Gå til innhold

Er dette ok å spise når man har søtsug?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En appelsin med ca. 25 g smeltet mørk sjokolade? Er Freia Premium 70% eller noe sin jeg bruker. Spiser kun en porsjon, altså dette. Det hjelper enormt mot søtsuget (som for øvrig er psykisk og ikke fysisk). Noen ganger spiser jeg også druer i tillegg. 

I løpet av en dag spiser jeg dette

Frokost
- En smoothie, stort glass 

Lunsj 
- Tre knekkebrød med pålegg, varierer mellom egg, ost og paprika, avokado, røkt laks, makrell i tomat, smøreost med druer 

Middag
- Varierer veldig, men enten kylling med grønnsaker, laks, diverse gryteretter, supper osv 

Kveldsmat 
- To knekkebrød med pålegg 
- Frukt av noe slag, noen ganger mango med granateple, noen ganger jordbær og blåbær osv, eventuelt smoothie 

Jeg trener ikke i tillegg eller er noe særlig i aktivitet for øyeblikket, men prøver å gå ned i vekt. 

Anonymkode: 65284...f0f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ok ut. Hvor mange kcal er det?

Anonymkode: 54fc3...fce

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt an på hvor høy du er, hvor mye du veier og hvor aktiv du er for eksempel på jobb, siden du ikke trener. Det går sikkert helt fint å spise appelsin med mørk sjokolade for å dempe søtsuget, men husk at du får likevel i deg en del sukker med så mye frukt og smooties

Anonymkode: 9eee6...07a

AnonymBruker
Skrevet

Så du sier at sukker hjelper mot søtsug? Det kalles å gi etter for søtsuget. Det blir som å si at det hjelper å ta en røyk når du er sugen på røyk. Jeg anbefaler heller det motsatte... Drikk vann og spis proteiner og fett. Det tar noen dager eller kanskje uker, men søtsuget vil gi seg.

Anonymkode: ece07...e06

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du sier at sukker hjelper mot søtsug? Det kalles å gi etter for søtsuget. Det blir som å si at det hjelper å ta en røyk når du er sugen på røyk. Jeg anbefaler heller det motsatte... Drikk vann og spis proteiner og fett. Det tar noen dager eller kanskje uker, men søtsuget vil gi seg.

Anonymkode: ece07...e06

Hun sa at det handlet om noe psykisk og ikke et fysisk sug. Blir kanskje feil å kalle det søtsug da men, slik jeg forstod det i alle fall handlet det ikke om en fysisk "craving". 

Jeg foreslår at du skjærer appelsinen opp i biter lager den til i en skål, dæsjer på en skje med mager vanilje kesam eller to, og så hakker du 3 ruter med mørk sjokolade (blir nok litt mindre enn 25g) og strør over. Himmelsk, og få kalorier. 

Anonymkode: 4eaed...cc3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 20.4.2017 den 19.43, AnonymBruker skrev:

Hun sa at det handlet om noe psykisk og ikke et fysisk sug. Blir kanskje feil å kalle det søtsug da men, slik jeg forstod det i alle fall handlet det ikke om en fysisk "craving". 

Jeg foreslår at du skjærer appelsinen opp i biter lager den til i en skål, dæsjer på en skje med mager vanilje kesam eller to, og så hakker du 3 ruter med mørk sjokolade (blir nok litt mindre enn 25g) og strør over. Himmelsk, og få kalorier. 

Anonymkode: 4eaed...cc3

Er dette jeg gjør.. Skjærer opp appelsinen i biter og smelter 25 g (ikke mer!) mørk sjokolade og har over appelsinene. Vaniljekesam liker jg ikke og klarer ikke like det heller. :( 

Anonymkode: 64f6f...3df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...