Gå til innhold

Skulle du ha latt en 1 åring spise frukt i sofaen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Skulle du/dere ha latt en 1-åring spise frukt som banan, appelsin og jordbær i sofaen?

Jeg personlig syns det er greit å spise "tørre"ting mens man sitter på sofaen. Som gulrot fordi den lager ikke søl..

Hva mener du??

Anonymkode: 289f9...eef

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på både 1-åringen, sofaen og sofaens eier. Pleier å ha et håndkle under her hjemme. Hos andre; nei. 

Anonymkode: f6f2e...3b1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så absolutt ikke, det ser jeg ingen grunn til. Kanskje hvis vi hadde skinnsofa, men sofaen vår er i lyst stoff. Men uansett ville nok spisebordet vært førstevalget hvis det var opp til meg.

Anonymkode: 6da36...9e4

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Skulle du/dere ha latt en 1-åring spise frukt som banan, appelsin og jordbær i sofaen?

Jeg personlig syns det er greit å spise "tørre"ting mens man sitter på sofaen. Som gulrot fordi den lager ikke søl..

Hva mener du??

En ettåring hadde jeg satt ved spisebordet. En 5 åring, som min datter er, kunne ha sittet i sofaen med frukt som banan, appelsin og jordbær osv. Litt forskjell på alder her da, men 5 åringen min griser ikke, som en 1 åring gjør.. :)

Men ingen krise om ettåringen sitter i sofaen og spiser frukt. Det er jo bare å vaske opp igjen :) 

• Liker 1
Skrevet

Ja, det har jeg gjort flere ganger. Hvis barnet ikke kan spise uten å søle har jeg lagt et teppe under. 

• Liker 1
Skrevet

Det kommer an på. Vår sofa er nå så tilårskommen at jeg ikke er redd for søl i den lenger. Det tørkes bare av med en klut. Så her hadde det ikke vært noe problem med fruktspisising i sofaen. Jeg ville derimot ikke tillatt det hos andre med mindre sofaene eier selv godkjente det. Om en 2-3 år når barna blir større skal vi kjøpe ny sofa. Da blir det ikke aktuelt å spise i den. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

OMG! Taco i konfirmasjon og frukt i sofaen? Hva blir det neste? *trorjegtarenvaliumogleggermegnedpå*

Anonymkode: d85c1...af6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer an på både 1-åringen, sofaen og sofaens eier. Pleier å ha et håndkle under her hjemme. Hos andre; nei. 

Anonymkode: f6f2e...3b1

Jeg syns man skal være ekstra forsiktig når man er hos andre

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Hva om hvis barnet spiser frukt i senga? Syns det er greit å ha teppe eller håndkle under barnet når han/hun sitter å spiser på sofaen

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss får de spise i sofaen - men vi har en sofa i skinn, som det bare er å tørke av. Vi kjøpte den med tanke på barna. Gleder meg til de blir noen år større, og vi kan få tak i noe litt fjongere, men inntil da får barna spise frukt i sofaen. :)

Anonymkode: af393...29e

Skrevet

Da barnet mitt var ett, kunne han spise hva han ville i vår sofa fordi den var kjøpt billig brukt, og skulle kastes når barnet ble litt eldre. Men han fikk ikke gjøre det hos andre. Og heller aldri i sengen. Man spiser ikke i sengen, mener jeg.

Skrevet

Ingen mat i sengen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hos oss får de spise i sofaen - men vi har en sofa i skinn, som det bare er å tørke av. Vi kjøpte den med tanke på barna. Gleder meg til de blir noen år større, og vi kan få tak i noe litt fjongere, men inntil da får barna spise frukt i sofaen. :)

Anonymkode: af393...29e

Syns dere at det var greit å sitte på sofaen rett etter han hadde sølt? Var ikke dere redde for å få flekker på klærne deres?

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, anniewal skrev:

Da barnet mitt var ett, kunne han spise hva han ville i vår sofa fordi den var kjøpt billig brukt, og skulle kastes når barnet ble litt eldre. Men han fikk ikke gjøre det hos andre. Og heller aldri i sengen. Man spiser ikke i sengen, mener jeg.

Syns dere at det var greit å sitte på sofaen rett etter han hadde sølt? Var ikke dere redde for å få flekker på klærne deres?

Skrevet

Her i huset spiser vi ved bordet. det har vi blitt drillet i, og det kommer jeg til å drille mine barn i. Man spiser ikke, hverken frukt, middag eller noe annet, i sofaen/sengen osv. Man spiser ved spisebordet. 

Skrevet

Mens her i huset spiser hele familien middag ved stuebordet hver eneste lørdag. Da har vi filmkveld. :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen problem med å la min 1 åring sitte i sofaen å spise.

Sofaen har vaskbare trekk og de er maskinen både titt og ofte uansett. Flekker er jeg ikke spesielt redd for, de har aldri gjor meg noe vondt.

I sengen spises det ikke da, det ser jeg ikke behov for.

Anonymkode: 2d969...d5c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Hva mener du??

Gulrot setter flekker du aldri får bort. Så her mqngler du nok erfaring. Små barn sitter best i tripp trappstol når de spiser. Ettåringer spiser heller ikke særlig bra på egenhånd, de trenger hjelp. 

Sofaen er for avslapping, kos og hygge ikke spsing. 

Anonymkode: fdc9c...15b

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sofaen er for avslapping, kos og hygge ikke spsing. 

Anonymkode: fdc9c...15b

Det er da ingen allmenngyldig regel. Sofaen kan brukes til akkurat det man vil. 

• Liker 3
Skrevet

Det må foreldrene selv bestemme hvis det er hos dem selv. Men hos andre bør de ikke det.

Min venninne lot hennes 2 åring spise blåbær i min sofa da de var på besøk. Jeg sa til henne at jeg synes det var synd hvis det kom blåbærflekk i den sofaen, og foreslo å sette oss et annet sted mens barnet spiste blåbær. Nei, det var ikke nødvendig, sa hun. Hun ville passe godt på så ikke barnet sølte.

Da de reiste seg var det gnidd inn en flekk med blåbær jeg aldri fikk helt vekk. Kjedelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...