AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #1 Skrevet 19. april 2017 Jeg er alene med barn, og noen ganger må jeg rett og slett slippe barnet ute av syne for å gjøre ting som å hente noe i kjelleren eller gå ut med søpla. Hittil har jeg da brukt vippestolen foran TV, men den har barnet vokst ut av. Lekegrind var katastrofe fra første sekund, så den har vi aldri kunnet bruke. Hva bruker dere? Jeg kan jo ikke snu ryggen til ett eneste sekund, hvis ikke poden er spent fast... Anonymkode: e069b...8ed
Leifr Skrevet 19. april 2017 #2 Skrevet 19. april 2017 Jeg har tre unger (eldste er nå 8, yngste er 3) og er rett nok ikke aleneforelder, men kona jobber turnus og jeg er derfor vant til å ha en del alenepappakvelder og -dager. Vil yte propaganda for bæreseler osv. Aner ikke hvor mange sammenlagte timer husarbeid osv. jeg har gjort med en unge på magen eller ryggen. 9
Vera Vinge Skrevet 19. april 2017 #3 Skrevet 19. april 2017 Vi sikret stua veldig godt da barna var yngre - dvs. hadde trappegrind, fjernet potensielt farlige gjenstander, sikret skuffer på kjøkkenet o.l. Jeg kunne fint snu ryggen noen sekunder da. Ellers er det vel bare å ta med barnet, enten på armen eller i sele/sjal? Vi har aldri brukt verken lekegrind eller vippestol. 3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #4 Skrevet 19. april 2017 Samme her, aldri brukt slikt siden huset er barnesikret. Om man engasjerer i lek med noe rett før man gjør det man må hjelper også. Anonymkode: 41a6a...d74 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #5 Skrevet 19. april 2017 Vi bruker heller ikke noe annet enn trappegrind, men sørger for at ingen farlige gjenstander er tilgjengelige etc. Går ikke lenge ifra barnet da, tar henne heller med meg om jeg skal være i en annen etasje i mer enn et par min. Gir henne noe å leke med før jeg forlater rommet og har ørene på stilk for å høre hva hun driver med. Anonymkode: b55b9...14f 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #6 Skrevet 19. april 2017 TS her, det er fint med bæresjal men som sagt er barnet blitt stort, for stor for vippestol (ergo for stor for bæresjal). Fint med barnesikring, men jeg kan ikke fjerne stoler/nord som barnet elsker å klatre på (og falle ned fra). Spør igjen om noen har tips til hva jeg kan spenne fast barnet i, når jeg må etterlate det alene bittelitt? Anonymkode: e069b...8ed
Arkana Skrevet 19. april 2017 #7 Skrevet 19. april 2017 Vi har aldri brukt lekegrind og vippestol ble kun brukt til mating, ikke til oppbevaring. Vi sikret stua, tok vekk alt farlig/knuselig i barnets høyde og satte grind i åpningen inn til stua. Dermed kunne barna være her med lukket grind og være helt trygg, 1
Arkana Skrevet 19. april 2017 #8 Skrevet 19. april 2017 (endret) Sett det i sprinkelsenga? Det finnes forresten nok av bæretøy som kan brukes til barnet er 2-3 år. Endret 19. april 2017 av Arkana 4
Arabella Skrevet 19. april 2017 #9 Skrevet 19. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er alene med barn, og noen ganger må jeg rett og slett slippe barnet ute av syne for å gjøre ting som å hente noe i kjelleren eller gå ut med søpla. Hittil har jeg da brukt vippestolen foran TV, men den har barnet vokst ut av. Lekegrind var katastrofe fra første sekund, så den har vi aldri kunnet bruke. Hva bruker dere? Jeg kan jo ikke snu ryggen til ett eneste sekund, hvis ikke poden er spent fast... Anonymkode: e069b...8ed Hva mener du med katastrofe? At barnet skriker? 1
Rotemor Skrevet 19. april 2017 #10 Skrevet 19. april 2017 Jeg brukte bæremeis når jeg skulle i søpla o.l. Inne brukte jeg faktisk kleskurven en del Når jeg feks brettet klær og la på plass slik at jeg snudde meg mye og generelt var opptatt, så satte jeg barnet mitt oppi halvfull kurv med leker ved siden av meg Det fungerer veldig godt fra 6-14 måneder eller noe sånt. Jeg har også vært alene med småbarn (felrtalle), men jeg har aldri hatt noe særlig behov for å gå fra de. Gå med søpla kan vente til etter leggetid, eller morgenen etter. Gå i kjelleren med barnet på armen etc..Eller sett barnet i lekegrind foran TV om han/hun vil eller ei så lenge det er for noen få øyeblikk 1
Gjest Vilunich Skrevet 19. april 2017 #11 Skrevet 19. april 2017 Har du vogn inne? Kan sette barnet i den? Men... jeg ville nok helst fått unna det som må gjøres når barnet sover eller ta med barnet i vogna de gangene jeg må ut... Kjedelig å risikere at noe skjer...
