Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

hadde fastlønn på 28 500, med en avtale på 37.5 timer i uken.

I februar tok jeg meg en uke fri, fordi jeg tidligere i sommer/høst 2016 jobbet over 240 og 220 timer noen måneder. Hadde ikke tid tidligere.

Jeg tok egenmelding 25 og 26 februar, og var sykemeldt 27 og 28, disse dagene fikk jeg visst betalt for 10 mars. Jeg var sykemeldt hele mars 2017. I april fikk jeg utbetalt 5667kr. Ifølge regnskapsfører så trakk de meg 6000 og noe, fordi jeg hadde for få timer jobbet i februar, grunnet ferie/avspasering, og ettersom egenmelding startet 25, så var de kun pliktet å betale fram til 12 mars. Jeg har ikke fått resterende fra nav, mistenker at sjef ikke har sendt inn sykemelding. Jeg sa at de pengene kunne hun bare sette tilbake da jeg har jobbet så mye overtid ellers, men hun svarer ikke.

I tillegg så står det i min kontrakt at lønn utbetales istedenfor feriepenger, ifølge regnskapsfører så har jeg 19000, men skal jeg ikke ha utbetalt 28 500, siden det er min lønn?

Endret av Miss.Silver
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor i all verden er du ansatt som sjef, med så sinnsykt dårlig betalt? En pølsesjappe på hjørnet eller noe...?

Anonymkode: 9d94c...44d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor i all verden er du ansatt som sjef, med så sinnsykt dårlig betalt? En pølsesjappe på hjørnet eller noe...?

Anonymkode: 9d94c...44d

28 000 utbetalt i mnd er gjennomsnittelig, langt ifra dårlig. 

Anonymkode: 09600...1bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Før skatt...det er ganske lite.

Anonymkode: 722b1...f47

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei alt under 40 000 i mnd er ubrukelig.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Miss.Silver skrev:

hadde fastlønn på 28 500, med en avtale på 37.5 timer i uken.

I februar tok jeg meg en uke fri, fordi jeg tidligere i sommer/høst 2016 jobbet over 240 og 220 timer noen måneder. Hadde ikke tid tidligere.

Jeg tok egenmelding 25 og 26 februar, og var sykemeldt 27 og 28, disse dagene fikk jeg visst betalt for 10 mars. Jeg var sykemeldt hele mars 2017. I april fikk jeg utbetalt 5667kr. Ifølge regnskapsfører så trakk de meg 6000 og noe, fordi jeg hadde for få timer jobbet i februar, grunnet ferie/avspasering, og ettersom egenmelding startet 25, så var de kun pliktet å betale fram til 12 mars. Jeg har ikke fått resterende fra nav, mistenker at sjef ikke har sendt inn sykemelding. Jeg sa at de pengene kunne hun bare sette tilbake da jeg har jobbet så mye overtid ellers, men hun svarer ikke.

I tillegg så står det i min kontrakt at lønn utbetales istedenfor feriepenger, ifølge regnskapsfører så har jeg 19000, men skal jeg ikke ha utbetalt 28 500, siden det er min lønn?

Dete r aldri dumt å være fagorganisert. Da får du nemlig hjelp i slike situasjoner. 

Men ditt ansvar er å levere sykemeldingen til Nav, når arbeidsgiver ikke hat avtale med Nav om refusjon. Gjør du ikke det, får du heller ingen sykepenger. Det kan du ikke skylde på sjefen. 

Anonymkode: 0fe47...026

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...