Gå til innhold

Føler meg avvist, hvordan komme over det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler meg nedfor og avvist. Jeg møtte en fyr på fest gjennom venner og jeg endte opp med å bli med han hjem. Etter dette møttes vi igjen en gang til. Begge gangene var det han som tok initiativet. Han virket veldig fascinert av meg, fortalte hvor fantastisk jeg var, at han var veldig betatt, og en haug med andre komplimenter. Dette sa han både før og etter sex. Vi hadde det også veldig morsomt og klikket bra sammen. I tillegg la han meg til på diverse sosiale medier og vi pratet litt der. Han sa blant annet at han ville treffe meg igjen. Jeg merket jeg ble interessert av at vi hadde så mye å prate om og at vi hadde det veldig morsomt sammen. Da vi traff hverandre igjen var han avvisende og jeg spurte hvorfor. Fikk mange merkelig forklaringer som at han begynte å få følelser for meg og det stresset han, at han ikke var over eksen sin, m.m. Jeg ble skuffet og trakk meg unna. Etter det hadde vi litt kontakt i en dag, men så plutselig døde kontakten helt ut. Jeg tok kontakt en siste gang på snapchat uten å få svar, og nå kjenner jeg at jeg ikke orker ta mer kontakt. Magefølelsen min sier at han ikke er interessert, og jeg orker ikke jage etter noen som ikke er interessert. Likevel sitter jeg her og føler meg litt brukt og avvist. Har noen gode råd for hvordan jeg kan komme over dette?

Anonymkode: f44dc...977

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drit i han og move on. Jeg vet det er kjipt, og man får den følelsen du beskriver, men bare prøv å tenk whatever angående situasjonen og kom deg videre. Hvis det er meant to be skjer det noe. Ikke gidd å ta noe mer kontakt, er han interessert så vil han nok sikkert ta kontakt med deg igjen.

• Liker 1
Skrevet

Menn opplever lignende hele tiden

Vi har bare lært oss å tåle det og gå videre. Ikke noe mer å gjøre med det. Neext

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Prestekragen skrev:

Drit i han og move on. Jeg vet det er kjipt, og man får den følelsen du beskriver, men bare prøv å tenk whatever angående situasjonen og kom deg videre. Hvis det er meant to be skjer det noe. Ikke gidd å ta noe mer kontakt, er han interessert så vil han nok sikkert ta kontakt med deg igjen.

Takk for svar. Komme ikke til å kontakte han igjen. Får bare prøve å drite i det hele og tenke at han ikke er verdt å sitte og tenke på.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Komme ikke til å kontakte han igjen. Får bare prøve å drite i det hele og tenke at han ikke er verdt å sitte og tenke på.

Nei, altså, du har aldri noen garanti for hva han tenker. De fleste når de har nok med seg selv tar ikke stilling til hvordan andre kanskje føler det. Enten så ble han forvirra fordi han faktisk likte deg og trenger å finne ut av det, eller så er han ikke noe å samle på og ihvertfall ikke noe å tenke på.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke annet enn å ta tiden til hjelp :hug:

Ble nylig dumpet selv - glad jeg ikke hadde sex med ham, men innser nå hvor sterkt følelsesmessig knyttet jeg var blitt. Det er ikke annet å si enn at det suger. 

Anonymkode: c14fe...500

AnonymBruker
Skrevet

Fordi han begynner å få følelser for deg og ikke er over eksen? 😂 det var jo litt... motsigende.

Anonymkode: d449c...97f

• Liker 1
Skrevet

Jeg lurer på om han er redd. Redd for at du er interessert i et seriøs forhold? Eller han ikke er klar for noe forhold ?

At han kun var interessert i treff og sex?

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

han begynte å få følelser for meg og det stresset han

Kan noen forklare meg hvorfor jeg opplever det samme? Jeg blir også stresset når jeg får følelser for damer. Nærmest ubehagelig.

Anonymkode: 2acd1...c6f

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi han begynner å få følelser for deg og ikke er over eksen? 😂 det var jo litt... motsigende.

Anonymkode: d449c...97f

TS her. Ja, for meg ble det veldig motsigende, og var grunnen til at jeg ble skuffet. Umulig å vite hva man skal tro på. Det var ikke verdens undergang for meg, men det er kjipt å føle seg avvist uten å forstå hvorfor. Det er jo dessverre slik at jeg ender opp med å ikke føle meg "bra nok". 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke annet enn å ta tiden til hjelp :hug:

Ble nylig dumpet selv - glad jeg ikke hadde sex med ham, men innser nå hvor sterkt følelsesmessig knyttet jeg var blitt. Det er ikke annet å si enn at det suger. 

Takk for støtten! Håper det ordner seg for deg og <3

16 minutter siden, cmd skrev:

Jeg lurer på om han er redd. Redd for at du er interessert i et seriøs forhold? Eller han ikke er klar for noe forhold ?

At han kun var interessert i treff og sex?

Jeg heller litt mot dette. At han føler at han ikke er klar for noe, og ble stresset over at jeg viste interesse tilbake da han tok kontakt. Jeg syns bare det er så fryktelig unødvendig å legge ut om hvor godt han likte meg dersom han ikke ville noe mer. Men enkelte personer blir man aldri klok på. 

- TS

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan noen forklare meg hvorfor jeg opplever det samme? Jeg blir også stresset når jeg får følelser for damer. Nærmest ubehagelig.

Anonymkode: 2acd1...c6f

Spør du meg, så spør jeg deg. Skulle gjerne visst hvorfor noen reagerer på den måten.
-TS

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spør du meg, så spør jeg deg. Skulle gjerne visst hvorfor noen reagerer på den måten.
-TS

Det kan være disse tingene. Frykt for

a) forpliktelse

b) bli såret

c) såre noen andre

d) timing

Anonymkode: d20ac...eda

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns bare det er så fryktelig unødvendig å legge ut om hvor godt han likte meg dersom han ikke ville noe mer. Men enkelte personer blir man aldri klok på. 

- TS

Jeg fikk akkurat den samme beskjeden - at jeg var så fantastisk og kjempebra og garantert ville møte noen andre.

Det er jo sånn man gir dårlige nyheter - pakk dem inn i noe positivt. 

Egentlig ble jeg jo bare irritert (hvis jeg er så nydelig, hvorfor vil du ikke treffe meg mer, liksom). Sannheten er jo at det er forferdelig å bli dumpet og det er ingen "grei" måte å gjøre det på.

AnonymBruker
Skrevet

Hmm.. jeg fikk nøyaktig samme beskjeden fra en mann i dag. At han var usikker på om han var ferdig med bruddet og at han ble stresset over at han likte meg. Dette etter at han hadde vært stormende intens på hvor fantastisk jeg er. Kanskje det er noe som går.

Det sårer i hvert fall veldig og gir en ekkel følelse av å ha blitt brukt

Anonymkode: 41034...036

AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som du er en god nummer to. Etter eksen. 

Skit i det. Han snakker vel med eksen fortsatt eller noe..

Anonymkode: 88b84...85f

Skrevet
På 20.4.2017 den 10.19, AnonymBruker skrev:

Magefølelsen min sier at han ikke er interessert, og jeg orker ikke jage etter noen som ikke er interessert. Likevel sitter jeg her og føler meg litt brukt og avvist. Har noen gode råd for hvordan jeg kan komme over dette?

Et godt tips er å lære av den feilen du begikk. Neste gang er du mye mer forsiktig, og deler bare sex med noen som faktisk vil ha deg som en livs partner resten av livet sitt så langt intensjonen går. Da  må du faktisk holde litt igjen og ikke bare dele dette ut med en gang. Det er det beste tipset jeg kan gi deg, som jeg selv følger til det bitter end.

AnonymBruker
Skrevet

Man må være litt forsiktig med mennesker som nylig/1år har opplevd brudd og var veldig forelsket. De har en tendens til å ikke være helt i vater med seg selv og sender ut litt diffuse signaler rundt seg, og er gjerne ubevisst forvirret over at de fortsatt har følelser for eksen og om bruddet var riktig osv. Ofte finner de seg en ny kjæreste for å se om de har kommet over eksen (ubevisst).

Mennesker slår opp av gærne grunner i dag (små forskjeller som kunne vært fiksa med kommunikasjon eller noe annet) så folk sliter en stund etterpå og vet ikke om de har gjort det rette osv.

Sier ikke at allt gjør dette, men ofte er det sånn det er når man var veldig forelsket i eksen.

Anonymkode: d20ac...eda

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
På 21.4.2017 den 19.50, AnonymBruker skrev:

Hmm.. jeg fikk nøyaktig samme beskjeden fra en mann i dag. At han var usikker på om han var ferdig med bruddet og at han ble stresset over at han likte meg. Dette etter at han hadde vært stormende intens på hvor fantastisk jeg er. Kanskje det er noe som går.

Det sårer i hvert fall veldig og gir en ekkel følelse av å ha blitt brukt

Anonymkode: 41034...036

Det er nok det :fnise:

Jeg plages av hvor mye jeg plages av dette. Gjør alt for å distrahere meg selv, men det stikker.

AnonymBruker
Skrevet

Han sa det jo ganske så klart, han vil heller ha eksen, hvis han kan, enn deg. Dermed blir det for komplisert og han blir for delt følelsesmessig til å gå inn i en ny relasjon. Vil du ha en relasjon med en som lengter litt etter eksen sin? 

Anonymkode: d3e2f...013

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...