AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #1 Skrevet 19. april 2017 Kanskje dumt spm, men forrige bursdag barnet var i så ville de ikke at man skulle ha med gaver. Men da stod det på innbydelsen. De går på storebarnavd. Hvor mye pleier dere å kjøpe for? Er til en som blir 5. Anonymkode: 02663...793
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #3 Skrevet 19. april 2017 Om ikke annet er spesifisert så har man med gave ja. Vi pleier å gi for rundt 100. Alt fra 50 til 150 ser ut til å være vanlig her. Anonymkode: 72c38...857
Fru Uperfekt Skrevet 19. april 2017 #4 Skrevet 19. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kanskje dumt spm, men forrige bursdag barnet var i så ville de ikke at man skulle ha med gaver. Men da stod det på innbydelsen. De går på storebarnavd. Hvor mye pleier dere å kjøpe for? Er til en som blir 5. Anonymkode: 02663...793 50-200 her, alt etter hvor mye barnet er med vedkommende. Våre går i en så liten barnehage at de utgjør nesten flertallet av barna så vi pleier å skrive ingen gave eller noe brukt.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #5 Skrevet 19. april 2017 Tusen takk:) Maks 150-200 da 👍🏼 Anonymkode: 02663...793
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #6 Skrevet 20. april 2017 150 er Max, et sted rundt 100-120 kr pleier vi å gi. Bestevennen får gave til ca 250 kr - men de har vært bestevenner siden de var 2, nå 6 år 😊 Anonymkode: e6f54...e12
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #7 Skrevet 20. april 2017 Off topic, men hvor bor dere som skrive brukt/ingen gave på invitasjonen? Jeg er egentlig veldig imot gavekjøret i bursdager, og skulle gjerne innført en tradisjon med brukte gaver, men her jeg bor virker det som jeg er den eneste som tenker sånn. Bodde mer urbant før, og i den barnehagen vi brukte da var det enkelte foreldre som innførte at foreldrene til bursdagsbarnet ordnet én litt større gave som var fra hele selskapet. Syntes det var en fin idé Beklager avsporing, TS. Her er det vanlig med 50-100 kr for en gave til barnebursdag. Anonymkode: 286b6...55d 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #8 Skrevet 20. april 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Off topic, men hvor bor dere som skrive brukt/ingen gave på invitasjonen? Jeg er egentlig veldig imot gavekjøret i bursdager, og skulle gjerne innført en tradisjon med brukte gaver, men her jeg bor virker det som jeg er den eneste som tenker sånn. Bodde mer urbant før, og i den barnehagen vi brukte da var det enkelte foreldre som innførte at foreldrene til bursdagsbarnet ordnet én litt større gave som var fra hele selskapet. Syntes det var en fin idé Beklager avsporing, TS. Her er det vanlig med 50-100 kr for en gave til barnebursdag. Anonymkode: 286b6...55d Det er nok ikke så mange på hvert sted som gjør det nei. Jeg har bare opplevd én gang at det har blitt oppfordret til å gi brukte gaver. Anonymkode: 72c38...857
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 20. april 2017 #9 Skrevet 20. april 2017 Jeg foreslår at du kontakter din kontaktperson i barnehagen, og spør om dere ikke kan ta opp dette på neste felles foreldremøte. Da kan dere bli enige om en maks-pris som er felles å forholde seg til, da blir det så mye greiere. Siden ditt barn er i 4-5-års-alderen, så kan jeg si deg at barnebursdager kommer det til å bli stadig flere av. Om man skriver eksplisitt i innbydelsen at man ikke ønsker gave, så tar man ikke noe med seg. Hvis ikke så er nevnt, så tar man med seg en oppmerksomhet. Vi har 100 kr som regel.
Minlillesky Skrevet 20. april 2017 #10 Skrevet 20. april 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanskje dumt spm, men forrige bursdag barnet var i så ville de ikke at man skulle ha med gaver. Men da stod det på innbydelsen. De går på storebarnavd. Hvor mye pleier dere å kjøpe for? Er til en som blir 5. Anonymkode: 02663...793 Pleier å gi penger - 50 kr. Min datter lager et fint kort til bursdagsbarnet, og hun skriver noe fint til bursdagsbarnet. Hun er 5 år Alltid blitt tatt godt imot til de som har bursdag Det hender vi av og til kjøper en liten ting. Men det er til de hun er mest med Men hjemmelaget kort kommer alltid med
Arkana Skrevet 20. april 2017 #11 Skrevet 20. april 2017 Her pleier folk å gi for ca 100 kr, både i barnehagen og på skolen. Det har ikke vært avtalt, det bare ble sånn av seg selv.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #12 Skrevet 20. april 2017 50-100 kr her hos oss. Kan få fine bøker på salg til den prisen, eller så er fargestifter og tegnesaker fine gaver, aktivitetsbøker, klinkekuler, t-skjorter etc ting som er fine å gi. Anonymkode: 0148a...aa0
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #13 Skrevet 20. april 2017 Ca 100kr gir vi for. Greit å ikke være den som drar opp nivået, samtidig som det ikke alltid er lett å finne greie gaver til under 70-100 Kr. Jeg synes våre barn ofte har fått veldig fine gaver, f.x t-skjorter, bøker etc. Jeg synes faktisk alt snakket om gavestyr etc har tatt litt av. Jeg tenker at hvert barn har bursdag en gang i året, og jeg husker jo selv den magien som var rundt det å få pakke opp gaver (da jeg var barn altså). Jeg kan godt være med på en tankegang om at folk flest bør redusere sitt forbruk, og forsøker å tenke litt sånn i hverdagen selv, men jeg synes egentlig barna kan få gaver på bursdagen sin. Det er tross alt litt av stasen med bursdag, og så kan man stramme inn de andre 364 dagene i året. Å samle inn til en felles gave har vært diskutert her også, men jeg mener fortsatt at dette vil ta litt av stasen bort fra bursdagen for barna. Jaja, så får de noe ræl da, men det er faktisk mye fint å gi bort også. Anonymkode: bfa23...7cc 2
Gjest Solsmil Skrevet 20. april 2017 #14 Skrevet 20. april 2017 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ca 100kr gir vi for. Greit å ikke være den som drar opp nivået, samtidig som det ikke alltid er lett å finne greie gaver til under 70-100 Kr. Jeg synes våre barn ofte har fått veldig fine gaver, f.x t-skjorter, bøker etc. Jeg synes faktisk alt snakket om gavestyr etc har tatt litt av. Jeg tenker at hvert barn har bursdag en gang i året, og jeg husker jo selv den magien som var rundt det å få pakke opp gaver (da jeg var barn altså). Jeg kan godt være med på en tankegang om at folk flest bør redusere sitt forbruk, og forsøker å tenke litt sånn i hverdagen selv, men jeg synes egentlig barna kan få gaver på bursdagen sin. Det er tross alt litt av stasen med bursdag, og så kan man stramme inn de andre 364 dagene i året. Å samle inn til en felles gave har vært diskutert her også, men jeg mener fortsatt at dette vil ta litt av stasen bort fra bursdagen for barna. Jaja, så får de noe ræl da, men det er faktisk mye fint å gi bort også. Anonymkode: bfa23...7cc Jeg er så enig! noe helt annet er dette gavehysteriet til jul, der enkelte barn får nesten et tresifret antall gaver, som gjerne også er veldig dyre. Endret 20. april 2017 av Solsmil
GammelKaktus Skrevet 20. april 2017 #15 Skrevet 20. april 2017 Bruker en hundrelapp, kjøper som regel en legoeske til 99. Bestevennene får litt ekstra.🤗
Vera Vinge Skrevet 20. april 2017 #16 Skrevet 20. april 2017 Jeg syns rundt 100,- er ok. Å gi opp mot 200,-, som noen foreslår syns jeg er å bidra til å dra opp prisnivået unødvendig. Som da det ene barnet mitt gikk på en avdeling hvor det var vanlig å be alle barna, ble det mange bursdager i løpet av et år, og ikke alle syns det er enkelt å bruke mye penger i hver bursdag når det blir så mange, kanskje spesielt om man har flere barn som går i bursdager i tillegg. Der sønnen min går nå, pleier de bare å be barna i samme årskull som seg selv, siden avdelingen består av flere kull. Men, det skal sies at jeg nesten ikke har betalt 100,- for noen gave så langt, men stort sett funnet ting på salg tidligere. Når jeg kommer over salg på bøker eller andre ting, som typisk koster 49,- per ting, kjøper jeg gjerne et lite lass med ting som er greit å gi. Da har man også alltid en gave i huset, framfor å stresse med det når man plutselig kommer på at bursdagen nærmer seg. 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #17 Skrevet 20. april 2017 50-100 kr er praksis her. Anonymkode: 7c0e1...c5e
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #18 Skrevet 20. april 2017 Ikke meningen å spore helt av, men hvor mye penger var det vanlig å gi da dere var små? Her pleide vi å gi 20 kr eller gave til under 50. Vanlig for de små her, for å spore inn igjen, er 100-150. Anonymkode: e2e52...5a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå