Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Farget over blondt hår med lysebrun og mørkeblond farge i håp om at det skulle bli en fin lysebrun.. Håret mitt var ganske gyllent blondt så jeg tenkte det gikk fint, men neida, de slitte lengdene mine er nå blitt grønne! Røttene derimot er hakket for varme igjen... 

Skulle selvsagt brukt en varmere farge, hvertfall i første omgang, men gjort er gjort. Jeg skal farge over i morgen, men er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det.

Ideelt sett vil jeg ha en farge ganske lik min naturlige, som er en nøytral lysebrun. Boksfarger er jo som kjent notorisk stappet av rødpigmenter så litt varme går fint men jeg vil ikke ha knall rødt skjær heller, det var litt derfor jeg bleket det blondt i utgangspunktet! 

Men jeg vil selvsagt ikke ha grønt hår heller. Kan jeg putte en semi permanent (type casting creme i 6) over tror dere? Og så eventuelt farge over med kald/nøytral permanent senere, ettersom jeg vil ha det litt mørkere enn det er nå. 

Noen som vet? :(

Anonymkode: 4b25a...599

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du blond og vil gå over til brun, kan du ikke forvente kald/nøytral brunfarge med det samme. Du må dessverre tilføre det blonde håret nok røde pigmenter for at det skal bli brunt og ikke grønt. Jeg vet det suger, men det er sånn det er.

Skrevet

Kjøp wella semi permanent hos frisøren, hvis du har en nikita i nærheten. De koster såvidt litt mer enn de på vita/cubus, og er MYE bedre for håret ditt. Gå til frisøren og hør der, hvilken farge de mener du skal farge over. Hvis du syns det er kleint så si at en venninne farget håret ditt eller noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...