Gå til innhold

Kniv i veska

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette har jeg vurdert før men ble frarådet siden det er imot vår jævla norske lov.

I dag våknet jeg at bestevenninna mi hadde prøvd å ringe meg. Hun ringte meg igjen og fortalte at hun var på vei for å snakke med exen sin i går, og gikk ved bladarkiviatet og pølsebua og alt det rett ved slottet for dere som bor i kristiansand, og der hadde jaggu ikke en av de xxxxxxxxxxx slått til igjen. Han hadde dyttet henne oppetter veggen og revet opp strømpebuksa hennes. Hadde hun ikke tenkt raskt, og sparket ham i ballene, hadde hun hat en JÆVLIG trist jul skal jeg si dere.

Hva i alle dager er det som går av disse stygge krypene? Jeg har prøvd så utallige ganger å være tolerant ovenfor dem, men dette er ikke første ganga noe slikt har skjedd heller... ofte blir vi antastet og slengt "hore" kommentarer til fra dem, og dette mener visst alle er helt ok.

Men jeg har fått nok nå. Jeg var jo i byen med henne i går også, hun gikk opp dit rett etter vi tok følge til bussen min, og tenker "hva om jeg hadde fulgt henne opp dit" jeg vet det gikk veldig bra, men uansett!

Jeg har aldri før vært så fly forbanna som i dag, jeg har mest lyst til å slå i stykker noe, men vet det er nytteløst. Men som tittelen sier så kommer jeg nok til å gå med noe til å beskytte meg selv/henne med fra nå av. Tenk om hun hadde måttet leve med en voldtektspikk inni seg? Jeg sverger, hvis vi ser han igjen og finner ut hvem det er, blir det rett til politiet. Vi er ikke korka i hue heller, og løper rundt og stikker ned folk, men jeg tror en kniv ville vært den beste løsningen i en situasjon som i går.

Innlegget redigert. Hege (admin)

http://forum.kvinneguiden.no/faq.php

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og du tror ikke en overfallsmann (uansett opprinnelse...!) er så sterk at han klarer å få tak i kniven?

Pepperspray, kniv, shock-gun...alt virker i fordel for den som begår overfallet i mer enn halvparten av gangene.

Tror neppe du finner mange som mener at voldtekt er ok. Men personlig synes jeg ikke noe om overgeneralisering heller. Dine "pakkiser" består av utallige individer...

Skrevet
Og du tror ikke en overfallsmann (uansett opprinnelse...!) er så sterk at han klarer å få tak i kniven?  

Pepperspray, kniv, shock-gun...alt virker i fordel for den som begår overfallet i mer enn halvparten av gangene.

Skulle akkurat til å si det samme. Personlig vil jeg ikke ønske at en stor sterk mann skal ta fra meg kniven og putte den i magen min....

Skrevet

Jeg tror balletyning er vårt beste våpen! Spark, dra, klyp - alt som gjør vondt og som man klarer der og da. Kniven rekker du nok ikke å få opp fra veska en gang. Men om du gjør som i div. fantasyserier og har kniver festet på innsiden av armen, så kan de være effektive... :wink:

Skrevet

Jepp, hun greide da heldigvis å sparke så hardt at han lå og ynket seg som en liten drittunge på bakken.

Skrevet

Kniv er nok ikke det beste tipset nei.. Pepperspray har jeg hørt at ofte virker, men uansett kan man ikke garantere at overfallsmannen får tak i våpnet og bruker det mot deg. Det kan like gjerne virke, men vær obs på at dersom du velger å stikke noen i magen med kniv er det du som sliter. Med mindre det blir nødverge, men da skal personen ha brukt lik makt mot deg som bruker på h*n.

Uansett vær forsiktig! Jeg anbefaler selvforsvarskurs i form av f.eks Krav Maga.

Skrevet

Jeg hadde ikke tatt sjansen på å ha kniv i vesken selv om det var lov. Hvis jeg i det hele tatt hadde klart å fiske den frem, tror jeg en overfallsmann lett hadde klart å ta den fra meg, og da hadde jeg vel ligget tynt an.

Skrevet

vi lærte på selvforsvarskurs at vi ALDRI skal sparke i ballene da de bare blir mer sinna..

Gjest GreenSky
Skrevet

Meld dere på et selvforsvarskurs. Og vær bevisst på kroppsspråket. Uttrykker en usikkerhet, blir en mye raskere et offer. Går du gjennom usikre områder. gå selvsikkert med fokusert blikk. Og ikke høye hæler, løpesesko er bra. Ikke glem selvforsvarsspray. En alarm kan funke også. En sånn som henger på nøkkelknippet, og når du drar ut en dings uler den temmelig høyt. Har du ikke det, skrik og bråk så høyt du kan. Det vil virke stressende. Jo mer bråk og motstand, jo tryggere er du. For all del ikke si ' ja, vær så snill jeg skal gjøre alt du vil, bare ikke skad meg' det vil forsterke maktfølelsen hos overfallspersonen ytterligere.

Skrevet
vi lærte på levforsvarskurs at vi ALDRI skal sparke i ballene da de bare blir mer sinna..

Pluss at det faktisk har skjedd at overfallsmannen har saksøkt OG vinni saken fordi bjellene har blitt ødelagt etter et spark, slag, klyping, whatever. Spark hardt på innsiden av låret istedet.. Gjør vondt som et langt år. Eller, som nevnt tidligere, begyn på selvforsvarskurs. Der lærer man som regel noe veldig morsomt som heter "smertepunkter". Disse punktene er uhyre effektive og finnes på hele kroppen. :wink:

Gjest GreenSky
Skrevet

Pluss at det faktisk har skjedd at overfallsmannen har saksøkt OG vinni saken fordi bjellene har blitt ødelagt etter et spark, slag, klyping, whatever.

Men altså... Hvis en er i en situasjon som en oppfatter som voldsom og truende, tenker en ikke på slikt. Da bruker en nok heller hvert skitne triks som finnes i boka. Lemlest, lemlest! :P

Skrevet

Men altså... Hvis en er i en situasjon som en oppfatter som voldsom og truende, tenker en ikke på slikt. Da bruker en nok heller hvert skitne triks som finnes i boka. Lemlest, lemlest! :P

Bedre å bruke triks man kan og er klar over skadeomfanget av.. ;) Men det er min naive mening..

Gjest Anonymous
Skrevet

Har lest at en av de mest kjente selvforsvarsmestere har sagt at det ubetinget beste selvforsvaret er å løpe. Som regel har man alltid en mulighet til det, medmindre man blir angrepet bakfra.

Skrevet
Har lest at en av de mest kjente selvforsvarsmestere har sagt at det ubetinget beste selvforsvaret er å løpe. Som regel har man alltid en mulighet til det' date=' medmindre man blir angrepet bakfra.[/quote']

De aller fleste Mastere sier at det er bedre å løpe enn å faktisk bruke det man har lært, men noen ganger kan man ikke løpe. Det er da det er kjekt å kunne noen triks som gjør at du får et pusterom nok til å komme deg unna.

Skrevet

Alle kvinner burde fått gratis selvforsvarskurs og pepperspray!

Skrevet
Alle kvinner burde fått gratis selvforsvarskurs og pepperspray!

ja for menn kan aldri bli ranet. :-? Jeg er ikke så veldig stor av meg, og dersom jegblir overfalt av 3-4 stk har jeg meget liten sjanse til å forsvare meg selv. Burde ikke jeg fått noe gratis også?

Skrevet

Du er her bare for å kvervulere du! Get a life! :sjokkert:

Skrevet

Dette handler om utlendinger som angriper bestevenninna mi, ikke metallhuers rettigheter. Kverulering ikke gøy.

Skrevet
Du er her bare for å kvervulere du! Get a life! :sjokkert:

Er ikke snakk om å kverulere, er snakk om å se realiteten i det! uansett som det har med menn, kvinner eller utenlendinger å gjøre..

Og Spidey, uten å legge ut personlige tanker, jeg er hjertens enig med deg. Men dessverre, jeg prøver å holde meg objektiv. Det har lite med utenledinger å gjøre det å ville gå med kniv i vesken. Det er uansett "dumt" i mine øyne..

Gjest Daniella_
Skrevet

Tror neppe du finner mange som mener at voldtekt er ok. Men personlig synes jeg ikke noe om overgeneralisering heller. Dine "pakkiser" består av utallige individer...

Slenger meg på den.

Man skal også være rimelig kjapp for å klare å dra opp en kniv i fra veska si eller hvor enn man har den.

I værste fall kan som sagt over her gjerningsmannen ta kniven i fra deg å stikke den i deg. Da blir det ikke mye jul på dere resten av livet da. Tenk deg det du!

Og denne generaliseringen din ser jeg du allerede har fått nok tilsnakk om. Og det er best! :evil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...