Gå til innhold

Vegetarianere og veganere er per definisjon trangsynte og intolerante.

Hvem er mest intolerante?  

51 stemmer

1. 1. Hvem er mest intolerante?

• Veganere og vegetarianere
      20
    • Kjøttetere
      31

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Å bli vegetarianer eller veganer er det samme som å gjøre et aktivt valg om å bli trangsynt, intolerant og vanskelig. Og jeg skal forklare dere hvorfor, men først skal jeg fortelle dere litt om "kjøttetere":

Når vi snakker om mennesker, så er de som kaller seg "kjøttetere" i praksis "altetere". I dagligtale er det dette "kjøtteter" betyr. Du vil aldri treffe en kjøtteter som spiser utelukkende kjøtt. En kjøtteter er med andre ord en person som er åpen for å spise det meste, kjøttmat så vel som vegetarisk og vegansk mat. En kjøtteter er med andre ord en åpensinnet person. Du vil heller aldri oppleve at en kjøtteter som har blitt invitert på vegetarmiddag til noen som kun spiser vegetarisk ringer på forhånd for å forhøre seg om det "finnes noe kjøttmat også", eller demonstrativt tar med seg sin egen kjøttmiddag hjemmefra. En kjøtteter er med andre ord en tolerant og omgjengelig person.

Sånn er ikke vegetarianere og veganere. Det å være "vegetarianer" eller "veganer" er en absolutt greie, ikke bare rent definisjonsmessig, men også i dagligtale. Dersom noen forteller deg at de er vegetarianer eller veganer, så betyr dette at de spiser ikke kjøtt eller animalske produkter basta bom og ferdig snakka. En vegetarianer/veganer er med andre ord en trangsinnet person. Inviterer du en vegetarianer/veganer på middag, må du regne med at de forsikrer seg på forhånd om at det finnes et kjøttfritt alternativ til dem, og hvis ikke vil de demonstrativt ta med seg sin egen vegetarmiddag hjemmefra. Det er altså ikke noe snakk om å fire på krava der i gården, om så bare for en kveld. En vegetarianer/veganer er med andre ord en intolerant og vanskelig person.

Nå er det sikkert enkelte av dere som tenker: "Hold an der et øyeblikk. Jeg er jo vegetarianer, men jeg spiste allikevel viltgryte i min farfars begravelse, fordi det var hans siste døende ønske at det var dette som skulle serveres". Da vil jeg først og fremst si at du er et godt menneske, men noen vegetarianer er du ikke. Faktisk har vegetarianere og veganere et ord for sånne som deg: Flexitarianer (spytt). Og det er fordi vegetarianere og veganere helst ikke vil assosieres med sånne som deg, som ikke er harde nok på prinsippene om ikke å spise kjøtt.

Kjør debatt.

Anonymkode: c1446...85c

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det er mer skadelig enn noe annet å lage tråder der man forsøker dele mennesker inn i snevre grupper og dømme dem deretter. Hva med å dømme mennesker etter hvordan de behandler andre, og drite i om de er veggiser, kristne, muslimer eller hva det skulle være?

Anonymkode: 06a92...eee

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Faktisk vil jeg si en av menneskets svakheter er deres trang til å dømme grupper. Du ligger etter intellektuelt når du føler trang til å dømme grupper av mennesker. Det er heller ikke en tilnærming til livet som vil forene mennesker eller skape tåleranse

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å mas da, herregud! Hvorfor gidder du å lage en tråd for å rakke ned på veganere/vegetarianere?:sFun_sleeping:

Anonymkode: b141b...366

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du har nok rett. For å være på den sikre siden unngår jeg nye mennesker konsekvent i tilfelle jeg skulle bli nødt til å innrømme at jeg ikke spiser kjøtt, og takker pent nei til alle sosiale invitasjoner hvor mat muligens vil bli servert, spist eller diskutert.

Anonymkode: 48461...17f

• Liker 3
Gjest Overrasket
Skrevet (endret)

Retorikk er din sterke side, ser jeg. Ei heller humor.

Endret av Overrasket
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å bli vegetarianer eller veganer er det samme som å gjøre et aktivt valg om å bli trangsynt, intolerant og vanskelig. Og jeg skal forklare dere hvorfor, men først skal jeg fortelle dere litt om "kjøttetere":

Når vi snakker om mennesker, så er de som kaller seg "kjøttetere" i praksis "altetere". I dagligtale er det dette "kjøtteter" betyr. Du vil aldri treffe en kjøtteter som spiser utelukkende kjøtt. En kjøtteter er med andre ord en person som er åpen for å spise det meste, kjøttmat så vel som vegetarisk og vegansk mat. En kjøtteter er med andre ord en åpensinnet person. Du vil heller aldri oppleve at en kjøtteter som har blitt invitert på vegetarmiddag til noen som kun spiser vegetarisk ringer på forhånd for å forhøre seg om det "finnes noe kjøttmat også", eller demonstrativt tar med seg sin egen kjøttmiddag hjemmefra. En kjøtteter er med andre ord en tolerant og omgjengelig person.

Sånn er ikke vegetarianere og veganere. Det å være "vegetarianer" eller "veganer" er en absolutt greie, ikke bare rent definisjonsmessig, men også i dagligtale. Dersom noen forteller deg at de er vegetarianer eller veganer, så betyr dette at de spiser ikke kjøtt eller animalske produkter basta bom og ferdig snakka. En vegetarianer/veganer er med andre ord en trangsinnet person. Inviterer du en vegetarianer/veganer på middag, må du regne med at de forsikrer seg på forhånd om at det finnes et kjøttfritt alternativ til dem, og hvis ikke vil de demonstrativt ta med seg sin egen vegetarmiddag hjemmefra. Det er altså ikke noe snakk om å fire på krava der i gården, om så bare for en kveld. En vegetarianer/veganer er med andre ord en intolerant og vanskelig person.

Nå er det sikkert enkelte av dere som tenker: "Hold an der et øyeblikk. Jeg er jo vegetarianer, men jeg spiste allikevel viltgryte i min farfars begravelse, fordi det var hans siste døende ønske at det var dette som skulle serveres". Da vil jeg først og fremst si at du er et godt menneske, men noen vegetarianer er du ikke. Faktisk har vegetarianere og veganere et ord for sånne som deg: Flexitarianer (spytt). Og det er fordi vegetarianere og veganere helst ikke vil assosieres med sånne som deg, som ikke er harde nok på prinsippene om ikke å spise kjøtt.

Kjør debatt.

Hvorfor provoserer det deg så mye at enkelte velger annerledes enn deg? En trenger ikke være trangsynt selv om en ikke spiser hva som helst. Trangsynt og intolerant er man først når man ikke evner å tenke lengre enn sin egen nesetipp, og ikke har forståelse for at det går an å tenke annerledes. 

• Liker 6
Skrevet (endret)

Mange sinte veganere her som føler seg støtt ser jeg. :fnise:

Endret av QQbaby
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, QQbaby skrev:

Mange sinte veganere her som føler seg støtt ser jeg. :fnise:

Det er ett av symptomene ved jernmangel.

Sitat

Anemia symptoms (anemia due to iron deficiency)

Symptoms of iron deficiency anemia, sometimes can not be detected because it is very light. Symptoms that arise in this type of anemia, depending on the severity of the anemia suffered. Here are some symptoms that often occur as a result of iron deficiency anemia:
  • Get tired easily
  • Easily offended
  • Appetite decreased. Especially if this condition occurs in infants or children.
  • Less energy
  • Shortness of breath
  • Pale face
  • Difficulty concentrating or thinking.
  • Dizziness and headaches
  • Loss of appetite
  • Legs and hands continues to feel cold
  • Feel tingling in the feet
  • Swollen or sore tongue
  • Decreased immune system so prone to infection
  • Pain in the chest
  • Nails become brittle or easily broken
  • The hair is easily broken or fall
  • Palpitations or pounding sensation of the heart

http://www.healthfame.com/2016/09/iron-deficiency-anemia.html

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Høhøhø, veganere ikke sant LOLOLOL, så smart

Nå syns jeg du er urettferdig. Jeg var faktisk grei som bare uthevet én ting som kan kjennetegne veganere fra den listen, selv om det strengt tatt var mye mer å ta av. Om det ikke var for at jeg var såpass hensynsfull, kunne lista fort blitt seende sånn ut:

Sitat

• Get tired easily
  • Easily offended
  • Appetite decreased. Especially if this condition occurs in infants or children.
  • Less energy
  • Shortness of breath
  • Pale face
  • Difficulty concentrating or thinking.
  • Dizziness and headaches
  • Loss of appetite
  • Legs and hands continues to feel cold
  • Feel tingling in the feet
  • Swollen or sore tongue
  • Decreased immune system so prone to infection
  • Pain in the chest
  • Nails become brittle or easily broken
  • The hair is easily broken or fall
  • Palpitations or pounding sensation of the heart

Men det gjorde jeg altså ikke, noe du godt kunne gitt meg litt kredz for.

Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep.

Mynona, mod. 

Skrevet (endret)

De har en del matvarer som de ikke spiser og det viser vi selvfølgelig respekt for. Jeg har aldri tenkt på det som problematisk.. Krysset av kjøtteter siden HI sikkert er startet av. Hilsen kjøtteter

Endret av SesameStreet
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Mynona skrev:

Tråden er ryddet for personangrep.

Mynona, mod. 

Slutt'a. Det er en viktig del av morroa.

Gjest carmabell
Skrevet

Oi, her var det mye irritasjon. Jeg tenker at trangsynet kommer helt an på personen, ikke hva slags kosthold/livsstil personen velger å ha. Snu det andre veien så kan nok veggiser si at du er trangsynt som ikke ser hvordan kjøttproduksjonen i Norge virkelig foregår. Mens noen mener ingen av delene. 

Selv er jeg pescetarianer, selv om jeg hovedsaklig spiser vegansk og vegetarisk. Men om jeg skal på middagsbesøk til noen feks har jeg aldri krevd noe spesielt. Noen gjør det og andre ikke. Jeg pleier som regel å høre hva som blir servert og som regel er det alltid ris/potet og grønnsaker jeg kan spise. Mitt valg å være pescetarianer, forventer jo ikke at alle skal rette seg etter det av den grunn. Kan jo spise kjøttet som blir servert om jeg vil, men det velger jeg frivillig å ikke gjøre.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjør debatt.

Ja, sikkert :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Med dette er erklærer jeg til krig mot veganere. I kjøttspiserens navn. Amen

AnonymBruker
Skrevet
På 19.4.2017 den 20.37, AnonymBruker skrev:

Kjør debatt.

Jeg tror at hvis jeg noen gang skulle spist kjøtt så måtte det bli fra idioter som deg, ved å fjerne deg så gjør jeg jo alle en tjeneste :)

Anonymkode: a9459...9dd

AnonymBruker
Skrevet

Det hele er veldig enkelt:

Kjøttetere kan gjerne spise både vegetarisk og vegansk mat.

Vegetarianere/veganere kan ikke spise kjøttmat. 

Ergo er kjøttetere mer åpensinnede og tolerante. Ingen trenger å tilpasse deg for en kjøtteter. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...