Gå til innhold

Slør?

Gjest Betty Boop

Anbefalte innlegg

Gjest Betty Boop
Skrevet

Skal dere ha slør? Og hvor langt skal det i så fall være?

Jeg tror jeg skal be svigermor sy sløret mitt. Hun synes at det bør være helt langt, eller ser det ut som om man har gått tom for stoff. Tror jeg er enig i at jeg synes det er finest at det er langt. Men det kommer kanskje an på kjolen? Har ikke kjøpt kjole ennå, men skal ha en stroppeløs "prinsessekjole" med slep. Hva passer best til en slik kjole?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det er pent med både lang og kort slør.

Selv skal jeg også ha en prinsessekjole men skal ha kort slør som rekker meg til midjen.

Uansett så kan de jo ikke bli stygt, det er vel mest snakk om smak og behag......

Skrevet
Skal dere ha slør? Og hvor langt skal det i så fall være?

For meg var valget lett: det måtte bli slør. Jeg er normalt en ganske jordnær type som vanligvis må anstrenge seg litt for å pynte seg, men slør var for meg en helt ny opplevelse: jeg følte meg så utrolig fin, og kunne gått med det hver dag hvis jeg hadde mulighet!

Sløret mitt var halvlangt (litt nedenfor stumpen), i flere lag, med små perler på og slikebånd ytterst. Jeg er enig i at langt slør er veldig fint, men jeg synes selv det var greit å ha et halvlangt slør som var både praktisk&behagelig å ha på seg hele dagen (- og litt av natten også, faktisk...).

- Lykke til med valg av slør, og gled deg til den ene dagen du kan gå med slør uten at noen synes du er rar for det :wink:

Skrevet
Skal dere ha slør?

nei,

hadde planer om det tidligere, å da skulle jeg ha langt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg hadde to slør, et langt som slepet, to og en halv meter omtrent, som jeg hadde i kirken og til fotograferingen, så byttet jeg til et fingerlangt når vi gikk inn til middag. Mine slør var like bortsett fra i lengden, og mamma sydde begge to til meg.

De var kantet med sølvbånd og hadde glitrende stener.

Gjest Anonymous
Skrevet

JAAAA! Mitt slør skal være i organza og ca 60 cm langt. Skal ikke være for tungt, og ikke for vidt.

Skrevet
Jeg hadde. Et to meter og åtti langt MMslør
Jeg skal ha det :wink:
Skrevet

Jeg synes det har mye å si hvordan kjolen ser ut. Min kjole er veldig fin bak og det er masse stener/krystaller på slepet, og når jeg da prøvde langt slør over, så syntes ingen av de fine tingene bak.

Skrevet

Jeg skal ha slør som blir like langt som slepet på kjolen. Så det blir ca 2.80 tenker jeg.

Skrevet

Jeg vet ikke. Men tviler...

Skrevet

Jeg har prøvd slør, men likte det ikke. Syntes det skulte for mye av detaljene på kjolen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg syns det er veldig fint med slør og syns det passer best med langt slør til kjoler med langt slep.

Skrevet

Ja, to meter langt (bilde nr 3) Og kjolen min er vel litt prinsesseaktig - men uten slep, så da kompenserer jeg med langt slør. Ble overbevist da jeg så et bilde av en brud med langt slør som la seg så fint ned langs kjolen... :-)

Skrevet

Jeg har langt slør og langt slep.

Det var ikke noe annet jeg ville ha.

Liker ikke korte slør, eller de med flere lag. Så da ble det 2.80 på meg også. Jeg gleder meg sånn til å prøve alt sammen!!

Men jeg tror jeg ville ventet til du har funnet kjolen før du bestemte deg for slør.

Skrevet

Da jeg var å prøvde kjolen, prøvde vi for det meste korte slør (dvs til baken), for at det ikke skulle skjule detaljene bak på kjolen. Kjolen min har langt slep, og detaljer på skjørtet.

Tror nok et langt, helt enkelt slør hadde fungert også. Må prøve litt mer når kjolen kommer (bare 2 mnd til nå :))

Skrevet

Skal selv ha slør...men hva som er finest av kort og langt, det er jo egentlig veldig individuelt! Personlig går jeg for et halvlangt ller langt. De helt, helt korte er jeg ikke så begeistret for...men jeg prøvde en kjole, med et slør som var i samme fasong som slepet på kjolen, men som bare rakk ned til midten av skjørtet, og det var faktisk veldig fint...

Så det kan ha mye å si hva slags kjole du velger etc.

Men det er ikke sikkert det er så lett å velge - lykke til!

• 2 uker senere...
Skrevet

Synes det avhenger mye av kjolen om det passer best med kort eller langt. Velger når kjolen er i boks jeg :) Skal ihvertfall ha slør foran ansiktet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...