre også . Bruker 38

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke veldig pent når snøringa i ryggen blir veldig brei. 

Anonymkode: 3d38a...c8e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 14.5.2017 den 0.01, AnonymBruker skrev:

Det er ikke veldig pent når snøringa i ryggen blir veldig brei. 

Anonymkode: 3d38a...c8e

Veldig enig, men vet ikke helt hvor grensa går.. Hva synes du? Hva blir for bredt? (:

Skrevet

Eneste måte å finne ut av det på er å prøve.

AnonymBruker
Skrevet
På Friday, April 21, 2017 den 9.07, AnonymBruker skrev:

Hei!

Tenker kjøpe brukt kjole og er litt usikker på dette med størrelse. Noen som vet hvor mye knyting i ryggen har å si? Jeg er vanligvis en "liten" størrelse 42, og kjolen jeg har sett på nå er egentlig en 38... Hadde vært så inderlig fint om den passa, men er redd det blir for stor forskjell. Over puppene skal det nok passe, men magen er det verre med..

Så, noen som har peiling på om det kan gå? (vet at jeg sikkert bare må prøve altså, men enda en uke til jeg har anledning til å prøve. hehe)

Det er ikke fint med ryggknytting som står langt fra hverandre. En kjoleregulering fra 38 til 42 blir feil både foran og bak. 

Anonymkode: 02584...9e2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...