Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer å trekke meg fra vervet, da jeg må bruke utrolig mye fritid på opplæring/møter. Går det an? Prøver å komme i en dialog med sjefen, men vanskelig.

Anonymkode: 68ad8...a1b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja mann har lov og trekke seg fra vervet. lever inn skriftlig oppsigelse fra vervet til hovedtillitsvalg og informer sjefen. 

Anonymkode: 4a4ba...0eb

AnonymBruker
Skrevet
På 19.4.2017 den 22.44, AnonymBruker skrev:

Ja mann har lov og trekke seg fra vervet. lever inn skriftlig oppsigelse fra vervet til hovedtillitsvalg og informer sjefen. 

Anonymkode: 4a4ba...0eb

Har jo veldig lyst og fortsette, men trodde sjefen var rundere i kantene. Bare på de to neste månedene mister jeg nesten 1 uke med fri. Trodde selvfølgelig jeg skulle få noe avspasering for opplæring, det vil jo være en fordel for jobben at jeg blir opplært. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har jo veldig lyst og fortsette, men trodde sjefen var rundere i kantene. Bare på de to neste månedene mister jeg nesten 1 uke med fri. Trodde selvfølgelig jeg skulle få noe avspasering for opplæring, det vil jo være en fordel for jobben at jeg blir opplært. 

Får du ingen godtgjørelse fra fagforeningen når du deltar på kurs/opplæring på fritiden?

Anonymkode: 64b0e...5a2

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om det er samme regler for alle forbund.På hjemmesiden til mitt forbund,står rettigheter og regler for tillitsvalgte. I mitt forbund har vi hvertfall rett til permisjon med lønn ifm.kurs og opplæring som kommer bedriften til gode.

Anonymkode: 6daca...4b1

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får du ingen godtgjørelse fra fagforeningen når du deltar på kurs/opplæring på fritiden?

Anonymkode: 64b0e...5a2

Nei, kun hvis det er obligatorisk opplæring i arbeidstiden min så får jeg fri fra arbeidsgiver. Har jeg fri og må bort til et annet sted og være borte i to døgn, så får jeg ingenting. Trodde jeg ville fått noe avspasering for de timene med opplæring i det minste. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...