AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #1 Skrevet 19. april 2017 Hei! Vi har flyttet inn et hus med myyye fluer! Det største problemet er på et soverom på loftet. Når vi kom tilbake fra påskeferie var det haugevis med døde fluer på gulvet og i vinduskarmene, det er så ekkelt! Rene massakren. Vi har bodd her i 1,5 år og nå er jeg så lei!! Vi vet ikke hvor de kommer inn, og det er også noen slengere andre steder på loftet også. Noen som har hatt tilsvarende utfordringer og funnet en løsning? De er store og svarte btw 😕 Rommet er på husets solside, regner med dette kan ha betydning.. Anonymkode: a9971...7d7
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #2 Skrevet 19. april 2017 Har du reklamert til selger? Fått inn fagfolk for å finne ut hvor problemet stammer fra? Fluer på denne tiden av året er høyst unormalt. Anonymkode: 91a9e...bee
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #3 Skrevet 19. april 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du reklamert til selger? Fått inn fagfolk for å finne ut hvor problemet stammer fra? Fluer på denne tiden av året er høyst unormalt. Anonymkode: 91a9e...bee Nope, men har vært inne på tanken. Men forrige huseier kan vel bare si at hun ikke hadde dette problemet da hun bodde der? Ser for meg at det er vanskelig å bevise noe her.. Anonymkode: a9971...7d7
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #4 Skrevet 19. april 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du reklamert til selger? Fått inn fagfolk for å finne ut hvor problemet stammer fra? Fluer på denne tiden av året er høyst unormalt. Anonymkode: 91a9e...bee Det er jo nå de våkner etter vinterdvalen da. Anonymkode: cd238...7e1 2
Gjest Axl Rose Skrevet 19. april 2017 #5 Skrevet 19. april 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du reklamert til selger? Fått inn fagfolk for å finne ut hvor problemet stammer fra? Fluer på denne tiden av året er høyst unormalt. Anonymkode: 91a9e...bee De våkner til livet nå, så nei det er ikke uvanlig med fluer i April. Humla har til og med våknet til livet har jeg sett.
Gjest Supersnella Skrevet 19. april 2017 #6 Skrevet 19. april 2017 Det er helt sikkert loftsfluer. De kryper inn i sprekker på hus om høsten og overvintrer på loft. De gjør ingen skade, da de ikke er like "urenslige" de går ikke på åtsler, gjødsel osv. og tiltrekkes heller ikke av matvarer. Men de er allikevel kjempe ekle, sliter med de selv. Insektspray kan virke, men her kommer de tilbake hvert år.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #7 Skrevet 19. april 2017 Jeg har samme problem. Vi støvsuger "inni" vinduene på vinters tid. Altså, man åpner vinduet på vanlig vis og støvsuger i alle kroker og lister som kommer til syne i karmen, pluss langs alle kanter på den åpne vindusdelen. Litt vanskelig å forklare Men det er her de overvintrer/legger egg i mitt hus iallefall. Noen i sprekker i tak og vegger også, men blir ikke så mange når jeg får fjernet de i vinduene. Når de kommer frem på denne tiden, så er de i halvsvime og er lette å ta knekken på. Anonymkode: a5db5...89b
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #8 Skrevet 20. april 2017 På 4/19/2017 den 20.45, AnonymBruker skrev: Hei! Vi har flyttet inn et hus med myyye fluer! Det største problemet er på et soverom på loftet. Når vi kom tilbake fra påskeferie var det haugevis med døde fluer på gulvet og i vinduskarmene, det er så ekkelt! Rene massakren. Vi har bodd her i 1,5 år og nå er jeg så lei!! Vi vet ikke hvor de kommer inn, og det er også noen slengere andre steder på loftet også. Noen som har hatt tilsvarende utfordringer og funnet en løsning? De er store og svarte btw 😕 Rommet er på husets solside, regner med dette kan ha betydning.. Anonymkode: a9971...7d7 Fluene var ikke døde, men i dvale. Derfor er det lurt å fjerne alle "døde" fluer man finner, før de våkner igjen. Anonymkode: e8584...cd4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå