Gå til innhold

Mulig å legge på seg så mange kg i muskler??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Badevekta har vært tom for batteri i mnd vis, fikk først bytta batteri i går og fikk sjokk!! Har lagt på meg nesten 5 kg på 6-7 mnd!!! Tidligere har vekta stått permanent på 63 kg. Har alltid trent, men ikke systematisk eller strukturert. 

Siste halve året har jeg fokusert på tung styrketrening og crossfit. Hatt gode pt og ett ordentlig program. Begynner å bli ganske sterk (60 kg i benken, 90 i knebøy og 125 i markløft) og klarer greit 10 pullups. Så vet jo jeg er sterk og har fått mye muskler (tok vel 30 kg i benken når jeg begynte). Ser jeg har markerte muskler og at jeg er blitt strammere/smalere. Var derfor jeg ble overrasket over vektøkningen, kan jeg seriøst ha lagt på meg så mye muskler? Man hører jo alltid at jenter ikke skal være redd for tung styrke..

var normalt slank før jeg begynte...

Anonymkode: 3ac4e...d83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skjer en del i kroppen når en begynner å trene, så det du har lagt på deg trengerr ikke bare være fett og muskel. Glykogenlagrene dine kan påvirke vektenbetydelig ettersom ett gram karbohydrat kan holde på 1-3g vann. Så om du f.eks har 200 g karbo lagret i glykogenlagrene dine kan dette bety 200g + vann (200-600g). I tillegg vil blodvolumet øke når en begynner å trene, noe som kgså utgjør litt vann. Musklene dine vil i tillegg også holde på en del væske og glykogen , avhengig av når du sist trente osv, 

så jeg tror nok at jam du har bygget en del muskulatur, i tillegg har kroppen tilpasset seg på andre måter som større glykogenlager og høyere blodvolum. Alt dette er jo positive endringer som gjør at du presterer bedre på trening. Dersom disse kilene besto av ren masse, ville du nok merket det ganske godt på klærene dine innen nå :-) og det har du jo ikke.. så gi f i cekta, kos deg med trening og de gode resultatene. Hvem bryr seg om hvor mye kroppen veier? Se heller på hva den er i stand til å løfte !

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her..

Neida, er ikke negativ bare overrasket da jeg alltid har hørt at det skal mye til for at jenter legger på seg mye muskelmasse. Jeg merker det jo på klærne, men i den forstand at de er blitt løsere, sikkert fordi jeg har blitt strammere. Bortsett fra armene da. De har vokst...

Anonymkode: 3ac4e...d83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har samme erfaring som deg - etter et halvt år med systematisk styrketrening med vekter er jeg 4 kg tyngre. Har større armer og lår, men mindre og flatere mage. Var litt "mind-fuck" å se at jeg er over 60 kg for første gang i mitt liv, men nå har jeg bestemt meg for å hive vekten og stole på klærne. 

Du er kjempesterk og bør vær stolt av prestasjonene dine! Ikke tenk på vekten.

Anonymkode: 7b428...689

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det var en god økning men det høres ikke utenkelig ut. Kommer selvsagt også ann på hvor mye muskler du hadde i utgangspunktet. Du har kanskje gode gener for muskelbygging, du er blitt imponerende sterk.

Anonymkode: 60dfc...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har sikkert ikke hatt noe særlig muskulatur fra før av da, og da er det fort gjort å bygge 3-5 kg muskler, men du har sikkert lagt på deg litt fett og. Som regel aldri noe vektøkning uten at fettlageret også utvider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...