Gå til innhold

Danselinja - sluttet med dansefag og angrer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er ei jente på 20 år som går 2. året på danselinja. Grunnet sykdom har vgs tatt meg ganske lang tid. 

Jeg bestemte meg rett før jul å slutte med dansefagene, men jeg får lov til å være tilstede under alle dansetimene i scd, da det er det jeg ønsker. Problemet er bare det at grunne til jeg valgte å slutte med scd er at jeg får så angst for prøvene. Dagene før har jeg ofte grått og hele meg har ristet. Under siste prøve jeg hadde før jeg sluttet stivnet jeg helt og klarte ikke å røre meg, så jeg stod der stiv som en stokk mens tårene rant og hjertet banket høyere enn musikken. Jeg bare stod der og det var så grusomt. Nå som jeg ikke har prøvene trives jeg så mye bedre, men problemet er at jeg ikke får opp faget i timeplanen på its og får derfor ikke sett dagens plan for timene, noe som igjen fører til angst for "tenk om jeg kommer til en time hvor de har prøve, hvor de skal lære koreografi til eksamen (eneste jeg ikke kan være med på i de timene av praktiske grunnet pga plasseringer)" og lignende. 
Jeg trenger at ting er forutsigbare og planlagt på forhånd, men det får jeg jo ikke gjort nå. Jeg spør de forskjellige lærerne i scd innimellom hva planen for timene er, men føler at jeg er så til bry og ofte svarer de ikke før timen kommer, selvom jeg spør dager i forveien. Jeg elsker virkelig å danse, det er det som får meg gjennom dagen og får meg til å komme på skolen. Men det går jo ikke slik som det er nå.

Anonymkode: dc54d...08b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med kontaktlærer om problemet. Han/hun ber danselærerne om å sende deg periodeplan på epost, evt henge den synlig på en vegg i et av danserommene. 

Anonymkode: b0034...864

AnonymBruker
Skrevet

Så elendig at lærerne ikke tilpasser den situasjonen du er i. Ta kontakt med kontaktlæreren din, og vær tydelig på at du trenger denne informasjonen fra lærerne i god tid.

Så fint at du finner glede i dansing forresten! 

Anonymkode: b6ad5...dac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...