AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #1 Del Skrevet 20. april 2017 Dette er en litt pinlig problemstilling, men det er vel det anonyme innlegg på Kvinneguiden er til for... Jeg har to barn og bor sammen med mannen min/barnas far. Da vi fikk første barnet begynte jeg å få barnetrygden inn på et kontonummer nav tydeligvis hadde i sine arkiver, dvs. en konto som er i en annen bank enn der jeg har brukskontoen min. Jeg har overført litt penger fra denne kontoen en stund, men aldri sett så nøye på summene som har kommet inn der. Plutselig en dag innser jeg at jeg så lenge jeg kan se tilbake på kontoutskrifter kun har fått barnetrygd for ett barn. Min første tanke er at nav har utbetalt for lite, men så begynte jeg å lure på om de pleier å overføre en barnetrygd til hver forelder? Og så tør jeg ikke å spørre mannen min, fordi jeg syns det er så pinlig at jeg ikke har sett dette før. Yngstebarnet er to år... Det logiske for meg er at nav bare overfører automatisk til samme kontonummer de allerede har, når barn nr to kommer, eller hva? Og hva tror dere - vil man kunne få etterbetalt barnetrygd dersom nav har gjort en feil? Anonymkode: 307f5...641 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #2 Del Skrevet 20. april 2017 Logg deg inn på Nav.no og se der hvilket kontonnummer de bruker og evt skift til det du ønsker. Barnetrygden er vel en av de få tingene som skal gå automatisk. Dersom Nav ikke har utbetalt for barn nr 2, så ring til dem og hør. Det bør vel gå an å få det etterbetalt, man har da krav på de pengene. Anonymkode: 0ca23...de3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leeloo Skrevet 20. april 2017 #3 Del Skrevet 20. april 2017 Du bør sjekket det med NAV. Da vi fikk nr. to klarte de på mystisk vis å slette nr. en, som var mitt særkullsbarn, slik at vi fortsatt bare fikk en barnetrygd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #4 Del Skrevet 20. april 2017 Barnetrygd skal i utgangspunktet komme automatisk om barnet er født i Norge. Dersom automatisk vedtak av en eller ånn grunn ikke er gjort må du søke om å få barnetrygden. Logg deg samtidig på ditt Nav og endre kontonummer så utbetalt går til rett konto... Anonymkode: 8ebf5...0a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå