Gå til innhold

Hvorfor drikker "ingen" helmelk? Hva drikker du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Drikker sjeldent melk. Eller faktisk nesten aldri. Faller meg egentlig ikke inn å ta et glass melk eller som noen "hadde hvert godt med et glass melk".

Jeg bruker helmelk til matlaging som bakst/kaker etc, og skummet melk til de fleste middagsretter hvis det ikke er retter som lasagne, fløtegratinerte poteter som er godt med en fet saus :P 

Men har stort sett skummet melk i skapet og en liten h-melk stående da jeg liker å bruke h-melk til kaffe om jeg ønsker å kose meg. Ellers drikker jeg kaffen svart. 

Om jeg på død og liv vil ha melk å drikke så drikker jeg skummet melk da h-melk er kvalmt å drikke :/ er så fettete å ekkelt. Er godt med sjokolademelk og kakao, men ikke til å drikke rent. 

Når det gjelder kalorier. Njaa er ofte jeg går for lett melk om jeg skal kjøpe meg en cafe latte da man sparer på kaloriene. Men utenom dette er jeg ikke noe nazi på det. Er ikke fan av så mye lett produkter i kaker etc. Skal man spise kake så skal den være ordentlig :fnise:

Konklusjon: Valg av melk å drikke er pågrunn av smak rett og slett og hva jeg har vendt meg til. Så blir skummet melk å drikke men h-melk til matlaging. Tildels ihvertfall. 

Anonymkode: 846c9...4a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker kun H melk. Drikker ikke melk uten sjokopulver eller med kakao.   Må ha H melk i vaffler + fløte.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På Friday, April 21, 2017 den 2.06, AnonymBruker skrev:

For å presisere, for det finnes helt sikkert noen som vil krangle der ute, selvsagt finnes det folk som drikker helmelk. Jeg er blant de.

Men jeg har fått inntrykket av at det nesten er ingen som drikker det. Ingen kjøper det, og når det blir snakket om forskjellige typer melk snakker folk bare om lett, ekstra lett eller skummet. Helmelk eksisterer nesten ikke. 

Så derfor spør jeg: hvorfor drikker du ikke helmelk? Liker du ikke smaken? Er det for mye kalorier? For mye fett? Er det andre i husstanden som ikke liker helmelk? Foretrekker du å kjøpe sånne store 2 liters-kartonger? (Så vidt jeg vet finnes det ikke helmelk i sånne svære kartonger?) Noen andre grunner?

Jeg drikker som sagt helmelk, og synes den smaker best og har mest kremete melkesmak rett og slett. Alle andre synes jeg smaker utvannet. Og vil jeg drikke vann så drikker jeg vann. :fnise: 

Anonymkode: 66885...5e7

Jeg drikker ikke noen type melk fordi jeg er voksen og dermed ikke har nytte av melk. Så da er eneste grunn til å drikke det at en nyter smaken. Og det gjør jeg ikke.

Jeg drikker yoghurt, da. Fullfett yoghurt. Som jeg må lete etter for å finne, fordi nordmenn tydeligvis ikke liker god yoghurt? :vetikke: 

Til små barn håper jeg folk flest gir helmelk. Mengden fett en behøver i kosten for å utvikle seg optimalt er betydelig større enn mengden fett folk får i seg, og mange av dagens hudrelaterte lidelser skyldes for lite fett i kosten.

Anonymkode: 1e751...124

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker H-melk:nordvesta:

Anonymkode: 58ba0...aca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 22.4.2017 den 8.38, AnonymBruker skrev:

Hvorfor drikke melk som er ment til kalver? DET er politikk. Ingen mennesker trenger kumelk. 

Anonymkode: 7643c...eb1

Ingen mennesker trenger brystmelk... 

Anonymkode: 022d6...41d

Skrevet

Jeg elsker melk og drikker bare ekstra lett eller lettmelk. Skummetmelk og helmelk synes jeg ikke er godt. Førstnevnte smaker som utvannet melk og sistnevnte smaker som fløte. Jeg bruker helmelk i matlaging da, i f.eks. risgrøt, iskrem, vaffelrøre o.l., men ikke som ren drikke. Barna drikker samme melk som meg/oss fordi vi ikke ser poenget med å kjøpe flere typer og fordi det ikke er noen grunn til at de skal drikke helmelk.

Skrevet

Jeg synes det blit for tjukt, som å drikke fløte, så jeg drikker lettmelk, men bruker naturligvis H-melk på corn flakes for eksempel, og vi bruker det i grøt bland annet. :)

Skrevet

Oppvokst med H-melk. Da jeg flyttet hjemmefra for 4 år siden og ble prisbevisst på matvarer, endte vi opp med å kjøpe ekstra lett. Drikker derfor det nå, rett og slett fordi det er billigst. 

AnonymBruker
Skrevet

Da kan jeg heller ta meg en røyk...like farlig

Anonymkode: cf6ea...2a0

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det tviler jeg sterkt på. Kan du dokumentere denne påstanden? Høres fullstendig idiotisk ut.

Anonymkode: b50d9...e0a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er oppvokst med melk rett fra tanken, så synes helmelk er best, men blir lettere kvalm av den enn fettredusert melk. Drikker derfor styrk-melk pga at den er fettfri og har dobbelt så mye protein selv om den ikke smaker så godt. 

Anonymkode: 90bad...79c

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er totalt feil

Anonymkode: 90bad...79c

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes helmelk smaker mye bedre enn vanlig (samme som at fløte også smaker veldig godt pga det er så mye fett i det), men jeg drikker det i hovedsak ikke for å spare litt på kaloriene slik at jeg slipper å trene oftere enn jeg gjør :P

Skrevet

Liker ikke konsistensen og smaken. Liker X-tra lett gr smak. At det er mindre kalorier er bare bonus. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...