Thomasine Skrevet 21. desember 2004 #1 Skrevet 21. desember 2004 Daglig kan man lese om hvordan jula fortoner seg for noen barn.... :-( I følge media er det MANGE barn det gjelder, da lurer jeg på hva omgivelsene gjør?! Ja, noen tilfeller er vel vanskelig å gjennomskue - de som har "skap"-drankere som foreldre/foresatte... :evil: Men hva med de mange andre?! Er det ingen som ser eller hører de som blir fysisk mishandlet?! Uff, jeg får så vondt av å lese slikt - har lyst til å åpne hjemmet mitt for ALLE de barna det gjelder... :-( Det hjelper så lite å skrive om det i media også, for folk tar ikke "affære", og jeg har vanskelig for å tro at de som faktisk bedriver slikt (fyll og fanteri! :evil: )leser ( om de KAN lese,da...) aviser o.l (...jada, vet jeg er stygg nå...) Jeg vet jeg kommer til å sende en tanke til alle de barna som ikke har det så godt som de burde ha det i jula...
Gjest Anonymous Skrevet 21. desember 2004 #2 Skrevet 21. desember 2004 Jeg ble mamma for 2 uker siden, for første gang. Hormonene herjer i kroppen, og ting som jeg tidligere ikke tenkte for mye over, begynner jeg nå å hylgrine over!! Slik som da jeg leste den artikkelen, du sannsynligvis refererer til....Det er tragiskt, og jeg føler for å gjøre noe...
Bettie Skrevet 21. desember 2004 #3 Skrevet 21. desember 2004 Det er mange barn som ikke har det bra i hverdagen, og hvor familiehelligdager, som julen, er dager de gruer seg ekstra til. Men heldigvis er det mange som gjør noe. I byen min er det åpent hus med julemat, julekaker og julegaver. Hit kan barn og unge komme og feire jul sammen med andre. Jeg vet også at det andre steder er slike arrangement - så heldigvis finnes det folk som handler.
Thomasine Skrevet 21. desember 2004 Forfatter #4 Skrevet 21. desember 2004 Det er mange barn som ikke har det bra i hverdagen, og hvor familiehelligdager, som julen, er dager de gruer seg ekstra til. Men heldigvis er det mange som gjør noe. I byen min er det åpent hus med julemat, julekaker og julegaver. Hit kan barn og unge komme og feire jul sammen med andre. Jeg vet også at det andre steder er slike arrangement - så heldigvis finnes det folk som handler. Ja, det er nok de som gjør noe, men hvilken 4-åring (f.eks.) er det som går ut hjemmefra for å gå et sted hvor det er "åpent hus"??!! Godt tiltak, men er det et reelt tilbud til de som virkelig trenger det. Dvs. til de minste som ikke kan lese eller får høre om det fra noen, eller tatt med av noen?!
Gjest Anonymous Skrevet 22. desember 2004 #5 Skrevet 22. desember 2004 Jeg vil tro at mange av de familiene dette gjelder gjør alt for å holde det skjult. Om det var noen som så filmen som gikk på nrk2 for noen dager siden så er vel det et godt eksempel. Filmen hette "når nettene blir lange". Jeg ble rystet!
Gjest Anonymous Skrevet 22. desember 2004 #6 Skrevet 22. desember 2004 Det hjelper så lite å skrive om det i media også, for folk tar ikke "affære", og jeg har vanskelig for å tro at de som faktisk bedriver slikt (fyll og fanteri! :evil: )leser ( om de KAN lese,da...) aviser o.l (...jada, vet jeg er stygg nå...) Alkoholisme og ellers et ukontrollert forhold til alkohol foregår i selv de beste og mest intellektuelle kretser. Og der leser man såvidt jeg vet aviser...
Gjest Anonymous Skrevet 22. desember 2004 #7 Skrevet 22. desember 2004 Ja, det er nok de som gjør noe, men hvilken 4-åring (f.eks.) er det som går ut hjemmefra for å gå et sted hvor det er "åpent hus"??!! Godt tiltak, men er det et reelt tilbud til de som virkelig trenger det. Dvs. til de minste som ikke kan lese eller får høre om det fra noen, eller tatt med av noen?! Dette er jo klart ett reelt tilbud selv om fire åringer ikke kan komme seg dit. Man trenger ikke være fire år for å ha ett helvette i jula. Og en plass må man begynne.
Thomasine Skrevet 22. desember 2004 Forfatter #8 Skrevet 22. desember 2004 Dette er jo klart ett reelt tilbud selv om fire åringer ikke kan komme seg dit. Man trenger ikke være fire år for å ha ett helvette i jula. Og en plass må man begynne. :klø: ..hmmm... Jeg sier ikke at 4-åringer ikke trenger dette, men at de ikke kommer seg dit på egen hånd. Da må noen i omkretsen ha tatt affære... Det er tydligvis ingen alder for å "ha et helvete" i høytider og ellers... :-(
Anders26år Skrevet 23. desember 2004 #9 Skrevet 23. desember 2004 Jeg gidder ikke sitte å bekymre meg over alle som ikke har det bra i jula. Alle har det ikke bra hele året , sånn er det bare. God jul! Anders
Thomasine Skrevet 23. desember 2004 Forfatter #10 Skrevet 23. desember 2004 Jeg gidder ikke sitte å bekymre meg over alle som ikke har det bra i jula. Alle har det ikke bra hele året , sånn er det bare. God jul! Anders Dette fortjener egentlig ikke en kommentar engang, men jeg klarer ikke la det være... :o Du får bare håpe at du alltid kommer til å ha det godt... (...ikke det at du fortjener det med den slags medmenneskelighet du her viser... ) Forresten virker du veldig moden i tankegangen din. Tviler vel litt på at du er 26 år... Eller det kan ha noe med oppdragelsen eller miljøet du er vokst opp i...?! Ta en titt i en ordbok å se hva ordet "empati" står for. Det er faktisk et ord og følelse du burde arbeide deg opp. God Jul til deg også!
Gjest Anonymous Skrevet 23. desember 2004 #11 Skrevet 23. desember 2004 Dette fortjener egentlig ikke en kommentar engang, men jeg klarer ikke la det være... :o Du får bare håpe at du alltid kommer til å ha det godt... (...ikke det at du fortjener det med den slags medmenneskelighet du her viser... ) Forresten virker du veldig moden i tankegangen din. Tviler vel litt på at du er 26 år... Eller det kan ha noe med oppdragelsen eller miljøet du er vokst opp i...?! Ta en titt i en ordbok å se hva ordet "empati" står for. Det er faktisk et ord og følelse du burde arbeide deg opp. God Jul til deg også! Jeg er på en måte litt enig med Anders. Alle har det ikke bra hele året, og mange har det ikke bra i det hele tatt. Man kan ikke bare drive å ta andres elendighet inn over seg. Jeg mener at man skal bry seg og gjøre hva man kan for å hjelpe, men det må være lov å nyte sitt eget gode liv iblant også.
Anders26år Skrevet 23. desember 2004 #12 Skrevet 23. desember 2004 Jeg er på en måte litt enig med Anders. Alle har det ikke bra hele året, og mange har det ikke bra i det hele tatt. Man kan ikke bare drive å ta andres elendighet inn over seg. Jeg mener at man skal bry seg og gjøre hva man kan for å hjelpe, men det må være lov å nyte sitt eget gode liv iblant også. Akkurat! Jeg unner ingen et vondt liv men å sitte å sutre over andre hele tiden hjelper ingen. Gjør noe da i stedet for å sende varme tanker til de som har det vanskelig ! Jeg vet veldig godt hvordan det er å ha det vondt som barn så helst ikke si noe om hvor godt jeg har det Du har rett! Jeg er ikke 26 , jeg er 28! Anders
Robban43 Skrevet 23. desember 2004 #13 Skrevet 23. desember 2004 Er enig med (Anders26år) og (en slank sexy dame). Desverre er det slik at det spesiellt rundt jul og høytider at man blir ekstra oppmerksom på barn/andre som har det vondt. Problemet er jo at de HAR det hele året men kanskje mest under høytidene. Hvis alle hadde "brydd" seg litt mer og gjort noe slik at konsekvensene for de som lider hadde blitt mindre hadde vi antaglig hatt færre som lider i disse dager. Vet at det er ett stort skritt å varsle barnevern/andre myndigheter angående dette men jeg skal si dere at samvittigheten deres blir mye bedre når det er gjort. Uansett ønsker dere alle en riktig God Jul
Thomasine Skrevet 24. desember 2004 Forfatter #14 Skrevet 24. desember 2004 Nå hørtes det jaggu ut som om jeg ikke skjønner og vet at barn har det vondt hele året... :klø: :o Jo, det vet jeg og jeg prøver å gjøre mitt med det, men jeg synes flere ( og da ikke bare enkelt-personer!!) bør aktivt gjøre noe - ikke bare skrive om det i media rundt juletider!! Men det blir for enkelt og si at "barn har det vondt året rundt - i dag er det jul og jeg skal kose meg." "...man kan ikke ta andres elendighet inn over seg..." :o "...sutre over andre hele tiden hjelper ingen." :o Og,ja, rent fysisk hjelper det lite "å gi disse barna en tanke" i jula, men for meg er det bedre enn å "drite" i dem å tenke kun på seg selv denne dagen. God Jul til dere alle sammen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå