Gå til innhold

Nemi spiser alt mulig dritt :(

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv
Skrevet

Jeg holder på å bli gal her... Nemi spiser alt!! Hvis hun går løs på tur graver hun alltid opp et eller annet dritt og spiser det. I sta tygde hun i seg en bæsj! Og her om dagen fikk hun tak i noe søppel... Hun spyr ganske mye da pga hun spiser ting som ikke er ment for å spises. Hva gjør jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ha henne i bånd/langline og/eller ta henne bort og si NEI når hun spiser noe hun ikke skal.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ganske vanlig med unghunder :ler:

Det jeg har gjort er å følge utrolig godt med når vi går tur. Og når hunden skal til å spise noe som er fy-fy, da sier jeg "nei". Og når hun reagerer ved å se på meg eller gå bort i fra det som frister, så sier jeg "bra" og belønner med noe godt som jeg alltid har med på tur.

Men de vokser det som regel av seg.

I og med at hun spiser bæsj etc., så er det ekstra viktig å holde på rutiner med ormekurer.

Hilsen Ella

Gjest Anonymous
Skrevet

Uff, nå husket jeg på da eks-hunden min dro inn noe frossent om vinteren og vi oppdaget at det var en bæsj.

Yuk. Hunder er SÅÅÅ søte... skal i hvert fall aldri la noen hund slikke meg i ansiktet...

Hvis det er veldig mye spising på henne kan det faktisk ha å gjøre med at hun mangler enkelte næringsstoffer, tror jeg. Mener å huske at hunden din er allergisk og på diett? Uansett - alle hunder gjør dette. Vær konsekvent streng når hun jafser i seg fra bakken.

(og de er søte ellers, da...)

Skrevet
Du får ha henne i bånd/langline og/eller ta henne bort og si NEI når hun spiser noe hun ikke skal.

Nemlig...

og så fort hun har fått noe i munnen som hun kke skal spise, SÅ TA DET FRA HENNE! (Åpne munnen, ta ut dritten.)

Gjest Lilleulv
Skrevet

Jepp, jeg skal bli flinkere til å følge med jeg :) Jeg pleier alltid å ta ut det hun har i munnen og si nei, og håper hun synes det er såpass ubehagelig når jeg graver henne langt bak i kjeften at hun ikke gjør det neste gang. tror jeg må trene henne med line, sånn at jeg får sagt nei i det hun skal til å ta det. Det er det som funker best med andre ting! hun pleier å gå mye løs, og da er det typisk at jeg ikke oppdager det før hun har kjeften full :-? Grisejenta!

Takk for tips folkens :)

Skrevet

Det er temmelig ekkelt å oppdage at hunden spiser kattebæsj. Men det er dessverre nokså vanlig. Jeg har lest et eller annen sted at dersom du gir hunden din ananas så vil den slutte å spise bæsjen.

Min hund var fæl til å spise bæsj mens han var valp, men har heldigvis sluttet med det nå. Så trøsten får være at din hund også vil slutte med å putte i seg all slags svineri den finner. :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...