purplemist Skrevet 19. april 2017 #1 Skrevet 19. april 2017 (endret) Har sendt inn ESTA søknad og fått godkjent. Men ble nå usikker ang. navn i søknaden. På søknadssiden til ESTA står det slik: "In the First (Given) Name field, enter your first (given) name as the first name appears on your passport under the First or Given Name field. Do not include middle name in this field. The first name is required to complete the application. If you have no first name, then enter the letters FNU which stands for First Name Unknown." Jeg har tre navn under fornavn i passet, men slik jeg tolket det skulle jeg bare oppgi det første av disse tre navnene. Noe jeg gjorde. Men når jeg ser på mitt gamle utgåtte ESTA, hadde jeg da (for to år siden) oppgitt alle tre navnene. Jeg bruker som regel å alltid å oppgi alle navn slik det står i passet til slike ting, men ble så sikker at det bare skulle stå ETT navn, men er selvfølgelig nå usikker. Lurer på om det er noen som har flere fornavn i passet, men kun oppgitt det første, slik jeg har gjort og innreisen til USA har gått smooth? Endret 19. april 2017 av purplemist
Gjest Overrasket Skrevet 19. april 2017 #2 Skrevet 19. april 2017 "First name" er ikke bokstavelig ment, men rett og slette fornavnet ditt, i sin helhet. "Middle name" på engelsk brukes oftest om man har flere etternavn. F.eks. Hans Frantz Hansen Frantzen: Her er "Hans Frantz" hele "first name" og "Hansen" er "middle name" slik begrepene normalt forstår på engelsk. Ergo vil jeg nok tippe at det er mest korrekt å oppgi samtlige fornavn i feltet for first (given) name.
purplemist Skrevet 19. april 2017 Forfatter #3 Skrevet 19. april 2017 Ja, ville nok følt meg mer komfortabel med å ha hele navnet. Fant imidlertid eksempel bilde på siden deres som jeg hadde oversett tidligere, tror det skal gå greit med kun det ene fornavnet :-)
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #4 Skrevet 20. april 2017 Hva er formålet med reisen på flere uker? Kun ferie? Anonymkode: 67067...cb9
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #5 Skrevet 20. april 2017 17 timer siden, purplemist skrev: Har sendt inn ESTA søknad og fått godkjent. Men ble nå usikker ang. navn i søknaden. På søknadssiden til ESTA står det slik: "In the First (Given) Name field, enter your first (given) name as the first name appears on your passport under the First or Given Name field. Do not include middle name in this field. The first name is required to complete the application. If you have no first name, then enter the letters FNU which stands for First Name Unknown." Jeg har tre navn under fornavn i passet, men slik jeg tolket det skulle jeg bare oppgi det første av disse tre navnene. Noe jeg gjorde. Men når jeg ser på mitt gamle utgåtte ESTA, hadde jeg da (for to år siden) oppgitt alle tre navnene. Jeg bruker som regel å alltid å oppgi alle navn slik det står i passet til slike ting, men ble så sikker at det bare skulle stå ETT navn, men er selvfølgelig nå usikker. Lurer på om det er noen som har flere fornavn i passet, men kun oppgitt det første, slik jeg har gjort og innreisen til USA har gått smooth? ESTA-søknad? Holdt det ikke med Visa Waiver? Anonymkode: 67067...cb9
Druid Skrevet 20. april 2017 #6 Skrevet 20. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: ESTA-søknad? Holdt det ikke med Visa Waiver? Anonymkode: 67067...cb9 ESTA søknad er nødvendig for å kunne gå under Visa waiver.
Gjest Linaria Skrevet 20. april 2017 #7 Skrevet 20. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: ESTA-søknad? Holdt det ikke med Visa Waiver? Anonymkode: 67067...cb9 Visa waiver betyr at man slipper Visa og kan reise medhjem ESTA isteden, noe som er enklere og billigere
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #8 Skrevet 20. april 2017 8 timer siden, Druid skrev: ESTA søknad er nødvendig for å kunne gå under Visa waiver. Så hvis man har fått en bekreftelse fra riktige instans på at Visa Waiver er innvilget - da har man fått ESTA? Anonymkode: 67067...cb9
Gjest Linaria Skrevet 21. april 2017 #9 Skrevet 21. april 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Så hvis man har fått en bekreftelse fra riktige instans på at Visa Waiver er innvilget - da har man fått ESTA? Anonymkode: 67067...cb9 Man søker ESTA på den offisielle ESTA-siden. https://esta.cbp.dhs.gov/esta/ Når dette blir godkjent, tar du med passet på flyplassen og sjekker inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå