Gå til innhold

Flere som tisser på seg så mye under jogging/ løping og hopping at det er uaktuelt å trene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter sånn med urinlekkasjer at trening er helt uaktuelt:( Jeg har jo født barn og har dessverre fått skader i musklene der nede som gjør at kniping ikke fungerer overhodet. Føler meg så alene om å ha det sånn på min alder og er lei meg for at jeg ikke kan trene med problemet mitt. Bruker jo selfølgelig tena, men problemet er ille st det kommer noen dråper,- men det bare siver jevt ut og dette er veldig ubehagelig. Er det flere med samme problem her og hva er deres alder? Gynekologene mener at det er sånn det er å føde barn:(

Anonymkode: 7ff28...c6b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gynekologen din er en dårlig gynekolog hvis han mener at sånn er det bare og sånn skal det være..

Mange kan få det sånn etter barnefødsler, men det trenger ikke være sånn. Hvis det er såpass skader at det ikke hjelper å knipe så kan du få kirurgisk hjelp. 

Hadde jeg vært deg så ville jeg oppsøkt en ny lege og fått henvisning til kirurgi. 

Det skal ikke være sånn at man etter barnefødsler må bruke tena og ikke leve et normaltfungerende liv, som også innebærer trening og aktivitet. 

Har selv født barn, og til meg så hjalp det heldigvis med knipeøvelser under og etter svangerskap. Er noen år siden siste fødsel nå, men knipeøvelsene gjør jeg likevel daglig. 

Hvordan er det når du tisser ts? Hvis du er skikkelig tissatrengt og tisser, klarer du å knipe igjen og holde igjen strålen da? Hvis ikke så er det absolutt bekymringsverdig. 

Det finnes hjelp å få. Du skal ikke måtte behøve å ha det sånn. 

Anonymkode: be020...934

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gynekologen din er en dårlig gynekolog hvis han mener at sånn er det bare og sånn skal det være..

Mange kan få det sånn etter barnefødsler, men det trenger ikke være sånn. Hvis det er såpass skader at det ikke hjelper å knipe så kan du få kirurgisk hjelp. 

Hadde jeg vært deg så ville jeg oppsøkt en ny lege og fått henvisning til kirurgi. 

Det skal ikke være sånn at man etter barnefødsler må bruke tena og ikke leve et normaltfungerende liv, som også innebærer trening og aktivitet. 

Har selv født barn, og til meg så hjalp det heldigvis med knipeøvelser under og etter svangerskap. Er noen år siden siste fødsel nå, men knipeøvelsene gjør jeg likevel daglig. 

Hvordan er det når du tisser ts? Hvis du er skikkelig tissatrengt og tisser, klarer du å knipe igjen og holde igjen strålen da? Hvis ikke så er det absolutt bekymringsverdig. 

Å stoppe strålen når jeg tisser er helt umulig, forsøker det ofte. Men jeg klarer iallefall å bremse strålen litt da. Men å stoppe den er helt umulig fortsatt 6 år etter fødsel. Så dritt lei av å ha det sånn, føler meg ofte deprimert pga dette. Har mye ubehag i underlivet også. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter sånn med urinlekkasjer at trening er helt uaktuelt:( Jeg har jo født barn og har dessverre fått skader i musklene der nede som gjør at kniping ikke fungerer overhodet. Føler meg så alene om å ha det sånn på min alder og er lei meg for at jeg ikke kan trene med problemet mitt. Bruker jo selfølgelig tena, men problemet er ille st det kommer noen dråper,- men det bare siver jevt ut og dette er veldig ubehagelig. Er det flere med samme problem her og hva er deres alder? Gynekologene mener at det er sånn det er å føde barn:(

Kan du tenke deg å begynne med intervalltrening på ergometersykkel? Det er veldig bra trening, og du slipper å hoppe (som med jogging) . På flere treningsstudio har de flere slike timer.

Har du sykkel, kan du også trene på egenhånd ute.

Anonymkode: ec8a6...05c

AnonymBruker
Skrevet

Du må ikke finne deg i å leve slik TS. Jeg var langt fra så ille som du beskriver da jeg fikk operasjon. Du må bare stå på krava. Jeg drypper av og til ennå, men det er lite og sjelden. Jeg kan både løpe, hoppe og ta tunge løft igjen uten å tenke på om jeg blir våt. De gangene det nå kommer noen få dråper er rett etter mens, av en eller annen grunn. Men det er ingenting mot tidligere! 

Slå i bordet og si at du ikke kan leve slik. Det forringer din livskvalitet, og går utover selvtilliten din. Ikke gi opp! Ikke gi deg! 

Anonymkode: 6f1da...0e2

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke fordra å sykle. Jeg liker egentlig både løping og cardio gruppetrening på treningssenteret. Å danse er helt uaktuelt. De få gangene jeg har vært ute på byen og tatt litt vin og danset har endt med urin til midt på lårene  og trusa er blitt våt helt opp til kanten foran og bak. Uff. Du over her: tok du Tvt operasjon eller cystocele eller begge samtidig?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lekker. Går på do sånn ca 1,5t før treninga, og rett før igjen. Presser skikkelig hardt, så hardt at det kan komme ut litt bak også. Fungerer greit 

Anonymkode: 7b9a6...f77

Skrevet

Det er kjapp og enkel hjelp å få. Jeg tok TVT-operasjonen for 6-7 år siden og har vært helt god siden. Jeg bruker litt lengre tid på toalettet, det er eneste forskjellen. 

Før operasjonen tok jeg "bleietest" hjemme for å se hvor mye det lakk og "stresstest" på sykehuset der det ble sprøytet veske inn i blæra og så skulle jeg hoppe, hoste osv. 

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke fordra å sykle. Jeg liker egentlig både løping og cardio gruppetrening på treningssenteret. Å danse er helt uaktuelt. De få gangene jeg har vært ute på byen og tatt litt vin og danset har endt med urin til midt på lårene  og trusa er blitt våt helt opp til kanten foran og bak. Uff. Du over her: tok du Tvt operasjon eller cystocele eller begge samtidig?

Sykling var kun et forslag, slik at du får  trent i mellomtiden mens du venter på eventuell operasjon.

AnonymBruker
Skrevet
På 19.4.2017 den 21.18, AnonymBruker skrev:

Skal man klare å stoppe strålen når man er tissetrengt altså? Det har jeg aldri kunnet :sprettoy:

Anonymkode: 72f2a...296

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du bør oppsøke en annen gynekolog. Men i mellomtiden: hva om du jogger ute tidlig på morgenen eller litt sent på kvelden? Da er det ikke så mange som trener og neppe noen som ville lagt merke til det?

Anonymkode: 4612e...5eb

AnonymBruker
Skrevet

Man kan jo også jogge med tena bleier på

AnonymBruker
Skrevet

bump

Anonymkode: 081a0...9f8

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du bør oppsøke en annen gynekolog. Men i mellomtiden: hva om du jogger ute tidlig på morgenen eller litt sent på kvelden? Da er det ikke så mange som trener og neppe noen som ville lagt merke til det?

Anonymkode: 4612e...5eb

Man legger jo merke til det selv... er ikke akkurat behagelig :P

Anonymkode: 31c4f...ee8

Skrevet (endret)

Jag har samme problem. Har ikke tid til å skrive så mye. Men bytt gynekolog! Jag fikk inkontinensbåge  (som det heter på svensk) ser nesten ut som en tampong som jag setter opp i sjeden (ikke like langt opp, og den kjennes ikke) som skal presse på urinrörer så det ikke lekker så lett. Skulle pröve det för ev. Operasjon. 

https://www.vitusapotek.no/contrelle-kontinensbue-s-30-stk/p/901329

Screenshot_20170423-105554.png

Endret av sajk
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...