AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #1 Skrevet 20. april 2017 5-åring på offentlig sted sa høyt til foreldrene da det satt et annet lite barn i nærheten, og 5-åringen sa høyt: "Æsj, det er ekkelt å se på at babyen spiser av kroppen til damen. Veldig ekkelt at damen sitter sånn her blant folk". Til 5-åringens forsvar kunne enhver i det offentlige rommet se at brystvorten som barnet spiste fra var stor, lang og sto langt ut i luften". Flere voksne der så ut til å føle seg utilpass på grunn av ammingen. I USA ville ikke denne scenen blitt offentlig godkjent. Hva mener KG-folket: amming bør skje offentlig? Anonymkode: 7a85d...4d0
Poppie Skrevet 20. april 2017 #2 Skrevet 20. april 2017 *gjesp* Ikke dette igjen. 1. Jeg har problemer med å tro på at en 5-åring formulerer seg på den måten. 2. Amming er mat, la babyen spise. 37
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #3 Skrevet 20. april 2017 Ja, amming bør skje offentlig. Anonymkode: 647f9...53f 12
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 20. april 2017 #4 Skrevet 20. april 2017 Hvem bryr seg ? Det var en 5 åring. Hadde det vært en 50 åring så hadde det vært noe annet.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #5 Skrevet 20. april 2017 ..Og hvorfor er du så hysterisk redd for pupper, ts? Anonymkode: 647f9...53f 13
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #6 Skrevet 20. april 2017 Akkurat nå, Balian de Ibelin skrev: Hvem bryr seg ? Det var en 5 åring. Hadde det vært en 50 åring så hadde det vært noe annet. HAHA.. ser det for meg.. Anonymkode: 647f9...53f
GammelKaktus Skrevet 20. april 2017 #7 Skrevet 20. april 2017 Amming skal alltid skje når baby er sulten uansett hvor, enten det er på tog, kafe eller hjemme. Jeg ammet overalt fikk aldri høre noe negativt om det, heller det motsatte. 😊 15
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #8 Skrevet 20. april 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: 5-åring på offentlig sted sa høyt til foreldrene da det satt et annet lite barn i nærheten, og 5-åringen sa høyt: "Æsj, det er ekkelt å se på at babyen spiser av kroppen til damen. Veldig ekkelt at damen sitter sånn her blant folk". Til 5-åringens forsvar kunne enhver i det offentlige rommet se at brystvorten som barnet spiste fra var stor, lang og sto langt ut i luften". Flere voksne der så ut til å føle seg utilpass på grunn av ammingen. I USA ville ikke denne scenen blitt offentlig godkjent. Hva mener KG-folket: amming bør skje offentlig? Anonymkode: 7a85d...4d0 En 5åring er bare en forlenging av sine foreldre. MAO, det er foreldrene som har skapt denne holdningen hos barnet. Anonymkode: 2688a...7df 19
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #9 Skrevet 20. april 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: 5-åring på offentlig sted sa høyt til foreldrene da det satt et annet lite barn i nærheten, og 5-åringen sa høyt: "Æsj, det er ekkelt å se på at babyen spiser av kroppen til damen. Veldig ekkelt at damen sitter sånn her blant folk". Til 5-åringens forsvar kunne enhver i det offentlige rommet se at brystvorten som barnet spiste fra var stor, lang og sto langt ut i luften". Flere voksne der så ut til å føle seg utilpass på grunn av ammingen. I USA ville ikke denne scenen blitt offentlig godkjent. Hva mener KG-folket: amming bør skje offentlig? Anonymkode: 7a85d...4d0 Og jeg kjenner en hel haug med femåringer som syntes det var helt ok og til og med interessant at babyer får melk hos mammaen sin. "For alle babyer får melk hos mammaen sin, og dyrebabyene også". Jeg syns det er betenkelig at barn oppdras på en måte som ikke gjør at de vet hvor mat kommer fra. Hvorfor skal en femåring synes at det er merkeligere at en baby får melk fra puppen til en dame, enn at de selv får melk fra puppen til en ku? Anonymkode: 11fd8...571 18
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #10 Skrevet 20. april 2017 Jeg har ammet offentlig flere ganger i USA... Anonymkode: ae084...787
Carrot Skrevet 20. april 2017 #11 Skrevet 20. april 2017 Min mening er at en femåring har ADOPTERT denne holdningen fra NOEN og at denne noen burde skjemmes over å viderføre sine holdninger til barn og skjemmes ennå mer for å ha unngått lære barnet at ikke alt sies høyt selv om man tenker det - man skal lære barn sosiale antenner like mye som man skal lære dem å være grei mot andre - tenker jeg.. 12
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #12 Skrevet 20. april 2017 5-åringen har jo rett da Anonymkode: 2b5d1...bef 9
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #13 Skrevet 20. april 2017 Regner med at det er greit å smatte og rape ute blant folk og, det er jo det babyer gjør under og etter amming. Eller generelt, hvorfor bry seg med bh generelt eller i hverdagen, når pupper er helt greie å slenge ut når det gjelder å mate en unge? Dobbeltmoralsk. Anonymkode: 68065...898
Sinsiew Skrevet 20. april 2017 #14 Skrevet 20. april 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: 5-åringen har jo rett da Anonymkode: 2b5d1...bef Hvorfor er det ekkelt at en baby spiser? Du set pupper hver bidige dag, og tenjer nok ikke en gang over det, men først når ungen skal bruke puppen til det den er ment for, og ikke et,seksuelt leketøy, da blir det ekkelt? Det er noe riv ruskende galt med samfunnet, på så mange plan at jeg ikke helt forstår hvordan det er mulig.. 13
Sinsiew Skrevet 20. april 2017 #15 Skrevet 20. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Regner med at det er greit å smatte og rape ute blant folk og, det er jo det babyer gjør under og etter amming. Eller generelt, hvorfor bry seg med bh generelt eller i hverdagen, når pupper er helt greie å slenge ut når det gjelder å mate en unge? Dobbeltmoralsk. Anonymkode: 68065...898 Dette er jo ikke sammenlignbart, og du skal være ganske tett i pappen for å ikke forstå det selv.. Ammende bruker BH. Babyrap er nødvendig. Baby trenger mat, og mat er i puppen. 11
boblevann Skrevet 20. april 2017 #16 Skrevet 20. april 2017 Hva vil du helst ha, ts? Amming på offentlig sted, eller HYYLENDE babyer på offentlig sted? Babyen må få mat, og gir uttrykk for sult frem til den er mett. Jeg synes også det er litt ekkelt å få andres pupper slengt i trynet både her og der, men heller det en babyhyling. Satt på et fly en gang, veldig trange seter, og en mor med en baby ved siden av meg. Det var snakk om ENORME pupper, og jeg overdriver ikke i det hele tatt når jeg sier at jeg omtrent fikk puppen i fanget. Men det er uansett mye mer behagelig med en pupp i trynet/fanget enn en hylende baby på en 8-timers flytur. Det er dette valget du har - enten du liker det eller ikke. Mødre med spedbarn kan ikke stenges inne i en kjeller frem til barnet spiser fast føde altså Samme med deg som var redd for smatting og rap. Hvis baby ikke raper, får den vondt i magen og skriker til det har gått over. Hvis du ikke raper, går det helt fint. Ser du forskjellen? Hva er minst ubehagelig for omverden - en liten babyrap eller en baby med magevondt? 7
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #17 Skrevet 20. april 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Regner med at det er greit å smatte og rape ute blant folk og, det er jo det babyer gjør under og etter amming. Eller generelt, hvorfor bry seg med bh generelt eller i hverdagen, når pupper er helt greie å slenge ut når det gjelder å mate en unge? Dobbeltmoralsk. Anonymkode: 68065...898 Den dagen du har lært den 2 dager gamle babyen din FOLKESKIKK, så kan du komme tilbake i denne tråden. Anonymkode: 647f9...53f 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #18 Skrevet 20. april 2017 9 minutter siden, Sinsiew skrev: Dette er jo ikke sammenlignbart, og du skal være ganske tett i pappen for å ikke forstå det selv.. Ammende bruker BH. Babyrap er nødvendig. Baby trenger mat, og mat er i puppen. Nytteløst veit du Anonymkode: 647f9...53f 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #19 Skrevet 20. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: 5-åring på offentlig sted sa høyt til foreldrene da det satt et annet lite barn i nærheten, og 5-åringen sa høyt: "Æsj, det er ekkelt å se på at babyen spiser av kroppen til damen. Veldig ekkelt at damen sitter sånn her blant folk". Til 5-åringens forsvar kunne enhver i det offentlige rommet se at brystvorten som barnet spiste fra var stor, lang og sto langt ut i luften". Flere voksne der så ut til å føle seg utilpass på grunn av ammingen. I USA ville ikke denne scenen blitt offentlig godkjent. Hva mener KG-folket: amming bør skje offentlig? Anonymkode: 7a85d...4d0 En femåring er ikke i stand til å reflektere og å uttale seg på denne måten. Her er det en voksen som har lagt ordene i munnen til femåringen. Anonymkode: 68cc8...e47 6
makkapakka Skrevet 20. april 2017 #20 Skrevet 20. april 2017 enig med 5 åringen, jeg orker ikke å se på heller 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå