Gå til innhold

Gaver til dåp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger tips til dåpsgaver og hvor mye det er vanlig å gi i dåp. Jeg har lyst til å gi penger siden foreldrene har uttrykt ønske om dette, men jeg vil også gi noe ved siden av som en litt mer "spesiell" gave, siden jeg er fadder. 

Noen tips? 

Anonymkode: 919aa...6e4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke kjøp tinn/sølv-album. Vi fikk 5 stk i dåpen vår. Og 2 av hver sånne hårlokk- og første tann-bokser.

Ting som var kjekke: Tinntallerken med bilde inni og gravert fødselsdato, vekt, høyde, navn etc rundt bildet. Rør til å ha attesten inni er også kjekt minne. Sølje til bunad/festdrakt. Sparebøsser fikk vi 4-5 av også. Men de er jo fin pynt da. Albumene ligger i en skuff.

Anonymkode: e6e6b...1c0

Skrevet

Bergans barnehagesekk

• Liker 1
Skrevet

"Mine første år" bok :) der kan foreldrene skrive minner fra de første årene, og så kan barnet se i det når det blir stort. :)

Skrevet

Vi fikk bla et luksuriøst sengesett, barnekoppestell i porselen a la Elsa Beskow el.
Jeg vet ikke hva slags penger man tillater seg å ønske seg, det må evt være en konto i barnets navn.
Ting som kan brukes alltid og ikke blir liggende i en skuff, er fx sølvskje, eggeglass etc. Om du tenker bunadssølje strl barn, velg heller knapp fra en voksenbunad, da kan den brukes som sølje som barn og brukes til en faktisk bunad som ungdom-voksen. Om det er en bunadsfamilie da.

AnonymBruker
Skrevet

gravert spikkekniv synst jeg er veldig fint. Trehjulssykkel, hjemmestrikka klær til bamse/dukke, bærbusk eller fruktre som kan plantes. Lag gjerne noe selv som f.eks minneramme, scrapbooking, Hjemmestrikka/hekla klær er jo fint, su kan jo prøve deg på ei lue evt hårband om det er jente. Teppe/pute med trykt på navn, vekt osv. Vi ønsket oss penger til begge barna våre og syns det er den beste gaven som de vil nyte lenge. Blir boligkonto senere. Alle de klassiske gavene som album, første hårlokkboks, babysmykker og sånt blir bare stuet bort.

Anonymkode: ce52f...bf5

Skrevet

Rørospledd som passer i barnevogn :)

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

gravert spikkekniv synst jeg er veldig fint. Trehjulssykkel, hjemmestrikka klær til bamse/dukke, bærbusk eller fruktre som kan plantes. Lag gjerne noe selv som f.eks minneramme, scrapbooking, Hjemmestrikka/hekla klær er jo fint, su kan jo prøve deg på ei lue evt hårband om det er jente. Teppe/pute med trykt på navn, vekt osv. Vi ønsket oss penger til begge barna våre og syns det er den beste gaven som de vil nyte lenge. Blir boligkonto senere. Alle de klassiske gavene som album, første hårlokkboks, babysmykker og sånt blir bare stuet bort.

Anonymkode: ce52f...bf5

Synes ikke kniver passer seg til så små barn

Anonymkode: 3794d...597

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Synes ikke kniver passer seg til så små barn

Anonymkode: 3794d...597

Alle barn må ha en skikkelig spikkekniv da. God ide å få allerede til dåpen selv om den ikke skal brukes på et par år.

AnonymBruker
Skrevet

Termos, barnebestikk i stål, barneservise, eventyrbok, sovepose for barn.

Anonymkode: 2c4fa...abe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...