AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #1 Del Skrevet 19. april 2017 Hei Jeg er litt interessert i en gutt. Vi begge går siste året på vgs. Jeg har så utrolig lyst å bli kjent med ham, men er litt usikker på hvordan jeg skal gå fram. Jeg er ganske sjenert, så tør ikke å bare gå bort til ham. Jeg kjenner ingen i klassen min godt nok til å gå bort til ham med en av dem, så det er uaktuelt. Vi går ikke i samme klasse, og har ingen felles venner. Klassen min bytter klasserom med klassen hans et par ganger i uken, så jeg ser han jo da. De gangene vi bytter klasserom har det skjedd flere ganger at vi har fått blikkontakt, så jeg synes det virker som han legger merke til meg også, og det er vel dette som har gjort at jeg har lagt merke til ham. For noen uker siden satt han sammen med noen venner i gangen. Da jeg kom gående så og lente han seg på en måte i min retning, og vi fikk blikkontakt. Det virket som han "ikke brydde" seg så mye om de andre rundt seg akkurat da. Jeg vil gjerne bli kjent med ham, men samtidig er jeg så redd for at blikkontakten osv., bare er helt tilfeldig. Vet at det å smile til han når jeg ser han kan være en bra start, men problemet er at jeg alltid blir så nervøs rundt ham så jeg ender med å se bort... Har lagt merke til at han først ser på meg når jeg ser på han, og at han også ser litt bort til slutt, så jeg synes det kan virke som han er litt usikker, men er jo veldig vanskelig å si fra hans side. Jeg er klar over at jeg kanskje overtenker dette og "planlegger" dette litt for mye... Men "problemet" er at vi nå har bare rundt en måned igjen på skolen (pga. eksamen osv.), og jeg kjenner derfor at jeg stresser litt med å ta kontakt med ham, fordi jeg såvidt har sett han på skolen i det siste. Jeg tenker derfor at jeg kanskje kan legge han til på facebook eller lignende når skoleåret er over dersom jeg ikke ser han så mye mer på skolen, men vet samtidig ikke hvor lurt er det. Det virker nemlig som han kun har folk han kjenner (familie, venner osv.) på vennelisten, og ikke massevis av folk han mest sannsynlig ikke "kjenner". Jeg synes selv det blir litt rart, men samtidig ikke, siden vi går på samme skole og har sett hverandre en del der. Vi har også noen felles venner på facebook (som jeg vet ganske godt hvem er) og er med i en felles russegruppe, men vet ikke hvor mye det har å si. Hva tenker dere om å legge han til eller kontakte han på facebook? Har dere noen tips? Anonymkode: 7101e...c59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #2 Del Skrevet 19. april 2017 Nei, han vil tro du vil ha et forhold med ham Anonymkode: 3da79...12d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinne87Rogaland Skrevet 19. april 2017 #3 Del Skrevet 19. april 2017 La oss si at du legger han til på Facebook og han godtar. Hva skjer så? Ingenting tipper jeg. Det renner ut i sanden. Hvis du ikke klarer å hverken smile til han eller si hei når du møter han face to face, så hjelper ikke Facebook noe særlig. Neste gang du får blikkontakt så smiler du og sier hei. Det er ikke vanskelig, og ikke så skummelt som du tror. Du må utfordre deg selv litt, ellers skjer det ingenting. Hva er det verste som kan skje? Skolen er jo snart slutt uansett 😊 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tibbie Skrevet 19. april 2017 #4 Del Skrevet 19. april 2017 Jo, du kan fint legge han til uten å virke "desperat" eller i det hele tatt altfor interessert. Det er ofte man får forslag på FB om folk man kan legge til. Du kan jo bare tenke at han var en sånn en, eller at han tror det. Ikke hør på de over, legg han til uten bekymring! Men ikke skriv til han først. I hvert fall vent en stund. Bare for å gi det en rolig start og for å ikke være for pågående. Om han ikke starter en samtale med deg, så er det ingen fare! Dere kan sånn smått bare starte kontakten ved å like hverandre innlegg, nye profilbilder og lignende. Facebook er en god, uskyldig hjelper om man ikke er tøff nok til å hoppe i det face to face. Hilsen ei som har brukt denne metoden flere ganger 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #5 Del Skrevet 19. april 2017 2 timer siden, Tibbie skrev: Jo, du kan fint legge han til uten å virke "desperat" eller i det hele tatt altfor interessert. Det er ofte man får forslag på FB om folk man kan legge til. Du kan jo bare tenke at han var en sånn en, eller at han tror det. Ikke hør på de over, legg han til uten bekymring! Men ikke skriv til han først. I hvert fall vent en stund. Bare for å gi det en rolig start og for å ikke være for pågående. Om han ikke starter en samtale med deg, så er det ingen fare! Dere kan sånn smått bare starte kontakten ved å like hverandre innlegg, nye profilbilder og lignende. Facebook er en god, uskyldig hjelper om man ikke er tøff nok til å hoppe i det face to face. Hilsen ei som har brukt denne metoden flere ganger Takk for svar! Skal prøve dette dersom det blir for tøft face to face eller vi ikke ser hverandre mer før skolen er slutt. Eneste er at jeg er så redd for at han ikke skal godta venneforespørselen. Han har ikke hundrevis av venner på vennelisten, så vet ikke hvem han legger til/godtar... Anonymkode: 7101e...c59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #6 Del Skrevet 19. april 2017 Men... Går dere ikke siste året, da? Da burde dere jo være russ nå, og det burde gi plenty muligheter til å treffe ham i andre settinger enn på skolen. Jeg er av den gammeldagse typen og ville synes det var rart å bare prøve å legge ham til på facebook. Hva om han svarer nei..? Anonymkode: 481c2...a19 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prestekragen Skrevet 20. april 2017 #7 Del Skrevet 20. april 2017 Du kommer vel sikkert til å se han i russetiden, eller? Kanskje det er lettere å snakke med han da. Du må gjerne legge han til, men jeg syns du heller skulle smile og si hei på skolen/eventuelt utenfor, enn å snakke til han på face. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #8 Del Skrevet 21. april 2017 På 19.4.2017 den 19.50, Kvinne87Rogaland skrev: La oss si at du legger han til på Facebook og han godtar. Hva skjer så? Ingenting tipper jeg. Det renner ut i sanden. Hvis du ikke klarer å hverken smile til han eller si hei når du møter han face to face, så hjelper ikke Facebook noe særlig. Neste gang du får blikkontakt så smiler du og sier hei. Det er ikke vanskelig, og ikke så skummelt som du tror. Du må utfordre deg selv litt, ellers skjer det ingenting. Hva er det verste som kan skje? Skolen er jo snart slutt uansett 😊 På 19.4.2017 den 23.08, AnonymBruker skrev: Men... Går dere ikke siste året, da? Da burde dere jo være russ nå, og det burde gi plenty muligheter til å treffe ham i andre settinger enn på skolen. Jeg er av den gammeldagse typen og ville synes det var rart å bare prøve å legge ham til på facebook. Hva om han svarer nei..? Anonymkode: 481c2...a19 På 20.4.2017 den 10.48, Prestekragen skrev: Du kommer vel sikkert til å se han i russetiden, eller? Kanskje det er lettere å snakke med han da. Du må gjerne legge han til, men jeg syns du heller skulle smile og si hei på skolen/eventuelt utenfor, enn å snakke til han på face. Takk for svar! Jo, vi går siste året, så egentlig skal vi jo være russ dette året, men jeg skal av litt forskjellige grunner ikke være det. Vi har uansett blitt lagt til i ei felles russegruppe på facebook hvor de planlegger forskjellige aktiviteter osv., og virker utifra det som han heller ikke skal være russ. De gangene jeg har sett han har jeg fått inntrykket av at han virker som han er litt "usikker", men er så klart vanskelig å si siden jeg ikke kjenner han. Jeg er litt på begge sider om det å legge han til på face. Synes det kan være en fin arena å bli kjent dersom jeg ikke tør snakke til ham på skolen, men samtidig hadde det bare vært rart - og litt sårende dersom han ikke godtar. Så helt ærlig hadde jeg ikke turt legge han til der uten å ha fått kontakt med ham på skolen eller noe først uansett. Så ja, innser at det beste her er vel å bare prøve og tørre å smile og si hei til han når jeg ser han. - TS Anonymkode: 7101e...c59 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #9 Del Skrevet 21. april 2017 Men der nevner du jo et supert utgangspunkt for kontakt! Neste gang du ser ham kan du smile, si hei og snakke litt om den gruppen dere er i begge to. Spør litt rundt dette med at han ikke skal være russ - der har dere jo noe felles! Ah, nå hører jeg bryllupsklokkene allerede:) Anonymkode: 481c2...a19 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 21. april 2017 #10 Del Skrevet 21. april 2017 Nei nei nei. Det er ikke innafor. Spør kameraten din i stedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #11 Del Skrevet 28. april 2017 På 21.4.2017 den 20.37, AnonymBruker skrev: Men der nevner du jo et supert utgangspunkt for kontakt! Neste gang du ser ham kan du smile, si hei og snakke litt om den gruppen dere er i begge to. Spør litt rundt dette med at han ikke skal være russ - der har dere jo noe felles! Ah, nå hører jeg bryllupsklokkene allerede:) Anonymkode: 481c2...a19 Hehe, ja, jeg skal prøve! Så han tidligere denne uka litt før skolen begynte, men kjenner jeg blir så utrolig nervøs vær gang jeg ser han, så jeg ender jo alltid med å se bort... Vet ikke hvor mye dere kan hjelpe meg med det, men har dere noen tips til hvordan jeg kan slappe av og ikke "stresse" sånn når jeg ser han? Anonymkode: 7101e...c59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå