AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #1 Skrevet 20. april 2017 Har en datter i hus som skal ta lappen snart. Gud som jeg gruer meg, henne på veien med alle de andre bilene, folk som er fulle, har tatt narko osv. Jeg tenker på alle bilulykkene og alle som dør. Hun gleder seg så fælt og jeg vil ikke ødelegge den gleden ved å vise min frykt. Har noen gode tips og råd? Kanskje fra noen som har vært der jeg er nå? Anonymkode: eb9cf...dbe
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #2 Skrevet 20. april 2017 Husk at som oftest går det bra. Pust med magen, det er så mye å være bekymret over. Anonymkode: 88047...df3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #4 Skrevet 20. april 2017 Det har jo gått bra med deg? Anonymkode: ea385...153 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #5 Skrevet 20. april 2017 Har selv hatt lappen nå i 7 år, sikker mye mindre enn majoriteten her. Men jeg har aldri møtt på sterkt berusede folk i trafikken, du engster deg mer enn nødvendig. Se de positive sidene ved at hun får lappen og hva det bidrar til for hennes del. Jeg har forsåvidt vært med i flere trafikkulykker og kjørt av veien et par ganger, så eneste jeg blir oppgitt over er tiden bilen er på verksted eller tiden det tar før jeg får skaffa ny bil. Anonymkode: 9db54...915
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #6 Skrevet 20. april 2017 Alle som har tatt narko? Anonymkode: 01d54...c73
Calypso Skrevet 20. april 2017 #7 Skrevet 20. april 2017 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har forsåvidt vært med i flere trafikkulykker og kjørt av veien et par ganger, så eneste jeg blir oppgitt over er tiden bilen er på verksted eller tiden det tar før jeg får skaffa ny bil. Anonymkode: 9db54...915
Gjest making.a.mess Skrevet 20. april 2017 #8 Skrevet 20. april 2017 Hadde folk tenkt som deg; at det er mange som er fulle eller har tatt narko i trafikken så hadde vel få kjørt bil. De fleste ulykker kommer av været; snø, is, underkjølt regn. De som glemmer å se i blindsona eller ikke overholder vikeplikt eller holder god nok avstand til bilen foran. Jeg har kjørt bil hver dag i 20 år og er enda like hel. Kjøreopplæring har blitt strengere og de færreste kjører i fylla. Man skal være ganske ansvarsløs for å ville risikere å bli tatt for fyllekjøring og dermed miste lappen som de fleste er svært avhengig av.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #9 Skrevet 20. april 2017 18 minutter siden, Calypso skrev: Haha, forstår at det muligens ikke bidrar helt til positive tanker for trådstarters datter. Poenget mitt kom dårlig frem i tillegg, men bilen fungerer da som ett skjold, kontra en motorsykkel, så det skal litt til før det går virkelig galt. Men ser humoren med måten du svarte / reagerte på Anonymkode: 9db54...915
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #10 Skrevet 20. april 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har en datter i hus som skal ta lappen snart. Gud som jeg gruer meg, henne på veien med alle de andre bilene, folk som er fulle, har tatt narko osv. Jeg tenker på alle bilulykkene og alle som dør. Hun gleder seg så fælt og jeg vil ikke ødelegge den gleden ved å vise min frykt. Har noen gode tips og råd? Kanskje fra noen som har vært der jeg er nå? Anonymkode: eb9cf...dbe Det er ikke farligere å kjøre selv enn å sitte på. Hun kommer til å møte akkurat de samme sjåførene i akkurat de samme bilene som du møter. Risikoen for å handle i en uforskyldt ulykke er nøyaktig lik om det er hun eller du som kjører. Så lenge hun selv kjører aktpågivende og varsomt, er hun like trygg på veien som hun har vært de siste 18 årene. Anonymkode: a2d84...56b
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #11 Skrevet 20. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har selv hatt lappen nå i 7 år, sikker mye mindre enn majoriteten her. Men jeg har aldri møtt på sterkt berusede folk i trafikken, du engster deg mer enn nødvendig. Se de positive sidene ved at hun får lappen og hva det bidrar til for hennes del. Jeg har forsåvidt vært med i flere trafikkulykker og kjørt av veien et par ganger, så eneste jeg blir oppgitt over er tiden bilen er på verksted eller tiden det tar før jeg får skaffa ny bil. Anonymkode: 9db54...915 Det var jo betryggende.... Du høres jo ut som en dyktig sjåfør....🙄 Anonymkode: b81a7...ec1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #12 Skrevet 20. april 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Har en datter i hus som skal ta lappen snart. Gud som jeg gruer meg, henne på veien med alle de andre bilene, folk som er fulle, har tatt narko osv. Jeg tenker på alle bilulykkene og alle som dør. Hun gleder seg så fælt og jeg vil ikke ødelegge den gleden ved å vise min frykt. Har noen gode tips og råd? Kanskje fra noen som har vært der jeg er nå? Anonymkode: eb9cf...dbe Mitt beste tips er å øvelseskjøre med datteren din. MYE! Jo mer erfaring hun får før hun får lappen, jo tryggere er hun i trafikken etterpå. Hun får prøvd ut mange situasjoner i trygge forhold, og reagerer bedre senere hvis noe skjer. Det verste jeg ser er foreldre som løper rundt og er bekymret og syr puter under armene på ungene sine. De kjefter på lærere og sensorer hvis gullungen ikke består, når det de heller burde gjort er å ØVE og sørge for at ungene blir gode sjåfører og har gode holdninger. Hilsen en i bransjen 😊 Anonymkode: 186d3...460 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå