Gå til innhold

Hundepass to uker - pris?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to golden retrievere på 3 og 8 år som jeg trenger pass til i to uker. En bekjent av meg sa ja til å passe de. Men hun har sagt hun vil ha 5000 kr for de to ukene, da det er endel jobb å ha hund.

Er dette normal pris for pass av to hunder i to uker?

Anonymkode: 10502...6ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville passet de gratis, men så elsker jeg hunder. Synes uansett 5000 er i overkant mye, men aner dessverre ikke hva som er riktig pris. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg passer hunder, tar 1000 kr PR uke, 500 PR helg eller 200 for en natt. 5000 var helt hinsides 

Anonymkode: d1961...cd9

AnonymBruker
Skrevet

Eh, nei... seriøst... Høres mer ut som hun forsøker å tjene rått på det. 

Sjekk med div. dyrepensjonat. Og tilby henne en mye lavere pris enn det

Anonymkode: 82710...3a2

AnonymBruker
Skrevet

5000 var sykt dyrt for to uker!

Min voksne datter skal passe 2 hunder i 4 uker i sommer, hun har fått forespeilet 6000kr for jobben. Noe jeg også syntes var mye, men hundenes eier vil betale så mye. 

Anonymkode: 73fed...100

• Liker 1
Gjest FarDareisMai
Skrevet

Bruker å passe venners hunder gratis, siden de gjerne gjengjelder tjenesten med å passe mine. Gir gjerne en gave til dem som takk, og de har gitt meg en liten gave når jeg har passet deres. Men passer noen hunder via Finn.no annonser, som krever ekstra arbeid, som vi har blitt enig om døgnpris. For de tar jeg 150-200 kr i døgnet. Kunne sikkert tatt mer, men føler at det er nok, og det gir meg stor glede å passe disse hundene også. Et vennepar ga meg 3000 kr, samt flere gaver for å passe hund,tre katter og hus for et par ukers tid, og jeg hadde ikke forventet det, men de insisterte. Tror det er enklest å operere med døgnpris, da kan man legge litt mer på hvis det kreves mer arbeid, som pelsstell, ekstra turer, løpetid osv. Men ville ha sammenlignet med hva en kennel /hundehotell bruker å ta. For to hunder, så er gjerne prisen fra 500 og oppover per døgn. Så 5000 for to uker er egentlig ikke så ille, en kennel tar mer. Anbefaler deg å kontakte hundegrupper på Facebook eller din lokale hundeklubb, kanskje du finner noen du kan bytte tjeneste med, hvis du ikke syns du har råd til 5000 kr. 

Skrevet

Venner og bekjentes hunder passer jeg gratis. De passer mine gratis i retur. Som "betaling" kjøper vi gjerne med noe fra Tax Free osv dersom vi har vært utenlands. 5000kr syntes jeg var ekstremt mye! Så himla mye jobb er det ikke altså. Kan du ikke sjekke småjobber på finn TS? Kanskje du finner noen der du kan sammenligne pris med?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det kommer veldig an på om vedkommende har hund fra før av, er glad i hunder generelt, og har en timeplan som passer med tanke på turgåing, osv. Selv er jeg ikke spesielt begeistret for hunder, men kunne til nøds passet en hund dersom eieren ikke fant noen andre, men da skulle jeg hatt betaling (ikke 5000, men kanskje 2500-3000).

Ville heller sjekket om du fant noen andre som er villig til å bytte på hundepass av hverandres hund gratis :) 

Anonymkode: 66c85...2fa

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at det kommer veldig an på om vedkommende har hund fra før av, er glad i hunder generelt, og har en timeplan som passer med tanke på turgåing, osv. Selv er jeg ikke spesielt begeistret for hunder, men kunne til nøds passet en hund dersom eieren ikke fant noen andre, men da skulle jeg hatt betaling (ikke 5000, men kanskje 2500-3000).

Ville heller sjekket om du fant noen andre som er villig til å bytte på hundepass av hverandres hund gratis :) 

Anonymkode: 66c85...2fa

3000 haha... 

Kanskje jeg skal tipse svigers som passer svogeren min sin hund fra 07-17 hver eneste dag, gratis, fordi han ikke gidder å lære den å være alene hjemme og var så lur og kjøpte seg rekkehus

De kan jo bli rike! 

Anonymkode: 82710...3a2

AnonymBruker
Skrevet

Hundepensjonat her jeg bor tar 250 per hund per døgn.... så sånn sett så er hun jo i nærheten med 5000 for 2 i 2uker.... men jeg ville nok sagt ca 2000 for 2 uker for å passe hundene for en venn. 

Anonymkode: 84e28...493

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo helt an på. Venners dyr kan jeg passe gratis, dersom vi har et slikt forhold at vi utveksler tjenester begge veier. Folk jeg ikke kjenner så godt kommer det jo an på hvor mye jobb det er. To store hunder, som skal luftes minst tre ganger daglig, og røyter en del? Rasen trenger vel litt lengre turer også, siden de lett blir overvektige, og hvis det er dårlig vær må de dusjes etter hver tur. Kan de være alene hjemme når jeg er på jobb, eller må de dras med overalt? Fungerer de godt med andre hunder og mennesker, eller må jeg avstå fra sosiale aktiviteter i to uker? Hva hadde tilsvarende kostet på kennel? Sånne ting spiller selvsagt inn, men en tusenlapp eller to i uka fremstår ikke som umiddelbart urimelig. 

Anonymkode: 4a7bd...36f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun sier at jeg måtte betalt rundt 8000 kr for å ha de på hundepensjonatet i nærheten her, og at hun da er billig i forhold. 

Hundene har det jo helt klart bedre hos henne enn på et hundepensjonat. Men jeg synes fortsatt 5000 kr er litt i meste laget.

Virker ikke som jeg er alene om å mene det her inne ihvertfall :) 

Skrevet (endret)

Jeg sjekket pris på kennel en gang for et par-tre år siden (en litt utenfor Oslo). For en hund, en uke, kostet det ca 2500,-

En hund der i to uker ville altså koste 5000 kr, og TO hunder i to uker ville koste 10.000,-

Din bekjente/venninne som har tilbudt seg hundepass for to uker og to hunder, har altså lagt seg på halv pris av hva et kennelopphold ville koste deg.
Jeg synes ikke prisen hennes var så gal.

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, Million skrev:

Jeg sjekket pris på kennel en gang for et par-tre år siden (en litt utenfor Oslo). For en hund, en uke, kostet det ca 2500,-

En hund der i to uker ville altså koste 5000 kr, og TO hunder i to uker ville koste 10.000,-

Din bekjente/venninne som har tilbudt seg hundepass for to uker og to hunder, har altså lagt seg på halv pris av hva et kennelopphold ville koste deg.
Jeg synes ikke prisen hennes var så gal.

ikke jeg heller.

Anonymkode: b0f39...5bb

AnonymBruker
Skrevet

På kennelen jeg bruker koster det 500 kr dagen for 2 inkl mat + 50 kr for tur pr hund pr gang. Dette vil da bli 8400 kr inkl mva for 14 dager. Eks mva 6720 kr (mva er en kostnad for deg kennelen ikke kan nyttegjøre seg)

synes 5000 høres OK ut, dersom hun står for mat og gir hundene tur hver dag. Ville kanskje forsøkt meg på å prute denne ned til 4000kr, så blir dere kanskje enige om 4500.

Anonymkode: 32a24...c61

AnonymBruker
Skrevet

Det kan jeg jo forsøke å gjøre. Det blir nok henne uansett, da jeg ikke kjenner så mange som er glad i hunder, eller som er villig til å passe dem.

Tusen takk for svar alle sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...