Gjest Anonymous Skrevet 21. desember 2004 #1 Skrevet 21. desember 2004 På jobben er vi tre stykker (jeg og to menn) som har hver vår grønne plante på hvert vårt kontor. Det er også en del planter i felles-området. Sekretæren vanner disse plantene. Bortsett fra mine. Hun går rundt med vannkanna si og steller omsorgsfullt med alle disse plantene. Også hos de to mennene som har plante på sine kontorer. Men hopper over min stakkar. Er det fordi hun automatisk tror at siden jeg er jente, har jeg en egen vannkanne og plantenæring stående i et skap på jobben, all den tid jeg har en stakkars grønn plante stående?! Eller er det fordi hun syns at jeg som jente burde ta ansvar for min egen plante, mens mennene - som jo bare er menn "stakkars" kan man ikke forvente det av? Det skal også sies at dette ikke er noe stort problem for meg!!! Jeg gir den en skvett vann fra springen innimellom og lever greit med det. Men det forundrer meg...
Gjest Devil's Spawn Skrevet 21. desember 2004 #2 Skrevet 21. desember 2004 Fælt å si det, men jeg tror plantene til mannfolka hadde daua om hun ikke hadde vannet de.
Gjest TomKrus Skrevet 21. desember 2004 #3 Skrevet 21. desember 2004 Her diskriminerer hun gutta, ja, og tror at de ikke klarer å gjøre jobben selv.
Amarone Skrevet 21. desember 2004 #4 Skrevet 21. desember 2004 Jeg har hørt at på universitetene i Norge får de mannlige vitenskapelige ansatte MYE mer hjelp av administrasjonen enn de kvinnelige vitenskapelige ansatte. Dette blir jo litt i samme gate? Kanskje sekretærene er likestillingens fiender i Norge?
aline Skrevet 21. desember 2004 #5 Skrevet 21. desember 2004 at man er kvinne tilsier ihvertfall ikke at man husker å holde liv i plantene på jobben!! sjefen har etterlatt seg tre planter hos meg når jeg tok over kontoret hans, og trodde tydeligvis at jeg skulle ta vare på dem.... han VET da virkelig at jeg dreper alle kontorplanter?
Gjest Pet Skrevet 21. desember 2004 #6 Skrevet 21. desember 2004 Det kan jo hende de to mennene har spurt henne om hun vil vanne for dem? Det han jo ikke du, så da vanner hun ikke for deg.
Superlammet Skrevet 21. desember 2004 #7 Skrevet 21. desember 2004 La planta dø, for så å ta den med ut og kaste den i sekretærens søppelbøtte. Gå så tilbake til kontoret ditt uten å si noe.
Gjest gjest1 Skrevet 21. desember 2004 #8 Skrevet 21. desember 2004 Skjønner problemet. Jeg klarer knapt nok å holde liv i plantene hjemme. Hadde en stakkars orkide som gjentatte ganger har blitt gjennomlivet fra de døde. Når jeg flyttet for ikke så lenge siden ga jeg den opp. Stakkars planten hadde det ikke godt Når sjefen reiste på ferie i sommer hadde jeg tydeligvis ansvar for å holde liv i plantene. Det var ikke spesielt lurt.. Det faller meg rett og slett ikke inn å vanne plantene på jobben. Før det er for sent... :oops:
Gjest Phair Skrevet 21. desember 2004 #9 Skrevet 21. desember 2004 La planta dø' date=' for så å ta den med ut og kaste den i sekretærens søppelbøtte. Gå så tilbake til kontoret ditt uten å si noe. [/quote'] Right on!
Gjest Anonymous Skrevet 26. desember 2004 #10 Skrevet 26. desember 2004 Kanskje sekretærene er likestillingens fiender i Norge? Tror kvinner generelt er likestillingens fiender i Norge.. :-? Jeg blir skikkelig forbannet over at noen skulle tro at jeg er i stand til å ta vare på en plante bare fordi jeg er kvinne.Jeg som t.o.m greide å drepe en kaktus en gang..
Gjest Anonymous Skrevet 26. desember 2004 #11 Skrevet 26. desember 2004 La planta dø, for så å ta den med ut og kaste den i sekretærens søppelbøtte. Gå så tilbake til kontoret ditt uten å si noe. Enig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå