AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #1 Skrevet 20. april 2017 Dette er et tabu jeg føler få snakker om. Men forholdet har havarert, men jeg har i praksis ikke råd til å skilles. Jeg tjener 550 000, har egenkapital på 1 million, så det kunne vært verre. Men en treroms (vi har to barn) her jeg bor koster jo 3,5 mill. En fireroms 4,5. Jeg føler meg som en taper uansett. Å bli i et ræva forhold av økonomiske årsaker. Er dette vanlig? Hvordan klarer folk seg, egentlig? Anonymkode: 1604f...ab6
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #2 Skrevet 20. april 2017 De flytter til usentrale strøk og får lang reisevei til jobb, f eks. Anonymkode: 36866...7a2 15
Gjest Coolaid Skrevet 20. april 2017 #3 Skrevet 20. april 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er et tabu jeg føler få snakker om. Men forholdet har havarert, men jeg har i praksis ikke råd til å skilles. Jeg tjener 550 000, har egenkapital på 1 million, så det kunne vært verre. Men en treroms (vi har to barn) her jeg bor koster jo 3,5 mill. En fireroms 4,5. Jeg føler meg som en taper uansett. Å bli i et ræva forhold av økonomiske årsaker. Er dette vanlig? Hvordan klarer folk seg, egentlig? Anonymkode: 1604f...ab6 Vet du hva? Du tjener ganske greit, har godt med egenkapital. Det er ikke synd på deg i det hele tatt når vi snakker om økonomi. Lev etter evne.
NoisyMay Skrevet 20. april 2017 #4 Skrevet 20. april 2017 Her gjelder det å prioritere. Vil du ut av et forhold som er rævva og ha det bra materielt? Eller vil du klare deg selv med mindre leilighet litt mindre sentralt for eksempel? Dersom du er gift har du jo rett på halvparten av boet dersom dere ikke har noe særeie. Jeg kjenner flere som har blitt værende i forhold i mange år, hun ene så lenge som 15 år for barna sin del og til dels pga det som du sier. Hun sa det rett ut: hun ville ikke gi slipp på den luksusen hun har.. men i dag etter hun klarte å bryte ut, har hun det bare helt fantastisk og angrer på at hun ikke gikk for mange mange mange år siden.. Uansett må du ha masse lykke til! Problemstillingen du tar opp er nok veldig vanlig ja. Dessverre. Forresten tjener du jo ikke dårlig. 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #5 Skrevet 20. april 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan klarer folk seg, egentlig? Anonymkode: 1604f...ab6 Sørger for å få hovedomsorgen, og så lopper ex-partneren for barnebidrag? Anonymkode: 4cbc3...f88 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #6 Skrevet 20. april 2017 Tåler man ikke å bli skilt, har man sannsynligvis levd over evne i ekteskapet. Anonymkode: f2486...896 17
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #7 Skrevet 20. april 2017 TS her. Jeg er klar over at jeg tjener greit og er heldig som har egenkapital. Det var derfor jeg sa det kunne vært verre. Men det sier jo litt om hvor mye vanskeligere det er for andre. Mannen min har råd til å beholde huset og jeg må bo i nærheten av hensyn til skolevei. Anonymkode: 1604f...ab6
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #8 Skrevet 20. april 2017 Wtf er jo ikke synd på deg! Du har mye i EK og tjener faktisk over gjennomsnittet. Som foreslått over så kan du flytte til et annet sted som er billigere Anonymkode: 6f6d5...b19 9
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #9 Skrevet 20. april 2017 Ingen har "råd" til å bli skilt. Handler om å justere seg ned noen hakk i forventninger. Anonymkode: ebe66...b39 4
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #10 Skrevet 20. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Wtf er jo ikke synd på deg! Du har mye i EK og tjener faktisk over gjennomsnittet. Som foreslått over så kan du flytte til et annet sted som er billigere Anonymkode: 6f6d5...b19 Jeg har ikke sagt at det er synd på meg. TS Anonymkode: 1604f...ab6 6
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #11 Skrevet 20. april 2017 Dere kan kjøpe en ettromsleilighet og bytte på å bo med barna i huset. Det er aldeles ikke umulig. Anonymkode: 11317...5c7 4
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #12 Skrevet 20. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke sagt at det er synd på meg. TS Anonymkode: 1604f...ab6 Du ordlegger deg som om det er det, som om du er helt hjelpesløs. Anonymkode: 11317...5c7
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #13 Skrevet 20. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du ordlegger deg som om det er det, som om du er helt hjelpesløs. Anonymkode: 11317...5c7 Javel. Unnskyld. Det var ikke meningen. Anonymkode: 1604f...ab6 4
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #14 Skrevet 20. april 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men en treroms (vi har to barn) her jeg bor koster jo 3,5 mill. Ikke rart du sliter når du stiller slike krav. I den situasjonen du er i må du tenke helt annerledes, og akseptere at du må redusere kravene og kanskje leie en periode, evt. skaffe en rimeligere 2-roms leilighet litt mer usentralt (antar ungene kan dele rom). Du tjener svært godt i forhold til MANGE, og du har 1 mill i egenkapital. Det finnes mange mennesker, sannsynligvis også her inne, som hadde grått av glede om de hadde en slik økonomi. Anonymkode: fe43b...ef3 12
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #15 Skrevet 20. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Javel. Unnskyld. Det var ikke meningen. Anonymkode: 1604f...ab6 Går greit for meg. Jeg er ikke en av de som ønsker å skille meg og som virkelig sliter økonomisk i så stor grad at alle kan forstå det. Men overfor de som er i den situasjonen så fremstår ditt innlegg som at du tror du er en av de. Anonymkode: 11317...5c7 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #16 Skrevet 20. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke rart du sliter når du stiller slike krav. I den situasjonen du er i må du tenke helt annerledes, og akseptere at du må redusere kravene og kanskje leie en periode, evt. skaffe en rimeligere 2-roms leilighet litt mer usentralt (antar ungene kan dele rom). Du tjener svært godt i forhold til MANGE, og du har 1 mill i egenkapital. Det finnes mange mennesker, sannsynligvis også her inne, som hadde grått av glede om de hadde en slik økonomi. Anonymkode: fe43b...ef3 Nettopp! Anonymkode: 11317...5c7 3
Gjest Newroz Skrevet 20. april 2017 #17 Skrevet 20. april 2017 Men har du ikke råd til å kjøpe en mindre leilighet? Du har jo en mill i egenkapital og tjener greit. Ja, det blir så klart trangere enn du har det nå, men råd har du vel.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #18 Skrevet 20. april 2017 Men hvorfor kan du ikke kjøpe en treroms da? Det er jo vanlig å få 5 ganger inntekten i lån. Anonymkode: 48176...644 7
kvinneguide Skrevet 20. april 2017 #19 Skrevet 20. april 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er et tabu jeg føler få snakker om. Men forholdet har havarert, men jeg har i praksis ikke råd til å skilles. Jeg tjener 550 000, har egenkapital på 1 million, så det kunne vært verre. Men en treroms (vi har to barn) her jeg bor koster jo 3,5 mill. En fireroms 4,5. Jeg føler meg som en taper uansett. Å bli i et ræva forhold av økonomiske årsaker. Er dette vanlig? Hvordan klarer folk seg, egentlig? Anonymkode: 1604f...ab6 Ingen har råd til å bli skilt. Alle må ned i levestandard, og det er tøffest for de som har det trangt allerede. De som sitter dårligst i det kan få bostøtte og andre ordninger. 2
Stjerneku Skrevet 20. april 2017 #20 Skrevet 20. april 2017 Finnes det områder i nærheten av huset deres hvor prisene er noe lavere? I så fall kan det kanskje være en start å kjøpe en treroms hvor barna får soverom og du sover på stua. Kanskje ikke det mest ønskelige, men fult mulig om du finner en leilighet med en stue hvor du kan ha en privat sfære. Slik kan du legge opp mer kapital over noen år og kjøpe noe større. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå