stacies83221 Skrevet 20. april 2017 #1 Skrevet 20. april 2017 Jeg sa opp sykepleier jobben den 8.mars i år og oppsigelsesperioden starter 1.april og har 3 mnd oppsiglesestid. dvs jeg kan begynne 1. juli på ny jobb. hovedferieavvikling ble bestemt før jeg la oppsigelsen og jeg skulle ha 3 ukers ferie fra 12. august. Jeg spurte sjefen om jeg kan avvikle den under oppsigelsetid men fikk nei som svar begrunnet med at det er dårlig dekning med spl. Jeg forstår det men hvis jeg slutter tidligere så har dem fortsatt 9 spl. igjen i avd og vi har jobbet før med kun 5 spl. i avdeling. trenget litt råd her please. takk på forhånd.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #2 Skrevet 20. april 2017 Arbeidsgiver kan trekke tilbake gitt ferie hvis den da faller i oppsigelsestid. Men det må da være nok tid igjen slik at du kan avvikle ferie hos ny arbeidsgiver i løpet av sommermånedene - noe det er. Du har rett til å ta ut inntil 3 uker sammenhengende ferie hos ny arbeidsgiver innen utgangen av august ish. Anonymkode: 70e92...8ea
stacies83221 Skrevet 20. april 2017 Forfatter #3 Skrevet 20. april 2017 takk for svar. ny arbeidsgiveren ville ha meg inn så fort som mulig og egentlig det passet fint med at jeg tar hovedferie i september, og ny sjefen er villig til gi meg det. Jeg kjønner egentlig ikke det med at de nekter meg å slutte tidlig og jeg har andre kollegaer før meg som har gjørt det samme uten problem. Noen ganger jeg tenker at de skal gjøre det bare vanskeligere for meg. :/
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #4 Skrevet 21. april 2017 23 timer siden, stacies83221 skrev: takk for svar. ny arbeidsgiveren ville ha meg inn så fort som mulig og egentlig det passet fint med at jeg tar hovedferie i september, og ny sjefen er villig til gi meg det. Jeg kjønner egentlig ikke det med at de nekter meg å slutte tidlig og jeg har andre kollegaer før meg som har gjørt det samme uten problem. Noen ganger jeg tenker at de skal gjøre det bare vanskeligere for meg. :/ Jeg kjenner ikke situasjonen mellom deg og leder, men det kan også være tidspunktet du slutter. Det er mye helligdager nå frem mot juni og så blir det ferieavvikling. Ny skal læres opp. Å slutte tidlig er av og til en løsning, men avtalen dere i mellom er 3 mnd oppsigelsestid og nå ønsker leder å benytte seg av dette. Helt fair men skjønner at det passet litt dårlig denne gangen. Du har rett på ferie på den nye arbeidsplassen slik som de ser ut som du får i september. De er ikke bare "villige". Anonymkode: 70e92...8ea
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #5 Skrevet 21. april 2017 Du har fått innvilget ferie i august og slutter i juli. Du har da ikke krav på ferie i oppsigelsestiden din da du rekker å avvikle tre uker sammenhengende i hovedferieperioden hos ny arbeidsgiver. Om sommeren skal så godt som alle avvikle ferie, og det er vanskelig å få dekket opp ledige vakter, særlig sykepleiervakter. Så her kommer du nok ingen vei. Anonymkode: b4b4e...fcb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå