Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ganske store fortenner og overbitt og klarer ikke å lukke munnen skikkelig uten at jeg må anstrenge meg, og haka ser da veldig veldig rar ut. Når jeg slapper helt av med munnen så vises fortennene og noe av de to som står ved siden av og jeg ligner rett og slett på en kanin. 

Spørsmålet mitt er da om en (diskré) leppeforstørrelse i overleppa vil gjøre vondt verre? At enda mer av fortennene mine (og kanskje tannkjøtt) vil vise og at jeg ser enda mer ut som en kanin?

Noen som har erfaringer med lignende? 

Skal sies at jeg ønsker leppeforstørrelsen pga stor underleppe og veldig smal overleppe, og ikke fordi jeg tror jeg kan få bukt med problemet med synlige tenner. 

Anonymkode: 95535...913

Videoannonse
Annonse
Gjest BlandaDrops
Skrevet

Hva med en konsultasjon hos Aleris?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil foreslå å bestille time hos tannlegen, få vurdert overbittet ditt og bli henvist til en kjeveortoped.

Om bittet er så feil at du ikke klarer å lukke kjeven skikkelig og få et godt bitt, så er dette noe som bør vurderes behandlet.

Da bør behandlingen av bittfeilen være første prioritet, og så kan du vurdere om størrelsen på leppene skal korrigeres når du har fått kjeven på plass.

Jeg ville ikke startet med noe fyllstoff midt i en prosess med korrigering av bittet.

Anonymkode: b0f1f...2fb

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, BlandaDrops skrev:

Hva med en konsultasjon hos Aleris?

Det er ingen i nærheten av her jeg bor dessverre. Er 2-3 som tilbyr behandlingen her men ingen gratis konsultasjoner:(

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil foreslå å bestille time hos tannlegen, få vurdert overbittet ditt og bli henvist til en kjeveortoped.

Om bittet er så feil at du ikke klarer å lukke kjeven skikkelig og få et godt bitt, så er dette noe som bør vurderes behandlet.

Da bør behandlingen av bittfeilen være første prioritet, og så kan du vurdere om størrelsen på leppene skal korrigeres når du har fått kjeven på plass.

Jeg ville ikke startet med noe fyllstoff midt i en prosess med korrigering av bittet.

Anonymkode: b0f1f...2fb

Takk for godt råd men her ser jeg at jeg har uttrykt meg veldig dårlig. Jeg klarer å lukke kjeven uten problem men ikke leppene (uten at jeg må "anstrenge" meg i den grad at det føles unaturlig). Har hatt regulering to ganger med slavisk bruk av både strikker og plate og har fortsatt streng bakpå tennene, men overbittet går tilbake til start etter noen år. Så selve overbittet har jeg gitt opp:/

Anonymkode: 95535...913

AnonymBruker
Skrevet

Botox kan hjelpe. Det finnes en behandling som heter "gummysmile",  hvor man setter bittelitt botox på hver side av nesen ca.  Da senkes overleppen litt og tennene blir mindre synlige når du smiler eller lukker munnen. Og det går fint an å ta restylane i overleppen samtidig. Det koster litt, men er du veldig plaget av det så kan du jo prøve det og se om du liker det. Det går jo ut igjen etter noen måneder. 

Anonymkode: f6408...3b2

• Liker 2
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Eventuelt hakeimplantat og så leppeforsttørrelse? Vil tro hakeimplantat hadde hjulpet

Anonymkode: 0c473...74a

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eventuelt hakeimplantat og så leppeforsttørrelse? Vil tro hakeimplantat hadde hjulpet

Anonymkode: 0c473...74a

Ærlig talt. Håper ikke Ta hører på  dette gærne våset!  

Anonymkode: 8be15...e46

• Liker 3
  • 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 3. mai 2017 den 8.47, AnonymBruker skrev:

Ærlig talt. Håper ikke Ta hører på  dette gærne våset!  

Anonymkode: 8be15...e46

Hun lurer på hva som hadde hjulpet utseendemessig, og er det ingen annen grunn enn utseende - så er kosmetisk kirirgi den eneste måten å endre noe på. Sa ikke at hun skulle gjøre det, jeg svarte på spm.. Chill

Anonymkode: cc7f9...675

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...