debattanten Skrevet 19. april 2017 #12 Skrevet 19. april 2017 (endret) Frustrasjon og stress, frustrasjon og stress er svaret! Endret 19. april 2017 av debattanten
Hedda-78 Skrevet 19. april 2017 #13 Skrevet 19. april 2017 Jeg puttet barnet oppi badekaret (uten vann) hvis jeg skulle gjøre noe på badet og trengte litt albuerom. Ellers så tok jeg ham med. Bar ham på hofta. Det er utrolig hva man lærer seg å gjøre med en hånd! For stor for bæresele, sier du, hvor stor er egentlig ungen? F.eks. kan en Manduca brukes til 20 kg, og da er vel ungen så stor at han har vett nok til å ikke ramle ned fra stoler og bord? 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #14 Skrevet 19. april 2017 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her, det er fint med bæresjal men som sagt er barnet blitt stort, for stor for vippestol (ergo for stor for bæresjal). Fint med barnesikring, men jeg kan ikke fjerne stoler/nord som barnet elsker å klatre på (og falle ned fra). Spør igjen om noen har tips til hva jeg kan spenne fast barnet i, når jeg må etterlate det alene bittelitt? Anonymkode: e069b...8ed Hvis barnet er så stort at det ikke kan bæres i bæresele (fire år?) lenger, så tenker jeg at barnesikring er det lureste? Anonymkode: 440b3...dbd 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #15 Skrevet 19. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis barnet er så stort at det ikke kan bæres i bæresele (fire år?) lenger, så tenker jeg at barnesikring er det lureste? Anonymkode: 440b3...dbd Man får ikke barnesikret at barnet klatrer opp på sofa, stoler og bord!! Vurderer å kjøpe et bilsete med base til å ha i stuen. Anonymkode: e069b...8ed
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #16 Skrevet 19. april 2017 Vippestol og lekegrind er hjelpemidler ikke barnevakter. Enyen må du vente til barnet har sovnet for kvelden eller sover formiddag, eller så må du ta barnet med, gjøre det du skal samtidig med at du går ut. Jeg er nå ufrivillig alene med tre barn under 2,5 år, selv da klarer jeg å organisere og planlegge slik at søpla går ut samtidig med at vi gjør andre ting og går ut. Og vi bor i blokk. Må noe hentes i boden så må alle tre være med. Anonymkode: 0eef3...2b4 3
Rotemor Skrevet 19. april 2017 #17 Skrevet 19. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Man får ikke barnesikret at barnet klatrer opp på sofa, stoler og bord!! Vurderer å kjøpe et bilsete med base til å ha i stuen. Anonymkode: e069b...8ed Da syns jeg du problematiserer mye...Hvor mye må du gå fra barnet ditt egentlig? Dette har aldri vært en problemstilling for meg ihvertfall. Jeg har fire barn. Fireåringer som nevnt i eksempelet over er store nok til å ta imot beskjed for en stakket stund. 3
Synne-Marie Skrevet 19. april 2017 #18 Skrevet 19. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Man får ikke barnesikret at barnet klatrer opp på sofa, stoler og bord!! Vurderer å kjøpe et bilsete med base til å ha i stuen. Anonymkode: e069b...8ed Hvor gammelt er egentlig barnet? 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #19 Skrevet 19. april 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man får ikke barnesikret at barnet klatrer opp på sofa, stoler og bord!! Vurderer å kjøpe et bilsete med base til å ha i stuen. Anonymkode: e069b...8ed Det høres jo helt ekstremt ut!! Hvorfor ikke bare kjøpe en bæresele slik som alle andre?? Bæreseler går opp til 15-20 kilo. Virker som om du bare ikke gidder å bruke 5 min på å Google og finne deg bæresele for å være ærlig! Du vil bare overdramatisere max, høres ut som om du har en løpsk hest å forholde deg til jo. Anonymkode: d123c...51b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå