AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #1 Skrevet 20. april 2017 I går så jeg at en mor på samme avdeling som mitt barn går på var vikar. Jeg vet hun har bakgrunn fra skole og SFO så tenkte ikke noe mer over det. Men i går kveld begynte datteren min å spørre meg spørsmål om jeg var frisk igjen, hvorfor jeg var så lei meg og om jeg spiste mye godteri selv om det ikke var helg. Jeg spurte hvorfor hun lurte på det og hun sa at mammen til X hadde spurt henne mens de dekket bordet (hun var ordensbarn). Sanneheten er at jeg har har vært sykemeldt siden nyttår pga en depressiv reaksjon etter en spontanabort. Og har lagt mye på meg, ikke nødvendigvis pga mat men betydelig mindre aktiv enn før. Vi har ikke involvert datteren vår så mye, hun vet at mamma var på sykehuset men ikke noe om at jeg var gravid. Datteren vår er ikke en som tuller og fantaserer, så jeg tror på henne når hun sier at denne mammen har spurt henne. Ped.leder på avdelingen vet om situasjonen hjemme hos oss. Men jeg synes det er unødvendig og upassende at en midlertidig vikar som også er foreldrer i barnehagen skal spørre mitt barn om dette! Ta det videre? Anonymkode: 79f19...dc4 19
Antoinette Skrevet 20. april 2017 #2 Skrevet 20. april 2017 (endret) Ta det heller på tomannshånd med den det gjelder men hold deg rolig. Endret 20. april 2017 av Edie Ryddet for avsporing. Edie, mod. 19
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #3 Skrevet 20. april 2017 Jeg hadde tatt en prat med lederen i barnehagen, ja. Dette er ikke greit. Anonymkode: f5273...128 33
Lillahjerte Skrevet 20. april 2017 #4 Skrevet 20. april 2017 Ikke greit! Dette synes jeg så absolutt du skal ta videre. Jeg ville ønsket en samtale med Pedleder/bestyrer og denne vikaren. 💗 15
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #5 Skrevet 20. april 2017 Jeg er enig, det er skikkelig upassende av ansatte å fiske informasjon fra barn om deres foreldre! Selv ville jeg tatt dette videre, men det er en vurdering du selv må ta. Anonymkode: d4902...613 36
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #6 Skrevet 20. april 2017 Dette var skikkelig upassende synes jeg. Og siden jenta di fortalte det da hun kom hjem har det jo gjort et inntrykk på henne og! Ta det med pedagogisk leder. Hilsen pedagog. Anonymkode: c55ed...fa4 18
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #7 Skrevet 20. april 2017 Det er absolutt ikke greit å spørre om. Har du noen å prate med? Om du kan finne støtte og forståelse blant mennesker med samme erfaring, enten en organisasjon eller en lukket facebookgruppe, vil nok det være god hjelp på veien. Anonymkode: 32889...afe 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #8 Skrevet 20. april 2017 (endret) Syns det er sært å spørre om ja, og absolutt noe du kan ta opp med vedkommende. Anonymkode: fe3f2...1d0 Endret 20. april 2017 av Edie Ryddet for personangrep og spekulasjoner. Edie, mod 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #9 Skrevet 20. april 2017 Syns du skal ta det opp med leder\styrer! Dette er ikke greit. Anonymkode: 0ed87...05d 8
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #10 Skrevet 20. april 2017 Hvordan har denne moren fått snusen i dette egentlig? Anonymkode: 32889...afe 1
Viktualia Skrevet 20. april 2017 #11 Skrevet 20. april 2017 Selv om TS hadde gått i kjelleren av en brukket negl har pokker meg ansatte i barnehagen ikke en eneste ting med det å gjøre og burde virkelig ikke drive å spørre ungene om sånt. 27
Antoinette Skrevet 20. april 2017 #12 Skrevet 20. april 2017 Skal "hute" meg ut med en siste tips til TS her..... Begynn å trene, det gjør underverker for både kropp og sinn. 1
Lou Salome Skrevet 20. april 2017 #13 Skrevet 20. april 2017 Jeg ville tatt det opp med styrer. Er det ped.lederen som du har best kontakt med/kjenner din situasjon, kan du gå via vedkommende, men det er styrer som ansetter vikarer, og hun der bør de ikke bruke igjen. 5
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #14 Skrevet 20. april 2017 (endret) Så saken er sånn at de ansatte vet om og diskuterer med hverandre det som har skjedd og skjer med TS. Personlig fatter jeg ikke hvorfor folk orker å drive på sånn å slarve, men jeg antar at det har blitt diskutert i et møte. Tviler på at de ansatte holder på sånn forran barna. Denne damen, som er assistent, er åpenbart ikke så god på hvordan man skal forholde seg til informasjon som hun ikke har lov å snakke om, men om jeg ser for meg situasjonen, med barnet til TS på 5 som hjelper til å dekke på, så kan jeg ikke se for meg at det er gjort med ondt i mene. Kansje hun ville at barnet skulle snakke om hjemmesituasjonen da hun vet den er vanskelig. Personlig så tror jeg kansje jeg hadde snakket med assistenten på to manns hånd på en slags måte, men vet jo av erfaring at det er vanskelig å få noe sånt til uten å avtale møte. Anonymkode: 80e46...28f Endret 20. april 2017 av Edie Ryddet for avsporing. Edie, mod. 1
Hactar Skrevet 20. april 2017 #15 Skrevet 20. april 2017 Uansett hvor mye den ansatte i barnehagen mener seg berettighet å lure på både dette og hint, har hun å holde kjeft generelt, og la barnet til TS slippe å svare på spørsmål spesielt. Jeg ville tatt dette videre til ansvarlig pedagog på avdelingen. 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #16 Skrevet 20. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: I går så jeg at en mor på samme avdeling som mitt barn går på var vikar. Jeg vet hun har bakgrunn fra skole og SFO så tenkte ikke noe mer over det. Men i går kveld begynte datteren min å spørre meg spørsmål om jeg var frisk igjen, hvorfor jeg var så lei meg og om jeg spiste mye godteri selv om det ikke var helg. Jeg spurte hvorfor hun lurte på det og hun sa at mammen til X hadde spurt henne mens de dekket bordet (hun var ordensbarn). Sanneheten er at jeg har har vært sykemeldt siden nyttår pga en depressiv reaksjon etter en spontanabort. Og har lagt mye på meg, ikke nødvendigvis pga mat men betydelig mindre aktiv enn før. Vi har ikke involvert datteren vår så mye, hun vet at mamma var på sykehuset men ikke noe om at jeg var gravid. Datteren vår er ikke en som tuller og fantaserer, så jeg tror på henne når hun sier at denne mammen har spurt henne. Ped.leder på avdelingen vet om situasjonen hjemme hos oss. Men jeg synes det er unødvendig og upassende at en midlertidig vikar som også er foreldrer i barnehagen skal spørre mitt barn om dette! Ta det videre? Anonymkode: 79f19...dc4 Voldsomt så mye femåringsproblem tråder her i dag. Barnehager bruker ikke foreldre som vikarer på samme avdeling som foreldreren har barn. Da omrokkerer de internt om dette er eneste måten å få kabalen til å gå opp på. Anonymkode: 7d8f1...72e 4
Gjest antbug Skrevet 20. april 2017 #17 Skrevet 20. april 2017 Jeg synes du skal ta det opp med avdelingslederen eller styreren. Kanskje hun misbruker stillingen sin til å snoke og grave om andre også, og barna kan oppfatte det og ble lei seg eller flaue.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #18 Skrevet 20. april 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Voldsomt så mye femåringsproblem tråder her i dag. Barnehager bruker ikke foreldre som vikarer på samme avdeling som foreldreren har barn. Da omrokkerer de internt om dette er eneste måten å få kabalen til å gå opp på. Anonymkode: 7d8f1...72e Det har hun vel heller ikke skrevet. Anonymkode: 01db8...f73 4
Edie Skrevet 20. april 2017 #19 Skrevet 20. april 2017 Ryddet for avsporinger, personangrep, spekulasjoner og svar til dette. Edie, mod.
Outlander Skrevet 20. april 2017 #20 Skrevet 20. april 2017 Jeg ville ha absolutt konfrontert personen det gjelder, som sagt, moren som er vikar. Ville ha gått opp til henne og sagt "heisann, siden du er såpass nysgjerrig at du måte stille personlig spørsmål til mitt barn, her er jeg! Hva lurte du på egentlig? " Folk hater konfrontasjoner lol. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå