Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg jobber i kommunen og har en fast helgestilling. Jeg jobber ellers som vikar, men får svært lite vakter. Vi har av og til møter, og det forventes at både fast ansatte og vikarer deltar på møter. Vikarer for lønn for møtene, men vi som er fast ansatte får timene i timebank til avspasering. Jeg synes dette er ugunstig for meg som har en liten helgestilling og jobber lite ekstra. Jeg er ikke interessert i å avsparere på helgevaktene mine og dermed miste helgetillegget. Jeg har heller ikke behov for å avspasere i ekstravaktene mine som jeg har lite av. Har selvfølgelig tatt dette opp med sjefen, men det er bare sånn det er. Fast ansatte får ikke lønn for møter uavhengig av hvor mye de faktisk jobber. Det er jo flere vikarer som jobber langt mer enn meg og de får lønn får møter. Jeg synes det er urettferdig. Jeg jobber lite og tjener lite. Fra nå av er jeg lite interessert i å dra på møter da timene i timebanken hoper seg opp og det er vanskelig for meg å få brukt de opp. Når jeg har så lite vakter som jeg har skal det litt til at det passer å avspasere på akkurat de vaktene. Har tenkt å ta dette opp med fagforeningen...

Hvordan er det hos dere? Jeg er mest interessert i dere som jobber i kommunen, men svar gjerne uansett. Kanskje det er noen som er i samme situasjon som meg? :)

Hilsen j24

Anonymkode: f82ca...636

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Samme gjelder hos oss :) Mulig sjefen hos oss hadde vært grei i slike tilfeller, men vi har ingen hos oss i mindre enn 50%.

Anonymkode: 425f7...4a7

Skrevet

Ta dette opp med fagforeningen. Møter skal ikke betraktes annerledes enn andre oppgaver, og skal inngå i den ordinære tiden.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...