Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk komme på et jobbintervju for noen mnd siden. Da hadde jeg en annen jobb. Jeg var lei av pendlingen, så jeg fant denne og dit var det gangavstand.

Men sjefen snakket litt gebrokkent norsk. Jeg slet litt med å ta han seriøst, pga norsken. I tillegg, sa han at han kunne gi meg tips om jeg jobba bra. Hva er isåfall "bra"?? 

Jeg fikk litt angstfølelse når jeg satt der. Nå er det ledig der igjen, n kortidsstilling. Jeg studerer nå, og er derfor ikke i jobb til vanlig. Men dette er sommerjobb, og jeg vurderer å gi det en sjanse og ta den bare for sommeren? Stedet i seg selv er veldig koselig. Men jeg vet ikke med de som jobber der og han sjefen. :S 

Har du noen gang fått dårlig følelse av sjefen? Tok du jobben?

Anonymkode: 99087...3f2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du vil ikke jobbe der fordi sjefen snakker gebrokkent?

Anonymkode: 0af16...5eb

• Liker 3
Skrevet

Du slet med å ta ham seriøst pga norske ja... wow, det var et godt grunnlag for å bestemme hvordan er person er gitt... 

• Liker 3
Skrevet
9 timer siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Du slet med å ta ham seriøst pga norske ja... wow, det var et godt grunnlag for å bestemme hvordan er person er gitt... 

Din norsk er ikke helt god den heller ser jeg...

Jeg har også vært på et intervju der jeg ikke klarte å ta det som ville blitt nærmeste sjef seriøst. Hun må ha vært på min alder eller yngre, hun hadde litt talefeil (lespet veldig mye) og virket nervøs. Jeg fikk ikke jobben, og det var i grunn like greit...  Jeg så ikke helt for meg å skulle jobbe sammen med henne.

Hvis det bare er en sommerjobb og du ikke har noen andre alternativer ville jeg gitt det en sjanse. Med mindre det er i restaurantbransjen, da hadde jeg holdt meg unna. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Knirke skrev:

Jeg har også vært på et intervju der jeg ikke klarte å ta det som ville blitt nærmeste sjef seriøst. Hun må ha vært på min alder eller yngre, hun hadde litt talefeil (lespet veldig mye) og virket nervøs. Jeg fikk ikke jobben, og det var i grunn like greit...  Jeg så ikke helt for meg å skulle jobbe sammen med henne.

Hvis det bare er en sommerjobb og du ikke har noen andre alternativer ville jeg gitt det en sjanse. Med mindre det er i restaurantbransjen, da hadde jeg holdt meg unna. 

Forteller litt om hvilken person du er,  heller ikke overaskene at du er en kvinne... 

Anonymkode: 84f4e...0b0

• Liker 4
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forteller litt om hvilken person du er,  heller ikke overaskene at du er en kvinne... 

Huh? :klo:

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk komme på et jobbintervju for noen mnd siden. Da hadde jeg en annen jobb. Jeg var lei av pendlingen, så jeg fant denne og dit var det gangavstand.

Men sjefen snakket litt gebrokkent norsk. Jeg slet litt med å ta han seriøst, pga norsken. I tillegg, sa han at han kunne gi meg tips om jeg jobba bra. Hva er isåfall "bra"?? 

Jeg fikk litt angstfølelse når jeg satt der. Nå er det ledig der igjen, n kortidsstilling. Jeg studerer nå, og er derfor ikke i jobb til vanlig. Men dette er sommerjobb, og jeg vurderer å gi det en sjanse og ta den bare for sommeren? Stedet i seg selv er veldig koselig. Men jeg vet ikke med de som jobber der og han sjefen. :S 

Har du noen gang fått dårlig følelse av sjefen? Tok du jobben?

Anonymkode: 99087...3f2

Muligens han ikke klarte å formulere seg korrekt? Se utheving. Kan hende han mente at han kunne gi deg noen gode tips om du blir dyktig i arbeidet som kan komme godt med? :) Spurte du han om hva han mente? Du må jo bare spørre om det er noe du ikke helt forstår.

Du kan ikke dømme han etter førstegangsmøtet. Hva så om han snakker gebrokkent norsk? Det har overhode ingenting med hvordan han arbeider. For alt du vet, kan han være den mest triveligste sjefen som finnes, når du blir bedre kjent med han. Det samme gjelder kollegene. 

Jeg hadde en litt dårlig følelse av sjefen min, etter førstegangsmøtet. Men jeg fikk jobben, og når jeg ble bedre kjent med henne, var hun utrolig koselig å være rundt. Trivelig dame. Alle mennesker er forskjellige. Selv de som intervjuer eventuelle fremtidige ansatte. De blir og nervøse før og under intervju. Ikke alle er seg selv 100% før man blir kjent.. Noen holder litt tilbake.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Søk på stillingen og dra på intervju om du blir innkalt, så får du vurdere på nytt :)

Var også nylig på et jobbintervju, hvor jeg fikk et veldig dårlig inntrykk av lederen. Jeg hadde en rar følelse fra jeg dro derifra, og ble faktisk lettet når jeg ble ringt og fikk beskjed om at jeg ikke fikk stillingen. Ble derimot ringt opp igjen noen uker senere da de hadde ennå en stilling ledig som de ville jeg skulle søke på, men jeg valgte da å ikke søke, på grunn av inntrykket mitt av denne lederen. 

Anonymkode: c7cf9...3b4

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man er ikke en dårlig person bare fordi man er kritisk til hvilken jobb man ønsker å si ja til. Førsteinntrykk er faktisk viktig, det gjelder både for arbeidstakere og arbeidsgivere. En arbeidsgiver som får dårlig førsteinntrykk av deg vil sannsynligvis ikke ansette deg heller, så det er intet galt i å selv være kritisk til det inntrykket arbeidsgiver legger på bordet under intervjuet. 

Og ja, gebrokkent norsk kan være en dealbreaker for min del. Ikke fordi folk som ikke behersker norsk til det fulle nødvendigvis er dårlige mennesker, men fordi det ofte medfører en utfordring i jobben. Når en eller flere av partene ikke kan språket godt nok, så kan det være vanskelig å forstå hva vedkommende ønsker av deg slik at misforståelser og i verste fall konflikter oppstår lettere. Det kan også gjøre samarbeid på jobben vanskeligere. Ikke at det alltid vil bety at jeg ikke ønsker jobben, det kommer litt an på hva slags stilling det er. Men i en stilling der man er avhengig av mye, presis og god kommunikasjon for å få gjort jobben ville jeg faktisk vært skeptisk. 

Anonymkode: 6fa2d...a8f

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, Knirke skrev:

Ja, jeg skjønner at akkurat du har problemer med å ta meg seriøst, siden jeg har hele _to_ tastefeil i innlegget jeg skrev til deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...