Gå til innhold

Trille til barn over 15 kg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som kan anbefale meg en trille som går opp til f.eks 23 kg?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Babyjogger city mini GT kan brukes iallfall til 25 kg.

Anonymkode: 12cb7...853

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker Mountain buggy urban jungle til vår på 2 1/2 år og nesten 17kg

Anonymkode: 8791a...bbc

Skrevet

Når barnet er over femten så synes jeg trille blir helt feil :riste:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bumbleride Indie er vår favoritt, vi har en treåring på ca 16kg og han sitter veldig godt i denne fremdeles og sov i den frem til han sluttet med dagsoving for 3mnd siden.

Nå går han jo for det meste selv, men Indien er så lett og enkel å håndtere at det ikke plager meg å ha den med. Da kan han hvile seg litt ved behov og vi kommer oss ut på litt lengre turer.   

Og ja så store barn kan stortsett gå selv, men på lengre turer og når jeg må ha han med på shopping ol er vogna gull verdt da han er en meget aktiv kar...

Anonymkode: e1623...9cc

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, QQbaby skrev:

Det kaaaan jo være noen som av ulike årsaker har behov for en trille fordi om du synes det blir feil.... 

Anonymkode: 32305...1f2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, QQbaby skrev:

Hvorfor? Et barn på 15 kg er kanskje rundt 2 år, ikke uvanlig akkurat med vogn/trille da. 

Anonymkode: f49ce...ecb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, QQbaby skrev:

Når folk er uintelligente synes jeg at skriving på internett er helt feil.

Anonymkode: 062ca...6f5

• Liker 12
Skrevet
3 timer siden, QQbaby skrev:

Kan vel være barn m spesielle utfordringer/ som ikke kan gå etc som trenger trille?? Enig når det kommer til friske barn, men å bare komme med en slik påstand er jo like feil. 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, mammamy skrev:

Kan vel være barn m spesielle utfordringer/ som ikke kan gå etc som trenger trille?? Enig når det kommer til friske barn, men å bare komme med en slik påstand er jo like feil. 

Synes egentlig du feiler også jeg. Jeg ser ikke noe galt i at friske barn på 15+ kg kan trenge en trille. Det kan være mange grunner og anledninger for det.

Vår eldste har ikke sittet i vogn siden sist sommer da hun var 2,5 år. Til sommeren i år er hun nok mer enn 15kg, og vi skal ha med maclaren trillen hennes på ferie. På ferie skal man gjerne gå lengre avstander, feks skal vi i Legoland, og da vil vi nok få behov for en vogn for å rekke over det vi vil. 

Maclaren funker opp til 20 mener jeg at det er. Babyjogger city mini drøyt 20kg og GR versjonen tror jeg er opp til 25. 

Anonymkode: b937f...d8f

AnonymBruker
Skrevet

Babyjogger city mini GT 

Anonymkode: c510e...8c6

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være problematisk å bruke trille fordi barnet har rundet 15 kg. Jeg har en som akkurat har fylt tre, og det er sjelden vi bruker vogn/trille til ham. Men, han sover fortsatt litt på dagen og derfor har vi ofte med trille på tur i helgene. Eller da han nylig var syk og jeg trengte å lufte meg litt. Eller hvis man skal i Dyreparken e.l. Jeg er helt for å begrense vognbruk, men i noen tilfeller er den grei å ha.

Skrevet
5 timer siden, QQbaby skrev:

Jeg tenker til å ha med på ferie osv der det blir mye gåing. Barnet er bare 3 år.

Skrevet

Vil anbefale babyjogger city mini (eller city mini GT, men det er en dyrere modell). De går opp til 25kg, er veldig gode å trille, enkle å slå sammen, tar liten plass, ryggen kan legges ned og den har veldig stor fin kalesje. Skulle gjerne brukt den vogna evig til vår gutt. Vi hadde city mini og brukte den lenge til vår gutt :) 

• Liker 1
Skrevet

Vi kjøpte babyjogger city mini nettopp, med adapter til bilstolen til den ferske lillebroren. Mener det stod den gikk til 22kg. Min eldste fyller tre år i sommer, men vi skal til dyreparken og til tusenfryd sammen med søskenbarna, og den andre vogna (duovogn) vil bli brukt til babyen. Da er det greit å ha en trille, så man kommer seg videre uten å måtte bære. Min eldste bruker ellers ikke vogn annet enn ved handelsmesser for eksempel, spesielle anledninger hvor vi skal være ute og på beina hele dagen. 

Om vogna: vi har kun testet til den minste i bilstolen men jeg liker måten den slås opp og igjen på, og at vogna veier så lite. Ryggen går helt ned, men beina kan ikke heves. Nå sover ikke min eldste på dagen men det kan være verdt å vite. Ellers en fin trille. Eldste har prøvekjørt og sitter veldig godt i den. 

Skrevet

Glemte å nevne det med at beina ikke kan heves på babyjoggeren, men vil ikke tro det er noe stort problem når barnet er såpass stort. Jeg syns det var greit å kunne legge ned ryggen litt om han sovnet i vogna, men brukte den aldri for å få han til å sovne. 

Vi har et fortsatt behov for vogn på grunn av funksjonshemming hos barnet. Måtte gå over til vogn fra Hjelpemiddelselskap og vognene til større barn er ganske store og tunge (må jo selvfølgelig være større når barnet er større og tyngre). Skulle ønske babyjogger hadde modeller til større barn også (levert via hjelpemiddelselskap) for det er virkelig den beste vogna vi noen gang har hatt og vi triller mye tur. Hadde veldig lyst på tvillingvogna fra babyjogger om jeg hadde fått et barn til, men nå er pjokken min for stor for den :( 

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, QQbaby skrev:

Hvis jeg vil ta med toåringen på langtur i Oslo-marka, så velger jeg da heller trille enn bæremeis. 

Babyjogger Mini City GT er perfekt til alt, synes jeg. 

Anonymkode: 62532...d56

Skrevet
47 minutter siden, Valiza skrev:

Nå vet jeg om flere barn og ungdom som har hjelpemiddelvogn som ligner veldig baby jogger: Advanced Mobility http://www.advancemobility.org/freedom.html Det er en sideavdeling til baby jogger.

Den der gis ikke lengre. Er en stund siden hms sluttet å gi den vogna. Også er den i overkant stor for vår gutt ennå. Han er bare 6,5år gammel. (Nå vet jeg ikke om den finnes i forskjellige størrelser, men har sett på en sånn vogn og den var nesten stor nok til at jeg kunne sittet i den)

Skrevet
2 timer siden, Missy1 skrev:

Den der gis ikke lengre. Er en stund siden hms sluttet å gi den vogna. Også er den i overkant stor for vår gutt ennå. Han er bare 6,5år gammel. (Nå vet jeg ikke om den finnes i forskjellige størrelser, men har sett på en sånn vogn og den var nesten stor nok til at jeg kunne sittet i den)

Ja, vet at de er store. Jeg likte ikke å trille den noe særlig, er for lang. Jeg liker å trille vogna fra Etac med svinghjul. Den er også både forover og bakovervendt. Litt plass tar den. Den er også godkjent for å sitte i ved transport hvis det er aktuelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...