AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #1 Skrevet 20. april 2017 Etter Taco diskusjonen. Hva forbinder du med selskap, og en betydningsfull fest? Hva skiller antrekk,mat og bordekning? Fra hverdag til fest. Hvilke forventninger har du som gjest? Anonymkode: a4dad...7d7 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #2 Skrevet 20. april 2017 Det er mange nyanser mellom en tirsdag i joggebuksa og til en gallamiddag på slottet. Store familiebegivenheter som dåp, konfirmasjon eller bryllup er en betydningsfull fest. Det samme med årsball i bondelaget, jubileumsmiddag i rotaryklubben eller losjen o.l. Her forventer jeg at settingen er litt høytidelig, at det serveres flere retter ved bordene, at det er taler, toastmaster og kanskje også polonese. Barnedåp er også en viktig familiebegivenhet, men her er det vel mer sjelden med polonese og toastmaster Som gjest forventer jeg god mat av god kvalitet, og at maten er tilpasset anledningen/kleskoden og går an å spise uten veldig stor risiko for å søle seg ut. Jeg forventer dessuten mat som spises med kniv og gaffel (og evt skje), ikke med fingrene. Jeg er glad i lapskaus, pizza, spagetti, taco og gulasjgryte, jeg, men jeg forventer litt annet i bryllup eller på ball. Til dåp og konfirmasjon synes jeg det kan gå an med buffetservering, men ellers ikke. Av mer uformelle fester eller selskaper, som bursdager (enten det er med voksne eller barn), hagefester, gjenforeningsfest etter videregående eller liknende, har jeg helt andre forventninger. Her blir jeg ikke overrasket over servering av suppe, pizza eller gryterett. Jeg tror de fleste har en viss idé og forståelse om at ulike selskaper har ulik grad av formalitet, og at det er en sammenheng mellom hva man serverer og hvor formelt selskapet er. Anonymkode: b4134...b02 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå